AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Er det noen her som har operert skulder? Jeg har hull i leddkapselen, mye arrvev som gjør skulderen for trang, "frozen shoulder", 2/3 ruptur i en sene, pluss skader i muskelfeste. Skal operer dette snart. Noen som vet når jeg kan regne med å være back in bussines? Jeg jobber på pc hele dagen og vil helst begynne å jobbe igjen igår. Jeg har også en aktiv hund og flere hester som jeg ikke kan være for lenge borte i fra..... (og før noen sier noe: pass er selvfølgelig ordnet, men jeg vil jo gjerne tilbake igjen selv så fort som mulig ) Anonymous poster hash: 370a9...141
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Reparerte en rift i leddkapselen for ikke så lenge siden. Fatle i 6 uker, deretter trening med fysioterapeut i 3 mnd. Regner med å være helt frisk om 3 mnd til. Dvs 6-8 mnd etter operasjon. Fysioterapi i 1 år tilsammen Anonymous poster hash: 670d8...9ea
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Reparerte en rift i leddkapselen for ikke så lenge siden. Fatle i 6 uker, deretter trening med fysioterapeut i 3 mnd. Regner med å være helt frisk om 3 mnd til. Dvs 6-8 mnd etter operasjon. Fysioterapi i 1 år tilsammen Anonymous poster hash: 670d8...9ea Tusen takk for svar Siden du har gjort noe av det samme som meg.... Gjorde det veldig vondt? Hvor ofte må du trene med fysioterapaut? Når kunne du kjøre bil osv igjen? Anonymous poster hash: 370a9...141
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Og ikke minst: Når kan du/begynte du å jobbe igjen? Anonymous poster hash: 370a9...141
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Tusen takk for svar Siden du har gjort noe av det samme som meg.... Gjorde det veldig vondt? Hvor ofte må du trene med fysioterapaut? Når kunne du kjøre bil osv igjen? Anonymous poster hash: 370a9...141 Så lenge jeg tar smertestillende etter klokka, så går det veldig bra. Venter jeg for lenge klarer smertetoppen å komme og da gjør det satans vondt. Tok meg 3 mnd før jeg kunne kjøre bil igjen. Skal begynne å jobbe igjen neste uke. (jeg har fysisk jobb, så måtte vente 6 mnd) Anonymous poster hash: 670d8...9ea
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Så lenge jeg tar smertestillende etter klokka, så går det veldig bra. Venter jeg for lenge klarer smertetoppen å komme og da gjør det satans vondt. Tok meg 3 mnd før jeg kunne kjøre bil igjen. Skal begynne å jobbe igjen neste uke. (jeg har fysisk jobb, så måtte vente 6 mnd) Anonymous poster hash: 670d8...9ea Oj det tar såpass lang tid ja... Jeg bor alene med et lite nettverk rundt meg, og har lang vei til butikken.... Tar du smertestillende enda? Kan jeg spørre om hva du tar? Anonymous poster hash: 370a9...141
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #7 Skrevet 10. august 2015 Oj det tar såpass lang tid ja... Jeg bor alene med et lite nettverk rundt meg, og har lang vei til butikken.... Tar du smertestillende enda? Kan jeg spørre om hva du tar? Anonymous poster hash: 370a9...141 Har du automat er det ingen problem å kjøre bil. Dessverre hadde ikke jeg det. Kombinerer paracet og ibux nå. I starten gikk det i Paralgin forte og Ibux. Uansett vil kirurgen sette opp et smertestillende opplegg som funker for deg. Anonymous poster hash: 670d8...9ea
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 Har du automat er det ingen problem å kjøre bil. Dessverre hadde ikke jeg det. Kombinerer paracet og ibux nå. I starten gikk det i Paralgin forte og Ibux. Uansett vil kirurgen sette opp et smertestillende opplegg som funker for deg. Anonymous poster hash: 670d8...9ea Automat har jeg Tusen takk for god hjelp! Setter veldig pris på det! Et siste spm: Hvor lenge var du på sykehuset? Jeg ble bare ringt etter for de hadde fått en avbestilling. Ble fortalt at jeg skulle få all info i posten, men i infobrevet sto det bare at jeg skulle møte opp da og da og thats it. Har prøvd å ringe men ingen kan gi meg en ca tid -_- Anonymous poster hash: 370a9...141
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #9 Skrevet 11. august 2015 Automat har jeg Tusen takk for god hjelp! Setter veldig pris på det! Et siste spm: Hvor lenge var du på sykehuset? Jeg ble bare ringt etter for de hadde fått en avbestilling. Ble fortalt at jeg skulle få all info i posten, men i infobrevet sto det bare at jeg skulle møte opp da og da og thats it. Har prøvd å ringe men ingen kan gi meg en ca tid -_- Anonymous poster hash: 370a9...141 Innlagt dagen før operasjon. Var inne 4 dager tilsammen Anonymous poster hash: 670d8...9ea
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #10 Skrevet 11. august 2015 Innlagt dagen før operasjon. Var inne 4 dager tilsammen Anonymous poster hash: 670d8...9ea Tusen takk! Da var jeg med ett mye klokere Jeg har jo en hund som naturlig nok ikke kan være alene hjemme så greit å kunne "forberede" hundevaktene på hvor lenge hun må ha pass... Anonymous poster hash: 370a9...141
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #11 Skrevet 11. august 2015 Tusen takk! Da var jeg med ett mye klokere Jeg har jo en hund som naturlig nok ikke kan være alene hjemme så greit å kunne "forberede" hundevaktene på hvor lenge hun må ha pass... Anonymous poster hash: 370a9...141 Så bra jeg kunne hjelpe Lykke til med operasjonen og håper du kommer deg kjapt Anonymous poster hash: 670d8...9ea
Tabudrue Skrevet 11. august 2015 #12 Skrevet 11. august 2015 Jeg stramma inn ei sene for ca en år siden da den var delvis avrevet og superslack. Dagkirurgisk inngrep så dro hjem samme dag. Jeg gikk med fatle natt og dag i 6 uker, ytterligere 4 uker på natten. Fysio fra og med uke 6, og i 6 mnd etter dette(god fremgang gjorde at jeg ikke måtte ha fysio et helt år). Kunne begynt å jobbe etter 6 uker dersom jeg hadde hatt kontorjobb eller annet arbeid som kunne tilrettelegges, men da jeg jobber med tungt arbeid og infeksjoner så fikk jeg ikke jobbe på 12 uker.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #13 Skrevet 12. august 2015 Jeg ble operert i april. 1 mnd etter å jeg kunne trene som normalt kikkhullskirurgi av skulderblad Anonymous poster hash: 675f7...cda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå