AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Hei! Noen som har erfaring med bruk av interiørarktiet? Privat bruk, altså. Vi har kjøpt oss ny leilighet, men den er ikke like koselig og i vår "stil" som den vi har nå. Derfor finner jeg det vanskeligere å dekorere og pusse opp slik at det blir sånn vi vil ha det. Tenkte å betale for litt profesjonell assistanse, problemet er bare at jeg ikke vet hvordan man "leter" etter interiørarkitekt. Jeg kan jo google, eller legge ut på mitt anbud, men det hjelper jo ikke om de har fått gode skussmål om de ikke skjønner "vår stil". Jeg synes feks shabby chic er helt for jævlig, men det er jo mange som synes det er fint. Pleier de å ha en "portefølje" man kan se i feks? Anonymous poster hash: 1709f...567
Gjest O.G. Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Bruke søkestrengen: interiørarkitekt + privatmarked + fylket/byen du bor i kanskje?
langbein86 Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Hei! Noen som har erfaring med bruk av interiørarktiet? Privat bruk, altså.Vi har kjøpt oss ny leilighet, men den er ikke like koselig og i vår "stil" som den vi har nå. Derfor finner jeg det vanskeligere å dekorere og pusse opp slik at det blir sånn vi vil ha det. Tenkte å betale for litt profesjonell assistanse, problemet er bare at jeg ikke vet hvordan man "leter" etter interiørarkitekt. Jeg kan jo google, eller legge ut på mitt anbud, men det hjelper jo ikke om de har fått gode skussmål om de ikke skjønner "vår stil". Jeg synes feks shabby chic er helt for jævlig, men det er jo mange som synes det er fint. Pleier de å ha en "portefølje" man kan se i feks? Anonymous poster hash: 1709f...567 Ta bilder av hvordan du har det nå, så de hvertfall har noe å gå etter?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #4 Skrevet 11. august 2015 De vil ha et møte med dere går jeg ut i fra på forhånd. Lytte til deres behov. Hva dere trenger og ønsker. Se på boligen og komme med forslag passende deres budsjett. Og ja, de fleste vil jeg tro har en mappe med tidligere arbeid. Sjekk gjerne referanser fra tidligere kunder også. Anonymous poster hash: b230f...f9d
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #5 Skrevet 11. august 2015 Om jeg ikke husker feil så går de 1år på fagskole og lærer om alle forskjellige stiler. Så bare fortell din stil, så vet de hva de skal finne til deg. Anonymous poster hash: 8b16a...f61
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #6 Skrevet 11. august 2015 Har sett slike jobber ligger ute på småjobber på Finn. Kanskje prøve å sette inn annonse der? Anonymous poster hash: c420e...8e9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #7 Skrevet 11. august 2015 De tilpasser seg til kunden og kundens ønsker. En god interiørarkitekt kan vise til tidligere arbeider. Noen har også nettsider med bilder. Interiørarkirekt i Fredrikstad: http://www.grandomino.nohttp://www.nil.no/firma/studio-gran-interiorarkitekterAnonymous poster hash: 208e8...32a
Auri Skrevet 11. august 2015 #8 Skrevet 11. august 2015 Om jeg ikke husker feil så går de 1år på fagskole og lærer om alle forskjellige stiler. Så bare fortell din stil, så vet de hva de skal finne til deg.Anonymous poster hash: 8b16a...f61 En interiørarkitekt har en bachelor i interiørarkitektur, det er en solid utdannelse og et vanskelig studie å komme inn på. Det er en beskyttet tittel man ikke har lov til å kalle seg uten en bachelor. En interiørkonsulent derimot, er ingen beskyttet tittel. De fleste som kaller seg det i Norge har gått 2-årig skole f.eks. Norges Kreative Fagskole, men noen har også bare gått interiør på VGS. Alle kan egentlig kalle seg interiørkonsulent, utdannelse eller ikke. Man bør alltid be om å se portefølje. Selv med en bachelor, er ikke alle gode på alle stiler. Jeg f.eks. kan ikke fordra skandinavisk modernisme, og om jeg hadde vært interiørarkitekt og blitt hyrt inn til et slikt oppdrag ville jeg gjort en like ræva jobb som en ufaglært person. Det er derfor viktig å finne en person som du ser har gjort jobber med lignende stil som det man ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå