hjelp-meg-for-faen Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Er ei jente på 15år. Jeg drakk mellom 8-10 energi drikker igår kveld. Hat våkna 4-5 ganger i natt for å tisse og vært sinnsykt varm og kroppen har strammet/trekt seg sammen liksom,eller det føltes liksom ut som at alle musklene i kroppen strammet seg. Nå merker jeg bare at jeg er kvalm,ukonsentrert syn,og irriterer meg lett over lyder jeg aldri har gjort før. Og hjertet mitt slår uvanlig raskt,og har en irriterende kilende følelse i magen! Hvor langt tid tar det før dette går over?og kan jeg gjøre noe for å få det vekk?,er så ubehagelig følelse! Kan ikke si noe til mamma fordi hun har advart meg hundre ganger mot de energidrikkene
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Hvorfor i all verden har du drukket så mye? Det er jo ikke sunt overhodet. For mye koffein kan faktisk være farlig. Dette er tatt fra Folkehelseinstituttet sine sider: "Høye doser kan gi koffeinforgiftning. Tidlige symptomer på akutt forgiftning kan oppstå allerede ved 500 - 600 mg koffein per dag, tilsvarende 5 - 6 kopper kaffe. Symptomene er hodepine, kvalme, magekramper, rastløshet, rask puls, ujevn hjerterytme og nedsatt blodtrykk. Koffein øker nyrenes utskillelse av salter og vann. Dødelig dose koffein er cirka 8 - 10 gram per dag, som tilsvarer cirka 60 - 100 kopper kaffe. Høyt innhold av koffein i de såkalte energidrikkene er satt i forbindelse med at ungdom har falt i koma. Det er registrert dødsfall hos ungdom som har drukket store mengder energidrikker kombinert med alkohol. Vi vet ikke om disse alvorlige episodene skyldes høyt inntak av koffein, alkohol eller en kombinasjon. Akutt alvorlig sykdom med sykehusinnleggelse har forekommet i Norge blant ungdom som har drukket mye energidrikker i løpet av ett døgn." Kilde: http://www.fhi.no/tema/mat-og-helse/koffein Nå vet ikke jeg hva du har drukket eller hvor mye koffein det inneholder, men du burde kanskje vurdere en tur til legen. Kan være du har blitt forgiftet. Anonymous poster hash: cb606...f66
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Du må ikke finne på å drikke så mange igjen! det er rett og slett livsfarlig! Tror din mor heller vil at du skal si fra enn å finne deg halv død i senga. Anonymous poster hash: 26b22...06e 1
Gjest Morello Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Drikk vann og få i deg noe mat. Utenom det er det ikke mye du kan gjøre, prøv å få tankene over på noe annet, det går nok over. ^^ Hvis ikke du blir bedre etterhvert får du ta deg en tur til legen. Men ta det helt med ro, jeg har gjort verre ting og selv om det ikke føles bra der og da blir det meste bedre etter litt mat og en chilledag.
solitary shell Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Huffameg Håper det har gått over nå. Ikke gjør det igjen. Hvis det ikke blir bedre, ta en tur til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå