Gå til innhold

Offentlig eller privat?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Har problemer med å bli gravid pga umulig syklus, og tok kontakt med lege for 9 mnd siden. I løpet av de 9 mnd har det ikke blitt gjort så mye, og jeg begynner å bli VELDIG utålmodig. Skal tilbake til gyn om 5 uker, noe jeg syns er lenge når jeg ikke aner hva han vil gjøre, og jeg er usikker på om han i det hele tatt har forstått hva jeg plages med.

Vurderer derfor å gå privat. Noen som har erfaring med det? Går det særlig fortere, når man allerede er inne i det offentlige systemet? Tar de seg bedre tid? Offentlig gyn bruker 10 minutter (inkludert UL), og lytter jo overhodet ikke...

Vil det bli veldig mye dyrere? Om ivf skulle bli aktuelt (tror ikke det) ville vi uansett måtte gå privat, for vi har ikke tid til det offentlige (pga alder). Men nå er det jo bare hormonbehandling jeg trenger, TROR jeg. Medisinene koster vel det samme uansett?

Vurderer i så fall å kontakte Hausken, men lurer på om det blir sløsing med penger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi hadde utredningstime hos Hausken, 1800 for 1 klokketime med lege, sædprøve, ul og full gjennomgang av historikk, deretter en halvtime hos sykepleier med informasjon. Gikk ut med resept til første hormonstimulerte inseminasjonsforsøk (valgte å ikke gå rett på ivf). Jeg har fungerende syklus og el, men pco. Hvis du er så gammel (velkommen i klubben) at du ikke vil vente på offentlig behandling, er det ikke sikkert du vil bruke et halvt år på å prøve ut Pergotime heller?

Resultatet vårt (med ivf) sparker i magen nå:-)

Endret av Biloba
Skrevet

Takk for svar! :)

Det er mannen som er "gammel", jeg er fortsatt ung (men det er jeg som er "problemet"). Hastverket tar utgangspunkt i at mannen ikke har lyst til å bli veldig gammel far. Nå ønsker vi oss helst to også, men ser at det rekker vi neppe,med mindre vi skulle rekke å få to på rappen.

Tar det et halvt år å prøve ut pergotime? Hvis vi er heldige kan det vel klaffe allerede første måneden? I løpet av 8 mnd har ikke den offentlige gynekologen gitt meg noe som helst informasjon, så jeg aaaner jo ikke hva som kan være

aktuelt.

Har sendt forespørsel til Hausken nå, så får jeg se hva de svarer. Vi tenker at hvis de har kort ventetid går vi dit først. :)

Skrevet

Det tar ikke et halvt år hvis det klaffer med en gang;-) Ellers ser jeg mange har kur på omtrent annenhver syklus, enkel, så evt dobbel, så evt trippel og da går månedene.

Skrevet

Om dere har råd så gå for det private. Det har mye kortere ventetid og de tar seg tid til å lytte.

Anonymous poster hash: 9d68a...9b8
Skrevet

Om dere har råd så gå for det private. Det har mye kortere ventetid og de tar seg tid til å lytte.

Anonymous poster hash: 9d68a...9b8

Det er det siste som er viktigst for meg, at jeg faktisk kan få forklare problemene mine til en som lytter. Håper jeg får svar fra Hausken i dag! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...