Gjest _gjesten_ Skrevet 12. september 2004 #1 Skrevet 12. september 2004 svetter ganske mye så bruker yerka og aluminiumsklorid som jeg kjøpte på apoteket. men jeg trenger en bra deodorant som jeg kan bruke til daglig. noen som vet om noen bra som også hjelper mot svetting? selv om jeg bruker yerka og aluminiusklorid så er jeg aldri trygg mot flekker på genseren, det funker dessverre ikke så mye som jeg hadde håpet.
Arkana Skrevet 12. september 2004 #2 Skrevet 12. september 2004 Yerka og aluminiumklorid skal ikke brukes sammen med hverandre eller andre deodoranter, det er hele poenget. I begynnelsen må du smøre det på hver kveld, men etterhvert kan du gå over til par et par ganger i uka. Følg dette noen uker og se om det hjelper. Har du et virkelig alvorlig svetteproblem hvor selv ikke spesialdeodoranter fungerer ville jeg tatt en tur til legen. Kanskje kan du få fjernet noen svettekjertler.
Gjest gjest___ Skrevet 12. september 2004 #3 Skrevet 12. september 2004 så jeg burde bruke bare f.eks aluminiumskloriden min over lang tid, og ikke bruke yerka i hele tatt? har noen ganger brukt yerka og noen ganger brukt aluminiumsklorid. men jeg må bruke en vanlig deodorant de dagene jeg ikke bruker yerka el aluminiumsklorid for ellers er jeg redd for lukt.
Alterna Skrevet 12. september 2004 #4 Skrevet 12. september 2004 Det går an å få sprøytet inn Botox mot svetting, den hemmer produksjonen av svette. Deodorant som er bra, hva med en som har god parfyme i? F eks Biotherm sin Aqua Sport?
Tusseline Skrevet 13. september 2004 #5 Skrevet 13. september 2004 Jeg trodde ikke det var nødvendig å bruke Aluminiumsklorid/Yerka sammen med vanlig deodorant. Det blir liksom litt "smør på flesk".
Arkana Skrevet 13. september 2004 #6 Skrevet 13. september 2004 Man skal ikke bruke vanlig deodorant sammen med yerka/aluminiumklorid, da virker de ikke slik de skal. Om du føler du har behov for det, så bruk istedet yerka e.l. oftere.
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2004 #7 Skrevet 13. september 2004 Biotherm sine er suverene!!!
Gjest Paff Skrevet 13. september 2004 #8 Skrevet 13. september 2004 Jeg har prøvd alt og den beste for meg er Clarins sin KREMdeodorant (ikke de andre variantene av en eller annen grunn). Koster rundt 130 kroner i parfymeriet. En gang i blant bruker jeg Yerka en dag eller to.
trøll Skrevet 13. september 2004 #9 Skrevet 13. september 2004 Anbefaler roll on fra Vichy(den med grønn kork). Gir beskyttelse i opptil 48 timer.
Loolaa Skrevet 13. september 2004 #11 Skrevet 13. september 2004 Dove og Vichy funker fint for meg. Jeg har forresten også brukt alim.kl. og deodorant samtidig. Brukte alm.kl ca en natt i uka og deodorant på dagtid ellers. Nå bruker jeg bare deodorant.
Gjest Cuddly Skrevet 14. september 2004 #12 Skrevet 14. september 2004 Den parfymefrie fra Cosmica! INGEN over, INGEN ved siden. Og du slipper å lukte masse forskjellig - jeg syns det holder med parfyme i bodylotion, hårstuff + eau de toilette...
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2004 #13 Skrevet 14. september 2004 Den parfymefrie fra Cosmica! INGEN over, INGEN ved siden. Og du slipper å lukte masse forskjellig - jeg syns det holder med parfyme i bodylotion, hårstuff + eau de toilette... Brukte denne før, men synes Vichy uten parfyme er bedre. Den tørker blant annet fortere.
missfidget Skrevet 14. september 2004 #14 Skrevet 14. september 2004 Jeg hadde først anbefalt Vichy sin men det finnes ikke lenger, vet ikke hvorfor...Burde har spurte etter! Nå bruker jeg Fresh Sugar roll on (http://www.sephora.com/browse/product.jhtml?id=P34105) Det lukter sitron og vanilje krem! Men jeg har også Dermalogica sin, og det er veldig bra og lukter godt!
hanni Skrevet 14. september 2004 #15 Skrevet 14. september 2004 Jeg bruker aliminiumklorid en NATT innimellom (en gang annenhver måned) - det "etser" bort svetting for en god periode. TRodde da ikke aliminiumklorid var noen slags deo - det stinker jo. Jeg synes DKNY sin deo (den som hører til parfymen) er helt super. Jeg bruker den selv om jeg bruker andre parfymer. Ellers er min erfaring at man må bytte type sånn en gang i året - fordi etter hvert virker de liksom ikke lenger. Jeg kan derfor ikke bruke Biotherm sin mer. Men DKNY har jeg brukt i to år nå - og den er superdrøy også. (Deo-stick altså)
alisia4 Skrevet 14. september 2004 #16 Skrevet 14. september 2004 Er super fornøyd med Musk deodurant.
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2004 #17 Skrevet 15. september 2004 Aluminiumklorid? :o Fortell! Det er jo ellers sånn at aluminium ikke er videre sunt i deodoranter... (tvert i mot - kjempeusunt)
Elle Melle Skrevet 15. september 2004 #18 Skrevet 15. september 2004 Aluminiumklorid? :o Fortell! Det er jo ellers sånn at aluminium ikke er videre sunt i deodoranter... (tvert i mot - kjempeusunt) Ak er det virkestoffer i alle deodoranter som gjør at man ikke svetter. Er det ikke ak i deoen, da hindrer den ikke svetteproduksjon heller. Det er vel bare en "hestekur" av samme stoffet?
Piglet Skrevet 15. september 2004 #19 Skrevet 15. september 2004 Jeg har nettopp kjøpt en nye deo fra Biotherm - Deo Pure. Jeg har vanligvis brukt den klassiske fra Biotherm (med blå stripe), men så leste jeg om Deo Pure og at den ikke skulle lage hvite merker på klærene. Det gjør den ikke og den er veldig bra. Piglet
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #20 Skrevet 16. september 2004 Legger merke til at det er mange som liker deodorantene til Biotherm, men jeg er ikke helt enig. Har prøvd både den 'gamle' blå, den hvite og den nye designet Deo Pure, men liker rett og slett ikke lukten på noen av dem. Synes nesten det lukter litt svette av dem. Nå sist kjøpte jeg en deo fra Clarins, den er super. Den har en mild diskret lukt i tillegg til at den er effektiv mot svette og tørker hurtig! Av billigere alternativ synes jeg sterlian er bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå