AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Noen som vet hvilke vitaminmangler som gir kvalme? Tok flytende parafin i noen dager mot treg mage, og husker legen nevnte at den KAN "skylle ut" noe vitaminer før kroppen tar opp det - og lurer på om dette har skjedd meg Sliter med voldsom kvalme nå 1-2 dager etter den kuren. Skal jeg prøve multivitamin eller vil det bare gjøre meg enda mer kvalm? ;s Anonymous poster hash: c7456...2b9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Man får ikke vitaminmangel etter et par dager. Man må ha for lite vitaminer helst over flere måneder før det begynner å bli så ille at man ligger i underskudd. Det er sannsynligvis heller noe med magesyre eller sånn som kommer til å stabilisere seg etterhvert (står kanskje som bivirkning i pakningsvedlegg?). Dersom du er usikker på om dette kan være alvorlig, så ring lege. Anonymous poster hash: fcd1f...2e0
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Man får ikke vitaminmangel etter et par dager. Man må ha for lite vitaminer helst over flere måneder før det begynner å bli så ille at man ligger i underskudd. Det er sannsynligvis heller noe med magesyre eller sånn som kommer til å stabilisere seg etterhvert (står kanskje som bivirkning i pakningsvedlegg?). Dersom du er usikker på om dette kan være alvorlig, så ring lege.Anonymous poster hash: fcd1f...2e0 Er helt sikkert på underskudd fra før av, har spist lite i det siste. Det kan hende det er noe sånt da, tror ikke det er noe alvorlig. Takk for svar! :D Anonymous poster hash: c7456...2b9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Vet at B-12 mangel kan føre til kvalme. Anonymous poster hash: 5c3e2...fb7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 jeg var veldig ofte kvalm da jeg hadde folatmangel. om kvalmen din kommer av det du har tatt mot treg mage så trenger det ikka ha med vitaminer å gjøre, men det er alltid greit å sjekke seg for vitaminmangel - spesielt om du har spist lite i det siste Anonymous poster hash: 8a9c6...7a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå