AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Del Skrevet 10. august 2015 Hei! Fikk en allergisk reaksjon av en foundation og har nå fått utslett i ansiktet. Vil selvfølgelig bli kvitt dette da det er lite pent. Vil heller ikke legge noe concealer eller pudder over det da det kan forverre utslettet. Det er i begge kinnene. Områdene er litt røde og veldig tørre. Området består på en måte av mange bittesmå "blemmer" på størrelse med hudormer, fylt med væske. Områdene klør innimellom men om jeg klør sprekkes alle disse miniblemmene og området blir til et væskende sår. Er det lurt å pøse på med krem eller vil dette bare føre til at huden ikke får puste og enda flere "blemmer"? Hva bør jeg gjøre? Anonymous poster hash: fca49...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #2 Del Skrevet 10. august 2015 Hydrokortison! Reseptfritt på apoteket. Anonymous poster hash: a8e59...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 10. august 2015 #3 Del Skrevet 10. august 2015 Ta en allergitablett daglig til det forsvinner, kjøp kortison som AB over meg sier, og aloe vera (så ren aloe vera du får tak i! Les på ingrediensene! Mener å huske at Dermica eller Cosmica her en som er 99% og ganske ren). For å roe ned kløe og varme i huden, fukt en klut med iskaldt vann av og til og legg på området som er verst. Hold all annen krem og sminke unna til minst 3-4 dager etter at det ser ut som det er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #4 Del Skrevet 10. august 2015 Har en aloe vera plante! Skal jeg bare bruke av "saften" inni? ) Anonymous poster hash: a1885...225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 10. august 2015 #5 Del Skrevet 10. august 2015 Det kan du gjøre, men da bør du blande det med en dråpe olivenolje e.l. sånn at ikke huden blir "stiv" etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #6 Del Skrevet 10. august 2015 Det skal jeg prøve:) flere forslag ?Anonymous poster hash: a1885...225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #7 Del Skrevet 10. august 2015 http://www.nrk.no/hordaland/birgitte-blei-alvorleg-sjuk-av-ny-type-allergi-1.12392674 Kontakt legen din og få vurdert om du har fått MI allergi. Ta bilder av utslettet nå i kveld og vis tillegen når du får time. Anonymous poster hash: ab981...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå