AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Jeg pleier aldri skrive innlegg her, da jeg føler jeg er dårlig til å formulere meg. Men nå gjør jeg det, ønsker å lufte tankene mine og høre andres erfaringer Er ei jente på 18 år. Aldri vært i forhold, og er ikke slik at det haster heller, men jeg har hatt en del muligheter. De siste to årene har jeg vært på g med 3-4 gutter. Er jeg som har "dumpet" guttene alle gangene. Alle har vært flotte gutter som jeg har trivdes med, men jeg overtenker så forferdelig mye. Jeg lar små bagateller bety mye mer enn det burde. Når jeg er sammen med gutten jeg driver på med, så kan jeg føle at alt er riktig og at jeg har følelser for personen osv. Men så kommer jeg hjem, og får tid til å overtenke. Er han for kort, vil folk tenke at det ser rart ut? Er han for bestemt, tenk om han tar for mye kontroll over meg og at jeg mister meg selv? Er han fin eller er jeg bare blind på hvordan han egentlig er? Og slik fortsetter det, dere skjønner greia. Etterhvert finner jeg massevis av problemer, og avslutter det med gutten eller ødelegger med vilje. Jeg har hatt sex med 4 allerede, noe som faktisk plager meg. Når det har skjedd har det de fleste gangene føltes fint, riktig og jeg har virkelig villet det. Men ettersom tiden går dukker det opp en liten anger i meg. Jeg tror jeg tenker meg til det? Jeg angret jo ikke der og da eller tiden etterpå, men etter noen måneder vil jeg se tilbake og ønske at jeg aldri gjorde det. Så ja, jeg er redd overtenkingen har blitt et problem. Jeg tør ikke åpne meg, jeg skyver de bort for helt tåpelige grunner. Tror det har med min egen usikkerhet å gjøre, at jeg alltid er forferdelig redd for hva andre vil tenke. Men hvorfor er jeg sånn, når jeg i andre sammenhenger aldri bryr meg om hva andre tenker? Det er kun i kjæreste-sammenheng. Nå tenker dere sikkert at jeg bare aldri har vært forelsket, evt aldri møtt "den rette". Men forelsket vet jeg at jeg var en gang, likevel rotet jeg til hele greia og var veldig lei meg etterpå - men kom meg fort over det ved å tenke masse negativt om han. Noen som er litt som meg? Kom med tanker og innspill. Jeg har møtt en gutt for ikke så lenge siden, og merker ee redd for at jeg skal ødelegge denne gangen og.Anonymous poster hash: a3fbd...49a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Jeg pleier aldri skrive innlegg her, da jeg føler jeg er dårlig til å formulere meg. Men nå gjør jeg det, ønsker å lufte tankene mine og høre andres erfaringer Er ei jente på 18 år. Aldri vært i forhold, og er ikke slik at det haster heller, men jeg har hatt en del muligheter. De siste to årene har jeg vært på g med 3-4 gutter. Er jeg som har "dumpet" guttene alle gangene. Alle har vært flotte gutter som jeg har trivdes med, men jeg overtenker så forferdelig mye. Jeg lar små bagateller bety mye mer enn det burde. Når jeg er sammen med gutten jeg driver på med, så kan jeg føle at alt er riktig og at jeg har følelser for personen osv. Men så kommer jeg hjem, og får tid til å overtenke. Er han for kort, vil folk tenke at det ser rart ut? Er han for bestemt, tenk om han tar for mye kontroll over meg og at jeg mister meg selv? Er han fin eller er jeg bare blind på hvordan han egentlig er? Og slik fortsetter det, dere skjønner greia. Etterhvert finner jeg massevis av problemer, og avslutter det med gutten eller ødelegger med vilje. Jeg har hatt sex med 4 allerede, noe som faktisk plager meg. Når det har skjedd har det de fleste gangene føltes fint, riktig og jeg har virkelig villet det. Men ettersom tiden går dukker det opp en liten anger i meg. Jeg tror jeg tenker meg til det? Jeg angret jo ikke der og da eller tiden etterpå, men etter noen måneder vil jeg se tilbake og ønske at jeg aldri gjorde det. Så ja, jeg er redd overtenkingen har blitt et problem. Jeg tør ikke åpne meg, jeg skyver de bort for helt tåpelige grunner. Tror det har med min egen usikkerhet å gjøre, at jeg alltid er forferdelig redd for hva andre vil tenke. Men hvorfor er jeg sånn, når jeg i andre sammenhenger aldri bryr meg om hva andre tenker? Det er kun i kjæreste-sammenheng. Nå tenker dere sikkert at jeg bare aldri har vært forelsket, evt aldri møtt "den rette". Men forelsket vet jeg at jeg var en gang, likevel rotet jeg til hele greia og var veldig lei meg etterpå - men kom meg fort over det ved å tenke masse negativt om han. Noen som er litt som meg? Kom med tanker og innspill. Jeg har møtt en gutt for ikke så lenge siden, og merker ee redd for at jeg skal ødelegge denne gangen og.Anonymous poster hash: a3fbd...49a De fleste jenter er slik mot oss menn\gutter ..det er derfor det blir slike tråder som dette og "faen ta menn" tråder - selvsagt aldri jentene sin skyld at vi har blitt litt distanserte\forsiktige og til tider "kalde". Hvis du klarer å holde tankene for deg selv og ikke praktisere baksnakkingen og usanhetene om alle du guttene du har blitt kjent med så er du likevel er godt menneske vil jeg påstå! Anonymous poster hash: 7793c...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 De fleste jenter er slik mot oss menn\gutter ..det er derfor det blir slike tråder som dette og "faen ta menn" tråder - selvsagt aldri jentene sin skyld at vi har blitt litt distanserte\forsiktige og til tider "kalde". Hvis du klarer å holde tankene for deg selv og ikke praktisere baksnakkingen og usanhetene om alle du guttene du har blitt kjent med så er du likevel er godt menneske vil jeg påstå!Anonymous poster hash: 7793c...2ec Det er jo ikke slik at jeg behandler noen dårlig, eller at jeg er så "kresen" med vilje. Det er tanker jeg ønsker å lære å jobbe mot. Tankene er alltid for meg selv ja og jeg har aldri pleid å baksnakke noen - er faktisk fortsatt god venn med de fleste guttene TSAnonymous poster hash: a3fbd...49a
Erazor Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Dessverre er det ganske vanlig å overtenke. Det er mulig å gjøre noe med det, selv om det er vanskelig. Første steg er å bli klar over at man gjør det. Deretter må du bevisst snu tankene dine når du oppdager at du overtenker. For eksempel, når du tenker at gutten kanskje er for kort og at andre kanskje synes det ser rart ut, så stopp deg selv. Si til deg selv at nei, han er ikke for kort, og det er ikke viktig hva andre synes - det som er viktig er hva du selv synes. Det vil garantert føles rart i starten, og du vil garantert kjenne at du ikke tror på deg selv. Men når du velger bevisst å ikke la deg selv overtenke, så vil du etter hvert bli vant til å stanse deg selv fra å spinne på slike tanker i lang tid. Overtenking er å bruke mye tid og krefter på noe du ikke kan kontrollere. At du har hatt sex med fire stykker kan du ikke gjøre noe med. Er det da verdt å angre på det? Dessuten har ingen noen garanti for at et forhold vil gå bra, uansett hvor mye man prøver å kontrollere det. Men om man venter at det skal gå dårlig, og konstant leter etter tegn på at det ikke fungerer, så vil du mest sannsynlig klare å finne noe å henge deg opp i. Velg i stedet å nyte det du vet at du har. Mitt råd er at i stedet for å fundere på hva andre tenker, kjenn etter hva du selv føler. Hva liker du ved gutten du er med? Hvorfor trives du sammen med ham? Realistisk sett er du såpass ung at sjansen for å treffe den rette allerede nå, kanskje ikke er så veldig stor. Det betyr ikke at du ikke skal nyte de forholdene du har nå, for du vet aldri. Ved å bli bedre kjent med dine egne positive følelser, vil du også lære deg mer om hva du faktisk ser etter i et forhold. Det kan du ta med deg videre, og vokse på. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Hei TS, 4 stk som singel jente er IKKE mye. Så lenge du ikke angret der og da, så er det ingen grunn til å angre på det nå bare fordi du tenker at det er mange. Om folk syntes han er kort eller at dere ser rare ut sammen må du virkelig ikke tenke på, ingen tenker sånn om andre par - og hvis noen gjør det, er det ikke viktigere at du er sammen med en som er bra for DEG , og ikke som nødvendigvis er perfekt for ANDRE ? Man tenker veldig mye i den alderen du er i nå , nettopp fordi man er ganske usikker innerst inne og har liten livserfaring og kanskje ikke helt kjenner seg selv eller er trygg på seg selv. Og da blir det vanskelig å bli trygg på noen andre også. Det beste tipset jeg kan gi deg er å gi blanke faen i hva andre måtte tenke, Gud så tragisk liv de har da om de må tenke så mye om deg og en du dater?! Jeg tenkte også veldig mye på hva andre ville tro og mene på den alderen men skal garantere deg at du får et så mye bedre og friere liv så fort du bare lærer deg å gi helt faen - og gjøre det som føler bra og riktig for DEG Det er trossalt ditt liv , og du bør leve det sånn du føler for, ikke leve det for å være perfekt for andre folk. Anonymous poster hash: 4e815...10a
breiflabb Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Vet hvordan du har det ts, og det eneste rådet mitt er å stoppe å tenke når det starter! Kvernrullere på hva, hvis, om, men, hvordan, hvorfor gagner ingen! Det ødela alt for meg sist gang jeg holdt på med en, denne gangen stopper jeg opp hver gang overtenkingen begynner. Om det blir oss eller ikke vil bare tiden vise, jeg kan bare til en viss grad styre utfallet, men mest av alt kan jeg styre hva jeg tenker og hvor mye tid jeg legger i å tenke og føle på det. At du angrer på sexen i ettertid bør du ikke bruke så mye tid på så lenge du følte at det var bra der og da! Det var min store frykt at jeg ville angre på hvem jeg gjorde det med første gang, men det gjør jeg ikke. Det var fint, han var fin ig da er det veldig greit.De fleste jenter er slik mot oss menn\gutter ..det er derfor det blir slike tråder som dette og "faen ta menn" tråder - selvsagt aldri jentene sin skyld at vi har blitt litt distanserte\forsiktige og til tider "kalde". Hvis du klarer å holde tankene for deg selv og ikke praktisere baksnakkingen og usanhetene om alle du guttene du har blitt kjent med så er du likevel er godt menneske vil jeg påstå! Anonymous poster hash: 7793c...2ec Kjære deg her kommer min versjon: Jeg møtte en fantastisk fin fyr, men jeg, min usikkerhet, uerfarenhet (kan man kalle det det?) og overtenking ødela absolutt ALT! Ene og alene min feil! Alle sier at jeg ikke kan ta all skyld, men det kan jeg faktisk.. Mulig jeg er litt rar men jeg ser hva dere mannfolk har å slite med.. Vi damer er ikke enkle å ha med å gjøre bestandig.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 Jeg har 4 råd til deg, som tydeligvis er bitt av den ødeleggende prestasjonsverden vi har endt opp med å leve i: 1. Dropp facebook 2. Dropp Instagram 3. Dropp Snapchat 4. Slutt å sammenligne deg med andre Det virker til å være overfladiske råd, men om du hadde fulgt dem, ville du fort sett at det hjalp på problemet ditt! Anonymous poster hash: 988b4...184 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #8 Skrevet 11. august 2015 Jeg har 4 råd til deg, som tydeligvis er bitt av den ødeleggende prestasjonsverden vi har endt opp med å leve i: 1. Dropp facebook2. Dropp Instagram3. Dropp Snapchat4. Slutt å sammenligne deg med andre Det virker til å være overfladiske råd, men om du hadde fulgt dem, ville du fort sett at det hjalp på problemet ditt! Anonymous poster hash: 988b4...184 T ilsomt at det vil hjelpe. Selv om HO sletter disse sosiale mediene så betyr det ikke at de forsvinner. Er man en overtenker så vil en uansett tenke på hva som foregår der selv om man ikke er der selvAnonymous poster hash: 9f908...d86
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #9 Skrevet 11. august 2015 Dessverre er det ganske vanlig å overtenke. Det er mulig å gjøre noe med det, selv om det er vanskelig. Første steg er å bli klar over at man gjør det. Deretter må du bevisst snu tankene dine når du oppdager at du overtenker. For eksempel, når du tenker at gutten kanskje er for kort og at andre kanskje synes det ser rart ut, så stopp deg selv. Si til deg selv at nei, han er ikke for kort, og det er ikke viktig hva andre synes - det som er viktig er hva du selv synes. Det vil garantert føles rart i starten, og du vil garantert kjenne at du ikke tror på deg selv. Men når du velger bevisst å ikke la deg selv overtenke, så vil du etter hvert bli vant til å stanse deg selv fra å spinne på slike tanker i lang tid. Overtenking er å bruke mye tid og krefter på noe du ikke kan kontrollere. At du har hatt sex med fire stykker kan du ikke gjøre noe med. Er det da verdt å angre på det? Dessuten har ingen noen garanti for at et forhold vil gå bra, uansett hvor mye man prøver å kontrollere det. Men om man venter at det skal gå dårlig, og konstant leter etter tegn på at det ikke fungerer, så vil du mest sannsynlig klare å finne noe å henge deg opp i. Velg i stedet å nyte det du vet at du har. Mitt råd er at i stedet for å fundere på hva andre tenker, kjenn etter hva du selv føler. Hva liker du ved gutten du er med? Hvorfor trives du sammen med ham? Realistisk sett er du såpass ung at sjansen for å treffe den rette allerede nå, kanskje ikke er så veldig stor. Det betyr ikke at du ikke skal nyte de forholdene du har nå, for du vet aldri. Ved å bli bedre kjent med dine egne positive følelser, vil du også lære deg mer om hva du faktisk ser etter i et forhold. Det kan du ta med deg videre, og vokse på. Tusen takk for svar, dette hjalp Og takk til dere andre også! Hadde egentlig forventet litt kvasse svar, slik det pleier å være på kg hehe. Skal følge disse rådene, og begynne å kontrollere tankene mine. Jeg skal gi denne fyren en sjanse, og fra nå av føle mer i stedet for å tenke så mye. Jeg har lett for å bli stresset når ting går fremover med en person, men denne gangen skal jeg la det gå sin naturlige gang. TSAnonymous poster hash: a3fbd...49a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #10 Skrevet 11. august 2015 T ilsomt at det vil hjelpe. Selv om HO sletter disse sosiale mediene så betyr det ikke at de forsvinner. Er man en overtenker så vil en uansett tenke på hva som foregår der selv om man ikke er der selvAnonymous poster hash: 9f908...d86 Enig med deg. Sosiale medier påvirker nok måten jeg tenker på, men disse tankene forsvinner ikke selv om jeg sletter brukerne mine. Tvert i mot hjelper det noen ganger også. Av og til har jeg sett litt rundt på andres brukere på instagram, og ser at ingen forhold er perfekt. Altså, jeg minner meg selv på det. Og jeg kan se at folk er fine sammen selv om de ikke har så mye høydeforskjell blant annet, og jeg blir inspirert av jentene som er så stolte av de de er sammen med. Og hehe hvis jeg slettet Facebook og snapchat, ja da ville det nok blitt mye vanskeligere å holde kontakten med denne gutten jeg driver på med TSAnonymous poster hash: a3fbd...49a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #11 Skrevet 12. august 2015 Setter pris på flere svar. TSAnonymous poster hash: a3fbd...49a
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #12 Skrevet 12. august 2015 Jeg overtenker og krisemaksimerer. Og jeg er fullstendig klar over dette. Derfor har jeg begynt å skrive dagbok. Skriver ned alt av tanker og følelser. Etter noen uker fra et utbrudd kan jeg gå tilbake og lese og tenke "jøsses så teit jeg var da" Dette hjelper meg med å se at mine krisetanker var helt feil. Anonymous poster hash: 921ce...ec5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå