Gå til innhold

Selge eller gi bort maleri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et maleri som jeg malte for en måneds tid siden. Jeg er blitt veldig fornøyd med det fordi det er ganske mystisk og intressant. Søsteren min har nå spurt om å kjøpe det. Vi står veldig nært og det føles unaturlig å la henne betale for et bilde jeg ellers kunne gitt henne gratis. Men saken er at jeg på en annen måte er som nevnt blitt veldig glad i bildet. Noen tips om hva jeg gjøre?

Forresten, jeg er kun 19 år og har ikke solgt noen bilder ennå heller, noe som er en annen grunn for at det virker rart å selge et bilde.

Anonymous poster hash: 3d14b...056
Videoannonse
Annonse
Gjest Klaveret
Skrevet

Om du er blitt så glad i bildet kan du jo rett og slett beholde det selv!

Skrevet

Ville i alle fall ikke tatt betalt av min egen søster hvis jeg ikke skulle hatt det selv. Antagelig ville jeg gitt henne det, det er jo utrolig stas at hun likte det så godt. Da ville hun sikkert satt pris på bildet også. :)

Anonymous poster hash: 386cd...127
Skrevet

gi det som fødselsdags/julegave

Anonymous poster hash: e884d...b54
Skrevet

Vær så snill, ikke fortell meg at det er "moderne kunst" du driver med?

Anonymous poster hash: 4bffb...c66

Skrevet

Vis oss bildet ditt da :)

Jeg er superglad i å se malerier av ikke-kjente kunstnere. Mange veldig fine verk som aldri blir sett av noen fordi den som har malt ikke er kjent, eller har avtale med kunsthus.

Hadde satt kjempepris på å få se :)

Uansett synes jeg HELT fint du kan selge det bildet til søsteren din, hvis hun ønsker å betale for det, men du kan jo kanskje ikke ta en skam-pris. Eller så er en julegave / bursdagsgave / høstgave også hyggelig å gi bort da :) og så lenge noen i familien får det, vil du jo kunne ha det i syne i årene fremover du også :)

Anonymous poster hash: 0d798...4b1
Skrevet

Det er helt umulig å sette en "rett" pris på et amatørbilde. Hvordan du enn snur og vender på det, vil noen føle seg snytt. Mellom søsken blir det enda verre, med sidehensyn i begge retninger. Håpløst.

Gi det vekk og tving deg selv til å male et nytt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...