Gå til innhold

Dere som leier - med eller uten møbler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er spørsmål til dere som leier leilighet.
Vi har kjøpt hus og har en utleiedel der. 
Men vi er veldig usikker på om den skal være møblert eller umøblert. 
Hva foretrekker dere som leier, egene møbler eller at det står noe der?
Med eller uten hvitevarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste for meg når jeg har vært leietaker er at det er hvitevarer i leilighetene. Ellers kan det godt være umøblert. Hvitevarer er som regel veldig dyrt å skaffe seg, spesielt dersom dere leier ut til studenter o.l.

Anonymous poster hash: 4d987...8e0
  • Liker 1
Skrevet

Vi eiier, før du leier ut, bør du absolutt sette deg inn i forskjellene i loven ved å leie ut møblert eller umøblert. Som utleier stiller du sterkere ved å leie ut møblert, som leietaker stiller leietaker sterkere ved å leie umøblert. Hva ønsker du?

Forøvrig, meld deg inn i Huseiernes, det trenger du både som huseier og som utleier.

Anonymous poster hash: f6765...37f

• Liker 2
Skrevet

Jeg foretrekker egne møbler, men hvitevarer kan være greit. Men det er mest fordi jeg har katt da.

Skrevet

Hvitevarer er et must. Møbler er også å foretrekke, jeg er ikke kresen.

For min del kunne dere gjerne ha møblert med gratismøbler fra finn, mye fint som gis bort der. Jeg driter i om det ikke matcher og at stilarter krasjer. 

Grunnen til at jeg foretrekker møbler er at jeg ikke har verken sertifikat eller bil, så jeg liker å begrense størrelsen på flyttelasset.

Anonymous poster hash: 5512e...2b3
Skrevet

Jeg har alltid leid fult møblert, inkludert alt, til og med bestikk o.l.

Vil tro det kommer an på leiligheten. En typisk studentleilighet bør være fult møblert, mens en til et par med barn gjerne ikke er det.

Den første leiligheten vi leide var ikke møblert, så de ga oss penger til å kjøpe møbler (kjøkkenbord men 2 stoler, sofa + stuebord, en bokhylle, nattbord. Seng var der fra før. 

Skrevet

Foretrekker umøblert, eventuelt med hvitevarer dersom det ikke er de aller kjipeste som er å få kjøpt. Hadde ikke vært aktuelt å kvitte meg med min vaskemaskin med god kapasitet fordi leiligheten allerede var innredet med en 5 kgs, 1400 omdreininger maskin til 1895 på tilbud på Elkjøp... Har solgt altfor mange slike til folk som skal innrede utleieleiligheter! 

Ellers er jeg enig i at det kommer veldig an på hvem du ønsker å leie ut til. Studenter som flytter ut for første gang og gjerne tvers over landet ønsker nok å leie møblert oftere enn voksne som har vært på leiemarkedet i mange år.

Anonymous poster hash: 16f02...f30
  • Liker 1
Skrevet

Vil tro det kommer an på leiligheten. En typisk studentleilighet bør være fult møblert, mens en til et par med barn gjerne ikke er det.

Den første leiligheten vi leide var ikke møblert, så de ga oss penger til å kjøpe møbler (kjøkkenbord men 2 stoler, sofa + stuebord, en bokhylle, nattbord. Seng var der fra før. 

Oi, hvor har du funnet slike leiligheter? Selv ikke de møblerte studenthyblene jeg har bodd i har hatt bestikk. 

Leide utleier i utgangspunktet ut umøblert, men ombestemte seg og så fikk du oppdraget med å møblere leiligheten? 

Skrevet

I den leiligheten jeg leier nå, stod det et kjøleskap og komfyr.
Resten eier jeg, og det syns jeg er helt greit :)

Skrevet

Jeg kommer nok aldri til å leie et sted som er møblert, hvitevarer er en annen ting. Selv om jeg leier vil jeg føle at hjemmet er mitt, og da vil jeg gjerne ha mine møbler og min stil. :) ellers føles der bare ut som jeg bor i en annen person sitt hus (og ja, jeg gjør jo det, men det er likevel mitt hjem) og da klarer jeg aldri helt å slappe av og føle meg hjemme. :) syntes også det er litt ekkelt med brukt seng...

Anonymous poster hash: 119d0...be4

• Liker 3
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Jeg leier aldri møblert

Rett og slett fordi at da går jeg konstant rundt og er redd for å ødelegge, at det skal bli flekker osv

Foretrekker egne hvitevarer også fordi jeg er veldig sær på hvordan utformingen på kjøleskapet skal være osv (som at jeg må ha et kjøleskap med fryserdelen i bunnen osv)

• Liker 1
Skrevet

Hvitevarer kan være ok, ellers foretrakk jeg umøblert. Jeg hadde mine egne møbler da jeg var på leiemarkedet. Spesielt seng er ufint å ha i en møblert leilighet.

Anonymous poster hash: e63f7...e52
  • Liker 1
Skrevet

Oi, hvor har du funnet slike leiligheter? Selv ikke de møblerte studenthyblene jeg har bodd i har hatt bestikk. 

Leide utleier i utgangspunktet ut umøblert, men ombestemte seg og så fikk du oppdraget med å møblere leiligheten? 

En fant jeg på hybel.no, når jeg studerte. De to andre fant jeg på finn.no.

Den som var umøblert først, var det fordi det var første gang han leide ut, og var usikker på hva som var best. Så han lot oss bestemme.

Skrevet

Fullt møblert har, så langt jeg vet, den definisjonen at leietager skal kunne ta med seg sine klær og toalettmappe og flytte rett inn uten å mangle hverken dyner, puter, sengetøy, bestikk, redskaper til matlagning eller noe annet.

Anonymous poster hash: 6fed5...4a0

Skrevet

Umøblert med hvitevarer!

Gjerne kjøleskap med fryser nede, og stekeovn. Ikke sånn grufull IKEA studenthybel med to platetopper og miniatyrkjøleskap. Vaskemaskin bør også være der med minst 1400 omdreininger. Lønner seg uansett, siden det blir mindre fuktighet i leiligheten ved klestørking.

Anonymous poster hash: e284f...098

• Liker 3
Skrevet

Det viktigste er hvitevarer!

Det kan gjerne være såvidt møblert med helt enkle, gjerne hvite møbler som garderobeskap og et par bokhyller.

Det er møbler som alle trenger, og som de kommer til å skaffe seg uansett.

jeg er hvertfall veldig fornøyd med å "låne" to garderobeskap der jeg leier. Hadde bare vært styr å skaffe det selv. De er dyre, og store.

Det verste en utleier gjør er å bruke utleiedelen som et slags lager for gamle møbler. Ingen vil ha den stygge sittegruppen i 20 farger som dere hadde på 80-tallet. :P eller den gusjegrønne sofaen du arvet fra bestemor.

Anonymous poster hash: e5e4b...56b

• Liker 2
Skrevet

Men ja, enig ang studenthybler. Planlegger dere å leie ut til studenter (liten leilighet med lav pris), kan den gjerne være fullt møblert :)

Anonymous poster hash: e5e4b...56b

Skrevet

Takk for svar. 
Kan se ut som det blir med hvitevarer. 
Vi blir nok å bruke hvitevarene fra våre gamle leilighet, kjøper nytt til oss selv og huset. 
Men dette er ordenlig kvalitet. Ser at dritten ikke skal ned til utleier ;)
Vi har også prioritert å pusse opp utleiedelen før vi begynte på huset, vil at den skal se fresh og bra ut. Tenker at eventuell leietaker føler seg mer hjemme og vil ta bedre vare på det om det ser pent ut :)

Skrevet

Umøblert, helst med hvitevarer. 

Så synes dere velger det rette ja :) Jeg ville ikke leid et møblert sted, har egne preferanser på møbler og farger, og selv om jeg evt måtte trålet finn.no så hadde jeg foretrukket det, da blir det min stil og noe jeg liker og velger. 

Anonymous poster hash: d03b9...e1e
  • Liker 1
Skrevet

Er forresten enig med en over her om garderobeskap også. Et høyt Pax skap fra IKEA med litt hyller/skuffer og en del til å henge er flott.

Et helfigurspeil i gangen er også bra for alle jenter :) Og dere slipper at leietakeren prøver å henge opp noe slikt selv.

Lister øverst på veggen som man kan henge bilder fra, er også lurt.

Anonymous poster hash: e284f...098

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...