Gå til innhold

Labb hundefôr

Gjest Badebuksa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dårlig. Testet på ildere, og ikke hunder. Derfor har de fått "toppscore"

De fleste hunder jeg kjenner som går på Labb har blass pels, driter hele tiden og må spise mye da det er mye tomme kalorier

Anonymous poster hash: 0ce0f...1bd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Dårlig. Testet på ildere, og ikke hunder. Derfor har de fått "toppscore"De fleste hunder jeg kjenner som går på Labb har blass pels, driter hele tiden og må spise mye da det er mye tomme kalorier Anonymous poster hash: 0ce0f...1bd

Eh, ja, det hørtes jo bra ut. Ildere faktisk... Har du lesestoff om detta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja, det hørtes jo bra ut. Ildere faktisk... Har du lesestoff om detta?

Om du søker på Labb og testing på google så dukker det opp flere artikler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt det selv, men en hund vi passet på for et par uker siden spiste det.
Han var tynn, matt i pelsen, og bæsjet hele tiden. Og ikke normal konsistens... Vi håpet på regn hver dag slik at det kunne renne ned i sluker i veien...

Jeg gav ham bein og litt kjøtt en dag, og da var avføringen helt fin etterpå, og han spiste enda mindre også.
Så Labb anbefaler jeg ikke til annet enn å kaste det .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen fungerer bra på Labb, andre ikke. Noen fungerer på Vom & Hundemat, andre ikke... Veldig individuelt. Mi forrige tispe var oppvokst med Labb ( hos oppdretter og tidligere eiere ), men fungerte bedre på Royal.
Har ett vennepar med en Labrador som sverger til Labb, den fungerer ikke på noe annet.
Har ei venninne som fôrer med MaxDog (?) fra Europris, og hu er i tillegg utdannet veterinær. Hundene hennes er friske, blanke og fine.

Anonymous poster hash: a78ae...99a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kjempefornøyd med Labb til min hund. Vi prøvde en god del forskjellige typer for (bl.a. Hills og Royal Canin ), men Labb var det vi var mest fornøyde med. Fin pels, ikke vektproblemer, fin i fordøyelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er hunden må spise mye, mye kommer ut igjen. Jeg byttet til proplan , og hunden spiser mindre, mindre kommer ut igjen, blankere pels , roligere hund

Anonymous poster hash: 0cb6d...ca3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min labrador spiser det meste, royal canin er favoritten (det er mye ferskere) men butikkfor går også i nøden.

Det eneste foret han ikke vil røre er Labb..

Det at det er best i test skal man være skeptisk til! De har testet bla. protein og energi innhold, men ser du feks. på holdbarhet så sier det somregel mye.

Mye kunstige erstatninger og lite vitaminer.

Man kan ofte se det på pelsen på dyrene også om foret er bra. En mnd på pedigree så har hunden min matt pels og flass, de fleste vetrinær og dyrebutikk-for inneholder fiskeolje og vitaminer, det gjør holdbarheten kortere og pelsen blir fin og blank :)

Anonymous poster hash: 02a9b...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Dårlig. Testet på ildere, og ikke hunder. Derfor har de fått "toppscore"

De fleste hunder jeg kjenner som går på Labb har blass pels, driter hele tiden og må spise mye da det er mye tomme kalorier

Labb kan ikke være så dårlig fôr som mange vil ha det til. Så vidt jeg har hørt er Labb det største varemerket i Norge med ca. 20-25% markedsandel. Det vil si at hver 4. -5. hund får Labb. Dette hadde ikke vært tilfelle hvis fôret er dårlig. At ilder brukes som forsøksdyr er heller ikke sant. Ilder brukes aldri til testing av fôr hverken ved Veterinærhøgskolen eller ved NMBU på Ås, så dette er kun feilaktige rykter som har blitt oppfattet som fakta fordi folk sprer det rundt på nettet sånn som her.  

Anonymous poster hash: 8047c...45e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min sluttet å like eukanuba etter å ha fått labb. Hun spiser bare labb og har blank pels, mye muskler og har masse energ! Hun bæsjer heller ikke mye, bare en passe stor en med fin konsistens 1-2 ganger om dagen.

Anonymous poster hash: cbbd4...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fungerte dårlig på min hund. Flasset og var matt i pelsen, samt røytet masse. Hun hadde også problemer med å holde vekten. Dessuten, hun spiste mye og dreit mye.

Ca samme erfaring med svigers sin hund. Han har mye løs avføring i tillegg.

Labb er testet på mink, ikke ilder. Og synes å huske at det var 5 mink eller noe sånt. Skal se om jeg finner link.

Anyway, det finnes sikkert hunder der ute som fungerer på Labb. Men jeg tror det er en grunn til at flere veterinærer sier de kan Se på en hund med en gang om den går på Labb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fungert dårlig på de fleste hunder jeg kjenner som har fått prøvd det fordi det liksom er så bra. 

tanta mi hadde en elghund som ble alvorlig syk av det fordi det inneholdt så mye salt (dyrlegen som sa). å andre jeg har vært borti har som mange her sier fått matt pels, driter mye og viser tegn på dårlig foring. 

Anonymous poster hash: abff8...517
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerte dårlig på min hund. Flasset og var matt i pelsen, samt røytet masse. Hun hadde også problemer med å holde vekten. Dessuten, hun spiste mye og dreit mye.

Ca samme erfaring med svigers sin hund. Han har mye løs avføring i tillegg.

Labb er testet på mink, ikke ilder. Og synes å huske at det var 5 mink eller noe sånt. Skal se om jeg finner link.

Anyway, det finnes sikkert hunder der ute som fungerer på Labb. Men jeg tror det er en grunn til at flere veterinærer sier de kan Se på en hund med en gang om den går på Labb.

Update: finner ingen link ang. testingen på mink på nettet dessverre. Men om man lurer så kan man jo sende en mail til Labb og spørre.

Jeg fikk informasjonen av veterinær på ernæringskurs for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, alle hundeforprodusenter tester foret ditt på annet en hunder først. Flere av de store står på peta sin liste over firmaer som tester på dyr. Om det er ilder, mink, rotte eller mus spiller liten rolle. De tester det på hunder før det selges i butikk, men det er jo det siste de gjør.

Anonymous poster hash: cbbd4...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...