Gå til innhold

Hva skal til for å bli utestengt fra et utested/pub?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg er utestengt fra et utested i byen, men vil ikke si hvorfor. Eller hun sier hun ikke vet og de er vanskelige. Men man blir vel ikke utestengt uten grunn? Må vel ha gjort noe galt for å bli utestengt fra en plass.

Jeg er litt nysgjerrig. Lurer på hva grunnen kan være. Hun vil ikke si noe.

Anonymous poster hash: 9d067...520

Videoannonse
Annonse
Skrevet

havnet i slagsmål, stjeling, narkotika osv

Skrevet

Hovedregelen er at en utestengelse skal være sakelig. Det skal altså være en grunn.

Hva den grunnen skal være, er ikke nærmere definert.

Om utestedet oppfatter deg som vanskelig, ufin, utagerende eller som en som for ofte bryter husreglene, da kan utestedet utestenge deg. I praksis kan så mye regnes som brudd på husreglene eller dårlig oppførsel at det er forsvinnende sjelden en utestengelse fremstår formelt usakelig. Vold, trusler, tyveri, bruk av narkotika og andre straffbare handlinger er selvsagt grunn for utestengelse.

Det er ikke uvanlig at utesteder er useriøse i hvordan dette praktiseres, men det er uansett vanskelig å bevise.

Det må også sies at jeg har vært borti folk som slår til folk inne i lokalene og som forsøker å slå meg og kollegene flere ganger når vi kaster ut personen. Og neste helg sitte ved nabobordet på et annet utested og overhøre den utestengtes versjon av hvorfor h*n er utestengt.

Din venn forteller ikke nødvendigvis sannheten til deg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...