Gå til innhold

Orker ikke mer kviser. Noen som har erfaring med Roaccutane/isotretinoin?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Orker ikke slite med dårlig hud lengre. Er 36 og det gir seg ikke.

Er ikke av den værste sorten, men når jeg først får noen kviser så blir de så store og betente uansett hva jeg gjør. Jeg kan legge sovne uten antydning til en kvise og våkne med en kvise så stor som en klinkekule som ligger der og ulmer. Ser ut som om jeg har slått meg, svære kuler i panna som forblir like store i ukesvis. Har ikke særlig lyst til å gå ut å treffe folk da og dette går så utover selvfølelsen.

Jeg har brukt og bruker fortsatt tusenvis av kroner på produkter fra hudpleier, og sikkert vært igjenom 10 tetracyklinkurer.

Må jo være noe som kommer innenfra og legen min sa jeg kunne få accutane, men jeg takket nei.

Nå er jeg så arrete og fæl og det kommer til å koste å fjerne de så jeg har lyst til å prøve.

Har lest om utallige kjipe bivirkninger og sett bilder….blir litt skremt. Er det virkelig sånn jeg  har hørt at ALT du har i huden kommer ut som kviser og du blir seende ut som ei blårød kjøttkake i lang tid før det blir bra? Blir man ikke veldig arrete etter denne perioden?

Og hvor mange mnd må jeg regne med å gå på medisinen? 

Endret av naivsuper
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på isotretinion i over 2 mnd nå, er kjempefornøyd! :-) Den eneste bivirkningen jeg har merket er at leppene har blitt litt tørrere. Jeg var forberedt på en haug av bivirkninger etter å ha lest utallige skrekkhistorier - men de stemmer for min del.

Jeg tror det er ca 4 mnd jeg skal gå på dem. Du burde prøve!!!

Anonymous poster hash: c15c8...9bc

Skrevet

Stemmer IKKE skulle det stå! :-)

Anonymous poster hash: c15c8...9bc

Skrevet (endret)

Orker ikke slite med dårlig hud lengre. Er 36 og det gir seg ikke.

Er ikke av den værste sorten, men når jeg først får noen kviser så blir de så store og betente uansett hva jeg gjør. Jeg kan legge sovne uten antydning til en kvise og våkne med en kvise så stor som en klinkekule som ligger der og ulmer. Ser ut som om jeg har slått meg, svære kuler i panna som forblir like store i ukesvis. Har ikke særlig lyst til å gå ut å treffe folk da og dette går så utover selvfølelsen.

Jeg har brukt og bruker fortsatt tusenvis av kroner på produkter fra hudpleier, og sikkert vært igjenom 10 tetracyklinkurer.

Må jo være noe som kommer innenfra og legen min sa jeg kunne få accutane, men jeg takket nei.

Nå er jeg så arrete og fæl og det kommer til å koste å fjerne de så jeg har lyst til å prøve.

Har lest om utallige kjipe bivirkninger og sett bilder….blir litt skremt. Er det virkelig sånn jeg  har hørt at ALT du har i huden kommer ut som kviser og du blir seende ut som ei blårød kjøttkake i lang tid før det blir bra? Blir man ikke veldig arrete etter denne perioden?

Og hvor mange mnd må jeg regne med å gå på medisinen? 

Hei :)

Det finnes en egen og veldig lang tråd her inne med tips og kommentarer om isotretinoin. Den ville jeg lest litt i hvis jeg var deg :)

Jeg har akkurat selv fullført en kur, etter-som deg, å ha brukt tusenvis av kroner på hudpleie, gått på tetracycliner, dalacin etc etc. Det eneste jeg angrer på i dag er at jeg ikke gjorde dette før. 

Du vil få et utbrudd i begynnelsen, men det varierer veldig hvor kraftig dette er, og for de aller fleste vil dette ikke etterlate voldsomme arr. Jeg fikk en stor cystekvise (som jeg aldri har hatt ellers), og den har etterlatt et ganske kraftig farget arr på kinnet mitt, men det ser ut til at det vil dempe seg litt. Men dette varierer jo selvfølgelig.

Nå står jeg i kø for laserbehandling av arr, etter at legen min sendte inn søknad om dette. Det er ikke prioritert så jeg må stå i kø et års tid, men det får heller gå. I dag står jeg opp og lufter hunden uten sminke, og det er en fantastisk følelse! 

Det varierer også hvor lenge man skal gå på kuren, men tanken er at man skal ha ca 120-150 mg per kilo kroppsvekt. Hver tablett er 20 mg, og du kan ikke ta flere mg enn du veier, altså; veier du 65 kilo tar du 60 mg per dag. 

Bestill deg en time hos fastlegen for henvisning til hudlege, eller ring Volvat/Aleris eller liknende og få en time i morgen. da er du i gang neste uke allerede! 

Endret av Kaffejenta30
Skrevet

Hei :)

Det finnes en egen og veldig lang tråd her inne med tips og kommentarer om isotretinoin. Den ville jeg lest litt i hvis jeg var deg :)

Jeg har akkurat selv fullført en kur, etter-som deg, å ha brukt tusenvis av kroner på hudpleie, gått på tetracycliner, dalacin etc etc. Det eneste jeg angrer på i dag er at jeg ikke gjorde dette før. 

Du vil få et utbrudd i begynnelsen, men det varierer veldig hvor kraftig dette er, og for de aller fleste vil dette ikke etterlate voldsomme arr. Jeg fikk en stor cystekvise (som jeg aldri har hatt ellers), og den har etterlatt et ganske kraftig farget arr på kinnet mitt, men det ser ut til at det vil dempe seg litt. Men dette varierer jo selvfølgelig.

Nå står jeg i kø for laserbehandling av arr, etter at legen min sendte inn søknad om dette. Det er ikke prioritert så jeg må stå i kø et års tid, men det får heller gå. I dag står jeg opp og lufter hunden uten sminke, og det er en fantastisk følelse! 

Det varierer også hvor lenge man skal gå på kuren, men tanken er at man skal ha ca 120-150 mg per kilo kroppsvekt. Hver tablett er 20 mg, og du kan ikke ta flere mg enn du veier, altså; veier du 65 kilo tar du 60 mg per dag. 

Bestill deg en time hos fastlegen for henvisning til hudlege, eller ring Volvat/Aleris eller liknende og få en time i morgen. da er du i gang neste uke allerede! 

Takk for svar. Jeg har fått henvisning fra legen min til hudlege og gleder meg til å starte på kuren. Har jo trodd at alle hudpleiere var min venn, men de var bare ute etter pengene mine. Skal bli deilig å slippe å bruke alle pengene mine på dyre produkter som ikke funker. Sist betalte jeg 2500,- for et kit som bare gjorde huden tørr, og rød og som den sved i ansiktet. Jeg har brukt mye syre og vet det skal svi litt. Men ikke så mye at du blir knallrød og klør så man mest har lyst til å klore seg i ansiktet med neglene.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Jeg har fått henvisning fra legen min til hudlege og gleder meg til å starte på kuren. Har jo trodd at alle hudpleiere var min venn, men de var bare ute etter pengene mine. Skal bli deilig å slippe å bruke alle pengene mine på dyre produkter som ikke funker. Sist betalte jeg 2500,- for et kit som bare gjorde huden tørr, og rød og som den sved i ansiktet. Jeg har brukt mye syre og vet det skal svi litt. Men ikke så mye at du blir knallrød og klør så man mest har lyst til å klore seg i ansiktet med neglene.

Kjenner følelsen av at hudpleieren er din venn- hvor mange gange rhar jeg ikke gått ut fra en hudpleier med produkter til en formue, og tenkt "denne gangen er det rette produkter, denne gangen vil hudne min bli helt fin!".

Håper du slipper å vente altfor lenge i kø og kommer raskt i gang!

• Liker 1
Skrevet

Kjenner følelsen av at hudpleieren er din venn- hvor mange gange rhar jeg ikke gått ut fra en hudpleier med produkter til en formue, og tenkt "denne gangen er det rette produkter, denne gangen vil hudne min bli helt fin!".

Håper du slipper å vente altfor lenge i kø og kommer raskt i gang!

Ja!!! Akkurat sånn er det!!  Jeg har i tillegg vært arbeidsløs og nesten satt meg i kredittgjeld fordi jeg måtte jo kjøpe produkter. Ville ikke møte opp på jobbintervju med dårlig hud, for jeg føler at noen kanskje tror at man er lat og ikke klarer stelle huden sin. 

Jeg har fått henvisning til hudlege og leverte den i dag. Bor ikke i en stor by så håper jeg slipper så lang ventetid.

Anonymous poster hash: 7ed27...831

• Liker 1
Skrevet

Woho! Ordna meg time hos fastlegen for dette selv nå.

Gleder meg til å starte!

Har gått på denne kuren før for noen år siden, men fullførte ikke pga angst som plutselig kom (møtte veggen, ingenting med dette å gjøre altså).

Angrer på at jeg ga opp, hadde 2 mnd igjen av kuren.

Var kvisefri i litt over et år etterpå da. Men så kom de tilbake :(

Men denne gangen skal det fullføres!

Anonymous poster hash: b38ca...649

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med de produktene, men har gjort en del undersøkelse angående kviser. 

Slitt selv siden 15 års alderen. Er nå 38 år. 

Ser kvisene mine har en sammenheng med min psykiske lidelse ( har ingen diagnose men har slitt med angst og depresjon siden 18 års alderen ). 

Jeg har prøvd mye, alt fra å endre kostholdet ,soling ,  kosttilskudd osv. 

Det som jeg har gjort nå i det siste som har gjort en underverket på min hud er sink tilskudd. 

Angst, depresjon, stress osv tapper kroppen for magnesium og sink. Jeg bader av og til i epsom saltbad. + Tar 40- 50 mg sink picolinate + tran ved sengetid. 

Dette har hjulpet min hud veldig mye ( Jeg har hatt mye byller på ryggen min,og nå er jeg helt kvisefri. Dette er første sommeren jeg har gått i bikini uten å skjems over kvisene på ryggen min. har litt arr da :( 

Jeg tar også stor dose av Niacin ( Vitamin B3 ) som skal også hjelpe mot hudproblemer , angst osv. 

Google " Niacin flush " 

Niacin flush detoxer kroppen,  og kroppen min får en rødme ( ser lett solbrent ut) , det varer en liten time, men jeg syns ansiktet mitt virker mye freshere nå.  

Jeg har også til tider gått veldig mye på antibiotika kurer siden 14-15 års alderen  pga uvi, kyssesyken og hovne mandler osv. Har også lest at mye antibitika kurer øker angst ( psykisk helse sitter i tarmene ) 

En god probioitika og prebiotika kur kan også være en god behandling for tarmene +   finere hud

Anonymous poster hash: 1fc60...ffe
Skrevet

Drikk et glass grønnte hverdag, uten sukker. Gjør det hver dag og jeg skal love deg at du kommer til å se forskjell, til det bedre.

Anonymous poster hash: 59edf...d7c

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Har startet på isotretinoin for 4 uker siden og lurer på et par ting;

1. jeg går på diane i tillegg, men tenker å slutte etter kuren. Har jo lest de verste skrekkhistoriene om å slutte på den mtp kviseutbrudd, og lurer på om noen av dere har sluttet på p-piller uten kuren, og om det gikk fint (ikke kviseutbrudd fra helvete)?

2. Har huden holdt seg fin etter kuren? Er huden din mindre fet etter kuren?

3. Noen som har tatt to kurer og eventuelt blitt kurert hvis første ikke funket? 

Rimelig desperat etter å bli bra varig da jeg er lei av arr, masse kviser og ruinert livskvalitet.

Takker på forhånd :)

Anonymkode: afca8...a2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...