Gå til innhold

Vitaminmangel som gir kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilke vitaminmangler som gir kvalme?

Tok flytende parafin i noen dager mot treg mage, og husker legen nevnte at den KAN "skylle ut" noe vitaminer før kroppen tar opp det - og lurer på om dette har skjedd meg :P

Sliter med voldsom kvalme nå 1-2 dager etter den kuren.

Skal jeg prøve multivitamin eller vil det bare gjøre meg enda mer kvalm? ;s

Anonymous poster hash: c7456...2b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får ikke vitaminmangel etter et par dager. Man må ha for lite vitaminer helst over flere måneder før det begynner å bli så ille at man ligger i underskudd.

Det er sannsynligvis heller noe med magesyre eller sånn som kommer til å stabilisere seg etterhvert (står kanskje som bivirkning i pakningsvedlegg?). Dersom du er usikker på om dette kan være alvorlig, så ring lege.

Anonymous poster hash: fcd1f...2e0
Skrevet

Man får ikke vitaminmangel etter et par dager. Man må ha for lite vitaminer helst over flere måneder før det begynner å bli så ille at man ligger i underskudd.

Det er sannsynligvis heller noe med magesyre eller sånn som kommer til å stabilisere seg etterhvert (står kanskje som bivirkning i pakningsvedlegg?). Dersom du er usikker på om dette kan være alvorlig, så ring lege.

Anonymous poster hash: fcd1f...2e0

Er helt sikkert på underskudd fra før av, har spist lite i det siste.

Det kan hende det er noe sånt da, tror ikke det er noe alvorlig. :)

Takk for svar! :D

Anonymous poster hash: c7456...2b9

Skrevet

Vet at B-12 mangel kan føre til kvalme.

Anonymous poster hash: 5c3e2...fb7
Skrevet

jeg var veldig ofte kvalm da jeg hadde folatmangel. om kvalmen din kommer av det du har tatt mot treg mage så trenger det ikka ha med vitaminer å gjøre, men det er alltid greit å sjekke seg for vitaminmangel - spesielt om du har spist lite i det siste

Anonymous poster hash: 8a9c6...7a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...