AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Flere som har barn som rett og slett ikke liker brød og aldri har gjort det? Hva gjør dere med barnehageniste? Der de skal ha med seg brødskiver til 2 måltider hver dag?Anonymous poster hash: 73ded...243
Gjest Magnifiq Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Knekkebrød, grove pannekaker, matmuffins..
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Hvorfor må de ha med brød? Brød har faktisk veldig lite bra næring, jeg ville heller sendt med banan/annen frukt, og f.eks yoghurt. Eller havregryn Anonymous poster hash: ea11b...ba5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Eggerøre,grønnsaker,frukt ,yoghurt. Anonymous poster hash: 63720...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Middagsrester, frokostblanding/havregryn, havregrøt, knekkebrød/polarbrød/rundstykker (hvis hun liker slikt), det hun evt liker å spise hjemme. Hva pleier du å gi henne mellom frokost og middag? Putt det i matboksen:)Anonymous poster hash: 176c0...330
GammelKaktus Skrevet 10. august 2015 #7 Skrevet 10. august 2015 Min var ikke begeistret for brød, men med en gang han begynte i barnehagen så ble han en brødelsker Men der fikk de jo maten servert, så de hadde ikke noen andre alternativer, og når de andre barna spiser så spiser jo han og.
Sol79 Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 Føler med deg. Min 3-åring liker heller ikke brød noe særlig. Han spiser heller ikke matmuffins, egg, polarbrød, pizza, pannekaker etc om han får det i matpakken. Derfor blir det til at han får med seg yoghurt med solfrokost hver eneste dag. Det var ikke sånn jeg hadde tenkt at det skulle bli, men han er en aktiv gutt og han må ha i seg noe. Det som han liker best er pasta med kjøttboller/kjøttkake/karbonade/fiskekake - særlig om de ansatte gidder å lunke litt på det i microen, men det er det dessverre ikke så ofte de gjør. Muslibar og wasasandwich går også an, men jeg må variere veldig. Det som ble spist på mandag, blir ikke spist tirsdag og onsdag, men kanskje neste tirsdag igjen. En periode hadde han knekkebrødpakke og makrell og kaviar i barnehagen.
Gjest Skrevet 10. august 2015 #9 Skrevet 10. august 2015 Sånn er min treåring også. Hun får med seg små kjøttboller, fiskekake, yogert,frukt og grønnsaker. Noen ganger middagsrester.
Sushi Skrevet 10. august 2015 #10 Skrevet 10. august 2015 Vi sender aldri med brød til barnehagen siden de får brød til lunsj der og vi ønsker litt mer variasjon i kostholdet deres. Sender med "tapas" med litt forskjellig de liker godt. For eksempel kokt egg, oliven, blåbær, miniboks med laks/makrell/leverpostei, spekeskinke, cherrytomater, ostebiter eller babybel, tyrkisk yoghurt med bær, nøtter, asparges, agurkbiter, rå laks, karbonade, fiskekake, bananpannekaker... Kun fantasien setter grenser, egentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #11 Skrevet 10. august 2015 Vi har pleid å sende med middagsrester, der det passer, som kjøttkaker, pasta og annen mat som er god kald. Grove vafler har vært en storfavoritt. Du søter dem med banan eller annen frukt i røren om det trengs. Har du havregryn i røren blir det enda mer substans i den. Ellers er alle typer oppskårne grønnsaksbiter og frukt fint for de som ikke er så glade i brød. Yoghurt med musli, eggerøre eller omelett er også enkelt og greit.Anonymous poster hash: a250b...e29 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #12 Skrevet 10. august 2015 Legger dere bare kjøttbollene rett i matboksen?Anonymous poster hash: 7e051...7c8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #13 Skrevet 10. august 2015 Takker for svar og litt inspirasjon. Det som er er at han liker ikke brødmat i det hele, så ikke knekkebrød heller. Så lenge han gikk på småbarnsavdeling gikk det greit. Da hadde han med seg middag som ble varmet opp til han. (Frukt får de i bhg etter lunsj) Nå går han på 3-6 års avdeling der de er mange flere barn og da fikk jeg beskjed om at de ikke kunne varme opp ulik mat til over 20 barn. Til middag spiser han det meste, til frokost hjemme spiser han, frokostblandinger, youghurt m musli, og havregrøt feks. Barnehagen liker heller ikke at vi har med youghurt hver dag. Det er lagt opp til at alle barn skal spise medbrakt brødmat 2 ganger hver dag. Men jeg mener det er viktigere at han får i seg næring enn at han skal læres å tvangspise brød. Og nei, det hjalp ikke at han har sett andre barn har spist brød de andre årene i barnehagen heller. 😊 TS.Anonymous poster hash: 73ded...243
kisskissbangbang Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 Takker for svar og litt inspirasjon. Det som er er at han liker ikke brødmat i det hele, så ikke knekkebrød heller. Så lenge han gikk på småbarnsavdeling gikk det greit. Da hadde han med seg middag som ble varmet opp til han. (Frukt får de i bhg etter lunsj) Nå går han på 3-6 års avdeling der de er mange flere barn og da fikk jeg beskjed om at de ikke kunne varme opp ulik mat til over 20 barn. Til middag spiser han det meste, til frokost hjemme spiser han, frokostblandinger, youghurt m musli, og havregrøt feks. Barnehagen liker heller ikke at vi har med youghurt hver dag. Det er lagt opp til at alle barn skal spise medbrakt brødmat 2 ganger hver dag. Men jeg mener det er viktigere at han får i seg næring enn at han skal læres å tvangspise brød. Og nei, det hjalp ikke at han har sett andre barn har spist brød de andre årene i barnehagen heller. 😊 TS.Anonymous poster hash: 73ded...243 Klart de ikke kan varme opp middagsmat til 20 barn hver dag, men nå er det nå engang slik at de fleste spiser brød sånn at de slipper dette, da. Jeg hadde himla litt med øynene av det svaret. Spør igjen, litt mer insisterende denne gangen. Ungen må jo få i seg mat. 2
Gjest O___o Skrevet 10. august 2015 #15 Skrevet 10. august 2015 Hva med å lage omeletter? Laget på egg og cottage cheese kjørt i en blender, toppet med skinke, paprika, løk, ost, tomat, gulerøtter, brokkoli, etc. Ha i det poden liker av grønt. Lenge mett + maten kan gjøres klar kvelden før. Lager du den klar søndag kveld, så er det nok mat til mandag & tirsdag. Ellers kan jo lapper laget på cottage cheese og 4 korn / havregryn være et alternativ.
minister-mio Skrevet 10. august 2015 #16 Skrevet 10. august 2015 Bare pålegg, kald middag, sushi, salat, pølse etc
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #17 Skrevet 10. august 2015 Klart de ikke kan varme opp middagsmat til 20 barn hver dag, men nå er det nå engang slik at de fleste spiser brød sånn at de slipper dette, da. Jeg hadde himla litt med øynene av det svaret. Spør igjen, litt mer insisterende denne gangen. Ungen må jo få i seg mat. Den beste behandlingen av kresne barn er faktisk å la de gå sultne noen dager. Send med mat, men overse det faktum at det ikke blir spist. Etter noen dager vil barnet spise det som er i boksen. Ingen barn sulter ihjel av noen dager uten å spise matpakka.Anonymous poster hash: 21f5a...5ec 3
kisskissbangbang Skrevet 10. august 2015 #18 Skrevet 10. august 2015 Den beste behandlingen av kresne barn er faktisk å la de gå sultne noen dager. Send med mat, men overse det faktum at det ikke blir spist. Etter noen dager vil barnet spise det som er i boksen. Ingen barn sulter ihjel av noen dager uten å spise matpakka.Anonymous poster hash: 21f5a...5ec Det ser jeg overhodet ingen grunn til å gjøre. Ungen spiser jo, han liker bare ikke brød. Jeg velger å tro at du tuller. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #19 Skrevet 10. august 2015 De trenger ikke nødvendigvis varme middagsrester. Noen liker det kaldt, mens andre venner seg til å like det kaldt. Går an å sende med han kalde middagsrester noen dager og se hvordan det går Anonymous poster hash: b24c5...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #20 Skrevet 10. august 2015 Det kan bli en anledning til at barnet ser at alle spiser brød. Uansett,smør med en skive. Om det ikke spises, så er det ok. Ha på spennende pålegg. Lag eks smileansikt på skiven med grønnsaker. Ertebelger er godt for mange barnAnonymous poster hash: 3c3e2...67c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå