AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Del Skrevet 10. august 2015 Skal begynne å løpe og er nybegynner. Ønsker derfor flatt terreng og gjerne grus som underlag. Greit om rundene ikke er for lang. Gjerne i områdene Søreide (Fana også, men ikke langt ute i gokk Fana), Fyllingsdalen og Loddefjord. Anonymous poster hash: 20c4a...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 10. august 2015 #2 Del Skrevet 10. august 2015 Her i Bergen vest har vi jo alvøskogen og kanada skogen. Jeg kjenner ikke så godt til løypene i kanada skogen. Men alvøskogen er veldig fint, mann har ulike lengde på rutene, og midt inni har mann alvøen idrettspark, med fotballbaner, løpebane og tennisbane. Terrenger er litt variert opp og ned. men når du har kommet ca halveis inn, er det mest bort og nedover. den korteste ruten er ca 3,5km og ganske fin for å bygge opp formen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 10. august 2015 #3 Del Skrevet 10. august 2015 (endret) Hordnesskogen. Der kan du velge mellom runder på ca 4 km, 6 km eller 8 km (eller en kombinasjon av disse). Det er ikke flatt, men det er ingen lange bakker. Her har du høydeprofil av runden på 8 km: Ellers har du jo kortere runder i Fyllingsdalen som rundt Lynghaugvannet eller Ortunvannet. Begge er mer eller mindre helt flate, men de er ikke særlig lange, så du må nok løpe flere runder for å få noe særlig ut av det. Skranevatnet har også grusvei rundt, men det er for lenge siden jeg har vært der til at jeg husker helt hvordan det er. Det har jo vært en del bygging i området også. Endret 11. august 2015 av Maximillian Cohen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #4 Del Skrevet 11. august 2015 Flatt i Bergen. HAHAHAHA! Fra spøk til alvor. De korte rundene i Fyllingsdalen er jo greie. Om du tåler litt asfalt kan du løpe mellom disse vannene. Da blir det kanskje et par hundre meter på asfalt. Området Storetvedt har jo en del grusvei du kan jogge på, samt Tveitevannet som dog er kortere rundt enn Ortunvannet. Anonymous poster hash: be8da...511 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #5 Del Skrevet 11. august 2015 I Fyllingsdalen er det rundt Ortunvannet (ca 1200 meter rundt vannet omtrent) og Lynghaugvannet (ca 700 meter rundt) som stort sett er eneste grusrundene du får. Ellers har du jo en grusvei langs Storavannet på Melkeplassen, der er det flatt, men det er ikke grusvei hele veien rundt. Kanadaskogen er fin å løpe i, men her er det langt ifra flatt. Mye bratte bakker der, så anbefales ikke verken til nybegynnere eller folk med dårlige ledd (knevondt nedover, drepen for akillesen oppover..). Inn Tarlebøveien er det fint å løpe, det er jo noen km flate der før det begynner gå oppover. Du får ikke noen runde, da, men dog. Anonymous poster hash: 5ec5b...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #6 Del Skrevet 11. august 2015 Jeg bor i sentrum og løper rundt Store Lungegårdsvann. Runden er på ca. 3 km, det er stort sett grus og stort sett flatt. Anonymous poster hash: 0fe70...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #7 Del Skrevet 14. august 2015 Skranevatnet er delvis grus og delvis asfalt. Det er mulig å løpe fra Skranevatnet mot Statoil og finne en grei grussti. Hordnesskogen er nevnt, og jeg slenger inn Myrdalsvannet rett ved Ulsmåg. Anonymous poster hash: 929f3...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #8 Del Skrevet 15. august 2015 På toppen av Fløyen er det flotte grusveier i lysløypenett, det kan anbefales! Ellers er Hordnesskogen fint, med mange ulike distanser å velge mellom. Selv løper jeg ofte i Fjellveien, og ble overrasket over hvor "mye" stigning det er på dne veien jeg har trodd var rimelig flat når jeg har gått der ellers Anonymous poster hash: 81dd9...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ulvepopcorn Skrevet 16. august 2015 #9 Del Skrevet 16. august 2015 Rundt Fløyen er det gjerne ganske flatt (når du først kommer opp), men det er jo litt utenfor ditt område kanskje. Savner å jogge i Bergen <3 Jeg løp mest rundt Svartediket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå