Gå til innhold

Jeg har aldri ønsket barn - men nå - er det for sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig aldri ønsket meg barn, noe jeg selv tror har vært i sammenheng med at jeg har vært singel mer eller mindre hele livet...
Jeg vet at jeg ikke kan få barn alene, og danmark og alenemor har ikke vært noe alternativ. 
Derfor har jeg egentlig vært inneforstått med at det ikke blir barn på meg, og det har vært lettere for omverden å si jeg ikke har lyst på barn. For det har kommet "mas" om det til tross av min mannløshet.

Nå derimot i en alder av 38 år har jeg møtt en herlig mann som har veldig lyst på barn. 
Er det for sent? Jeg vil jo da ikke få dette barnet før jeg er 39-40 år...

Anonymous poster hash: 28630...73a
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei det er ikke for sent. 

Anonymous poster hash: 92590...24f
  • Liker 9
Skrevet

Ikke for sent, men det er større risiko for både deg og barnet. Større sjanse for komplikasjoner også, samt DS.

Anonymous poster hash: cd325...7cf

Skrevet

Nei det synes jeg ikke :) Men jeg ville avgjort det raskt og startet med en gang. Er dere uheldige og sliter litt, så tar det fort noen år. 

Anonymous poster hash: e90db...7b8
Skrevet

Det er ikke for sent, men du har "dårlig tid". Det anbefales at du får første barn før fylte 40. Dra til Danmark og kjøp deg litt sæd!

Anonymous poster hash: 3e0c2...baa
Skrevet

Ikke for sent, men det er større risiko for både deg og barnet. Større sjanse for komplikasjoner også, samt DS.

Anonymous poster hash: cd325...7cf

Men det er likevel størst sjans for at alt går bra :)

TS, det er ikke for sent på noen som helst måte, men jeg synes ikke dere har råd til å vente veldig lenge, selv om dere akkurat har møtt hverandre.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke for sent, men du har "dårlig tid". Det anbefales at du får første barn før fylte 40. Dra til Danmark og kjøp deg litt sæd!

Anonymous poster hash: 3e0c2...baa

Hun har jo en mann som vil bidra...

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke for sent, men du bør ikke vente lenger.

Skrevet

Det er ikke for sent TS! :D Jeg synes heller det er bedre å få barn i den aldern du er i (har aldri forstått meg på jenter som får barn i unge aldre, har alltid syntes at 30 årene er perfekt for å få barn!)

så ta sjansen, jeg er sikker på at alt blir bra og velykket! :blomst:

Klem! :hug:

Anonymous poster hash: f0961...af5
Skrevet

Jeg synes ikke det er for sent, men vær obs på at det er ikke sikkert det er like lett å bli gravid når man nærmer seg 40. Jeg møtte min mann når jeg var 35, vi begynte å prøve allerede året etter, men det ble dessverre ingen barn på oss. Så ikke vent med å sette i gang!

Anonymous poster hash: 9e1d3...cd7

Skrevet

Jeg har en venninne som fikk første barn som 39-åring. Mamma var 39 da lillesøster ble født :)

Anonymous poster hash: cee4f...8fe

Skrevet

Moren min fikk søsteren min rett før hun fylte 39, husker jeg tenkte at hun var alt for gammel og var litt flau  :fnise:. Nå er jeg selv 38 år og skjønner hvor dum jeg var som tenkte slik, jeg skal ikke ha flere enn barnet jeg allerde har, men det er ikke for at jeg synes at jeg er for gammel. Lykke til  :blomst:

Anonymous poster hash: 2357a...e03
Gjest Margit Spat
Skrevet

Nei, det er ikke for sent. Det kan være vanskeligere å bli gravid, men det er langt fra umulig. Det er også noe økt risiko, men risikoen er likevel veldig liten. Det finnes godt med eksempler på folk som er blitt uplanlagt gravide selv om de er over 40, og som har hatt uproblematiske svangerskap og født velskapte barn. Det er klart: dere har ikke tid til å fundere så veldig lenge, men sjansen er stor for at dere får det til :) 

Skrevet

Mormoren min fikk min mamma da hun var 42. Jeg har møtt kvinner som har fått barn opptil 46 år.

Bør kanskje ta med at BIOLOGISK alder også spiller inn. En i 30 årene som har en biologisk alder på 60 kan ikke få barn, mens ei på 45 med en biologisk alder på 26 år kan få.

Jeg snakket med hun på 45 som var gravid, sykesøster hadde advart om alle farer og ditt og datt og vært fryktelig negativ. LEGEN derimot sa at jammen du har da ingenting å bekymre deg over da din biologiske alder er 26 år! Dette går så fint så. Kvinne fikk velskapt unge uten problemer.

Altfor mange tenker fremdeles kun kronologisk alder, men det har en del andre gått bort fra og tenker biologisk.

Anonymous poster hash: 13edf...5d9

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke for sent, og selv om risikoen for komplikasjoner øker noe er den fortsatt veldig liten. Du blir også innkalt til fosterdiagnostikk.

Det kan ta litt tid å bli gravid i din alder (selv om jeg kjenner ei som er et stykke opp i 40-åra ble gravid i 2. pp, mens ei annen dame i 40-åra ble uplanlagt gravid), så dere bør ikke nøle stort lenger!

Skrevet

Takk for (overraksende) posivite tilbakemeldinger :)
Var litt redd for å høre at det var for sent og ikke vits i å prøve... Dette var lettende å lese :)

Noen nevnte bioligisk alder, hvordan kan man finne ut av det?

TS

Anonymous poster hash: 28630...73a
Skrevet

Venninna mi fant mannen 38 år gammel,fikk første 39 og andre nå 40 år gammel så nei,kjør på og følg forholdsregler.

Anonymous poster hash: 2d80a...dd7

Skrevet

Sorry, det er for sent. Få deg bikkje?

Anonymous poster hash: b1d36...f19

Skrevet

Jeg hadde gjort det, men kun ett barn :)

Anonymous poster hash: a543d...d65

Skrevet

Det er ikke for sent. Søsteren min fikk siste når hun var 38. Men jeg ville satt igang prøvingen med en gang :) Lykke til!

Anonymous poster hash: ee147...d3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...