AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Jeg vet at et bokollektiv ikke regnes som én husstand, men hvordan er det hvis jeg har en leieboer i min egen leilighet? Regnes vi da som et bokollektiv og dermed som to husstander? Hva hvis denne leieboeren deler soverom med meg, men vi ellers har adskilt økonomi og adskilte liv? Blir vi samboere i en felles husstand, eller kan vedkommende fortsatt regnes som en uavhengig leieboer? Anonymous poster hash: 97481...dda
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Jeg vet at et bokollektiv ikke regnes som én husstand, men hvordan er det hvis jeg har en leieboer i min egen leilighet? Regnes vi da som et bokollektiv og dermed som to husstander? Hva hvis denne leieboeren deler soverom med meg, men vi ellers har adskilt økonomi og adskilte liv? Blir vi samboere i en felles husstand, eller kan vedkommende fortsatt regnes som en uavhengig leieboer? Anonymous poster hash: 97481...dda I hvilken sammenheng? Om du er alenemor skal du nok slite litt med å få NAV til å godta at du ikke har samboer om vedkommende deler soverom med deg...Anonymous poster hash: 72816...3e2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Jeg har ikke barn, og mottar ingen som helst slags støtte fra NAV. Jeg spør først og fremst av nysgjerrighet, idet spørsmålet kom opp i forbindelse med tegning av innboforsikring. Jeg må si det er rimelig frekt av deg uten videre å anta at jeg er en kriminell trygdesnylter. Anonymous poster hash: 97481...dda
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Jeg vet at et bokollektiv ikke regnes som én husstand, men hvordan er det hvis jeg har en leieboer i min egen leilighet? Regnes vi da som et bokollektiv og dermed som to husstander? Hva hvis denne leieboeren deler soverom med meg, men vi ellers har adskilt økonomi og adskilte liv? Blir vi samboere i en felles husstand, eller kan vedkommende fortsatt regnes som en uavhengig leieboer? Anonymous poster hash: 97481...dda Det er skattefritt og du er ikke pliktig til å oppgi noe om leieboere i din egen bolig (type leie ut ett soverom). Anonymous poster hash: 7fe8c...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå