Gå til innhold

Toastmastermøte


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart ha møte med toastmasteren vår. Hva kan det være greit å opplyse om/avklare da? (Er en vi kjenner)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Talelisten - når ønsker dere at de forskjellige taler?

Sanger - når synges disse?

Pause under middagen?

Div. praktiske opplysninger. Hvor er toalettene, man kan røyke hvor?, gjestebok, avslutning?

Dere bør sette opp en plan for dagen, og en plan for middagen, sammen.

Noen i familien deres som er glad i å synge som kan brukes som evnt. forsanger?

Vi skal ha møte med toastmaster og våre foreldre til torsdag. Her skal våre ønsker legges frem. Eksakt hvem som taler ønsker vi ikke vite (heller ikke sanger), men hvor de legges inn sånn ca. er kjekt å vite.

Hvem ønsker velkommer? Toastmaster eller vertskap?

Skrevet

Vi skal ha møte i dag. Ingen andre forslag enn de jeg har nevnt over?

Gjest Anonymous
Skrevet

Toastmasteren skal jo introdusere de forskjellige talerne. Det er ikke sikkert toastmasteren kjenner alle som er tilstede, så det kan være en fordel om dere gir ham/hun noen opplysninger. Dere kan umulig fortelle toastmasteren om absolutt alle som er tilstede, men det kan ihvertfall være lurt å si noe om foreldrene deres og om forloverne. Og kanskje om andre dere tror det er sannsynlig at vil ta ordet. Så kanskje toastmasteren klarer å lage en morsom introduksjon.

Ellers er det lurt å fortelle toastmasteren om det er noen spesielle hensyn han må ta, er det noen ting han absolutt ikke bør fleipe med? Eller noen temaer han ikke bør bringe på bane?

Andre ting: Skal toastmasteren opplyse om hva menyen er? Skal han si noe om røyking? Om hvor toalettene er? Om hva som kommer til å skje utover kvelden, med bar, dans etc? Skal han si noe om hvor lenge festen kan holde på utover natta? Toastmasteren vår sa ikke noe om alt dette, men det er verdt å tenke over kanskje.

Vi hadde en fantastisk toastmaster da vi giftet oss i august. Han la ned mye arbeid i forkant av bryllupet, og det bidra til at kvelden ble veldig vellykket.

Skrevet

Da jeg var toastmaster i sommer gikk vi igjennom de tingene som tidligere har blitt sagt her, sanger, meny, taler praktisk info osv. Da jeg var på et bryllup senere i sommer hadde toastmasteren fått utskrift av alle taler og sanger slik at hun visste (ca) hvor langt tid ting tok. Dette var et stort bryllup med en meget konservativ og fin familie der alle hadde ekstremt lange taler! På bakgrunn av dette klarte hun og brudeparet å legge en kjempegod arbeidsplan for servitørene! Uten tidsangivningene hadde ikke servitørene klart å gjennomføre arbeidet så bra siden det var venner og kjente som ikke hadde servert før. Planen var genial! (har snakket mye med servitørene i etterkant) Det ble selvsagt noen endringer men det gikk helt greit.

Det jeg råder dere til er å tenke på hva slags bryllup dere ønsker, og hvor dere skal ha bryllupet. Har dere proffe servitører trenger dere ikke tenke så mye på den delen. Ønsker dere et "superekslusivt" bryllup burde dere kanskje se mer på detaljer. Det er ikke sikkert toastmaster tenker på alt, det er tross alt mye å huske på for alle parter.

Lykke til!

Pam

Skrevet

Og kanskje tipse ham om hvor lenge dere ønsker at middagen varer..? Vi setter max-tid, for vi ønsker at festen og dansen ikke skal bli så altfor kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...