blomst12 Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Vet ikke om det er oss kvinner det er noe med eller det at vi sitter bak en skjerm og er anonyme, men nå må jo denne drittslengingen ta slutt?! Jeg leser en del her på kg, og av og til sitter jeg med haka på fanget over de stygge, usaklige og frekke kommentarene noen klarer lire av seg. Det går ikke an og komme med spørsmål eller råd her uten og få en stygg kommentar i retur. Enten har man ikke nok erfaring til og svare, selvom svaret i seg selv er et velmenende råd, og ikke ment som noe annet enn akkurat det. Eller så får man huden full fordi man har litt skrivefeil, og da er man jo selvfølgelig en dårlig mor. Eller så får man til svar at man ikke burde hatt barn, eller blitt meldt til bv. Og dette på bakgrunn av spørsmål som for meg er helt uskyldige. Folk her drar ting helt ut av proporsjoner! Jeg tør hvertfall ikke poste noe her, man blir jo slaktet. Skulle likt og visst hvem dere er, som kommer med disse spydige svarene. Hva gjør at dere svarer slikt? Og hvordan kan dere endre tenkemåte slik at dere kan svare på en skikkelig måte? Hva med og tenke over at det sitter en person bak spørsmålet med et reelt problem? Hva om dere kan lese et par ganger over svaret deres før dere poster? Hva med og prøve og komme med et svar som kan HJELPE ts fremfor og dra h*n lenger ned? Vi er alle mennesker her, med følelser. Mens noen av svarene er så stygge og unødvendige at, hvertfall jeg, undres over hvem dere tror dere er? Som føler dere kan lire av dere hva som helst fordi du er anonym? Hvis alle svarer her slik de ville gjort ansikt til ansikt så tror jeg forumet ville blitt et mye bedre sted! Og har du ikke noe positivt og si, hold kjeft!! Måtte bare lage en tråd om dette for føler sånn med noen av de som opplever og nærmest bli halshugget her. Ikke alle bak tastaturet er kanskje sterke nok til og bearbeide alle svarene. 11
LilleBallerina Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 (endret) Bra skrevet!! Endret 10. august 2015 av LilleBallerina 2
Gjest Hofmann Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Human nature. Ikke noe å ta så seriøst. Og forøvrig hadde internet blitt et utrolig kjedelig og uinteressant sted å være dersom man kun skulle få lire av seg positive ting.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Folk trenger vel ikke være så hårsåre, må kunne tåle litt!Anonymous poster hash: be797...e29
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Ønsker at en dag blir bildet og navn på det som er skrevet på nettet endret fra nick og fiktivt navnet til det personen heter og med passbildet! Man vat aldri hva Wiki leaks(forbehold om riktig skrevet?) kan finne på. Anonymous poster hash: 130ac...65c 1
Kassiopeia Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Folk trenger vel ikke være så hårsåre, må kunne tåle litt!Anonymous poster hash: be797...e29 Hvorfor skal man måtte tåle litt, bare fordi samtalen går over en skjerm? Jeg lurer oppriktig på om alle de som er så frekke og slemme mot andre her på KG, responderer på samme måte når de snakker med noen fjes til fjes. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #7 Skrevet 10. august 2015 Skjønner godt alle de som gjemmer seg bak AB. Har tidligere opplevd å bli rakket ned på selv pga tidligere tråder. Anonymous poster hash: 9bcd3...516
regine Skrevet 11. august 2015 #8 Skrevet 11. august 2015 Folk trenger vel ikke være så hårsåre, må kunne tåle litt!Anonymous poster hash: be797...e29 Det tenker jeg og. I tillegg til at folk må lære seg å skille på hva andre brukere kritiserer. Det er veldig mange som går totalt i vranglås og mener seg mobbet fordi man er uenige med dem. Skriver jeg at jeg ikke vil ha skrikekur på min unge, og får til svar at "jamen, det funket så bra for meg og hvorfor vil du ikke det", så er ikke det svaret verken mobbing eller "slemt". Det er en uenighet. Det er også mange som skriver på en ganske "krass" måte (jeg vet at jeg oppfattes sånn i en del sammenhenger) og da må man og regne med at det kan komme reaksjoner på dette. Uten at det er mobbing. Skriftlig kommunikasjon ER annerledes enn muntlig - det handler ikke bare om at man sitter bak en skjerm. Når man snakker og uttrykker uenighet kan man gjøre dette på måter som viser at man forstår motparten, mens når man skriver mister man en god del ekstra informasjon i kommunikasjonen. så jeg syns faktisk det er mange som er altfor hårsåre hva gjelder svarene de får - både fordi de tar all uenighet så veldig personlig, og fordi de ikke greier å skille skriftlig/muntlig kommunikasjon. Så kanskje skjerping burde gjøres på en del flere områder enn det TS mener, dvs. at også den som blir kritisert tar et skritt tilbake og ser litt på hva det faktisk er som kritiseres.
blomst12 Skrevet 11. august 2015 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2015 Jeg er helt enig i at man skal tåle litt og ikke ta ting 100% bokstavelig. Ser at noen ikke tåler kritikk svært dårlig. Jeg sikter helst til de direkte stygge svarene. Det syns jeg ikke man skal tåle. Men ja, som flere nevner så trenger man ikke være så hårsåre, men heller ta imot kritikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå