AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Vi har et vennepar som vi betrakter som nære, men det har vel sklidd litt ut det siste året, mye fordi vi bor et stykke fra hverandre og sees sjelden. Når vi møtes, har vi det hyggelig og vi har kjent dem lenge, så det er folk vi setter pris på altså. Vi har imidlertid barn i helt ulik alder, og ofte er ikke deres barn hjemme når vi møtes, så vi føler ikke på noen måte at vi kjenner dem, bortsett fra den yngste kanskje. På en eller annen måte ble det sånn at vi begynte å gi bursdags og julegaver til hverandres barn (sikkert vi som startet med det siden deres barn er født før våre), men jeg merker jo at jeg gjerne ikke legger så mye sjel og omtanke i disse gavene iom at jeg nesten ikke kjenner barna, og det føles litt som noe jeg bare "må få unna". I tillegg sees vi så sjelden at bursdagsfavene gjerne blir gitt mange måneder etter selve dagen etc, og da mister det litt hensikten, føler jeg. Er det sløvt å la det sakte men sikkert "fase ut" og f.eks bare kjøpe julegaver? Jeg synes det er så vanskelig å spørre dem om det, men kan jo hende de tenker det samme...Anonymous poster hash: a48ee...cbb
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Jeg hadde spurt de vennene dine på en fin måte hva de selv tenker om det. Jeg gjorde det selv for noen år siden til min svigerinne angående julegaver til henne og hennes mann fra oss. De syntes det gikk helt fint å droppe det. Vi så hverandre nesten ikke på grunn av avstand, og mannen min er ikke så nær han broren. Jeg tror nesten de ble litt lettet over å kunne droppe det økonomisk sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå