Gå til innhold

Erfaringer med cavalier king charles spaniel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor velger du blanding fremfor rasehunder? Pga sykdommer tolket jeg det som.

Du vet det at blandingshunder ikke på magisk vis blir friske når rasene som ligger i hunden er bærere av forskjellige sykdommer?

Ellers så sier jeg Lykke til TS. Håper det går bra med dere og hunden, og at den har mange gode år foran seg :)

Hvis det var meg du siktet til: Jeg har en rasehund til din informasjon :) Men jeg vil hjelpe de hundene som ikke har et hjem, og de er som oftes blandingsraser. Klart, sykdommer kan de bære med seg, men de har ikke blitt avlet frem og fått det "på kjøpet."

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, da skjønte jeg logikken bak bedre :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde cavalier for 2 år siden. Fantastisk hund! Vi sjekket oppretter nøye for å få en frisk hund, og det hadde ikke vært SM eller andre sykdommer på linjene så vi følte oss ganske trygge.

Hun ble avlivet når hun var 2 år pga SM. Dette er en svært smertefull sykdom. Hun var den eneste i et kull på 5 som fikk SM. Kjenner enda sterkt på savnet etter henne. Kommer aldri til å få en så fantastisk hund, med så mye personlighet igjen.

Jeg hadde styrt unna rasen, men ser dere har fått en cavalier på prøve. Lykke til, og håper dere slipper unna :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...