Gå til innhold

Hva tenker du om skrikende barn på butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to la seg på rema-gulvet i går og vrælte av full hals. Jeg handlet ferdig og tok raskt med ut. Men hva tenkte egentlig de andre i butikken?

Anonymous poster hash: 7cfa5...9b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn i trassalderen ville jeg ha tenkt.

Eller at de har foreldre som av og til lar barna få viljen sin når barna skriker høyt?

Jeg ville også ha syntes synd på foreldrene, og ønsker sikkert like mye som dem at barna roer seg og oppfører seg.

Anonymous poster hash: fa3eb...2fb
Skrevet

Lurer rett og slett på om Rema var åpen i går på en søndag?

Anonymous poster hash: 1a179...bfd

• Liker 19
Skrevet

Jeg tenker ikke så mye på det annet enn at jeg synes det er ubehagelig og irriterende å høre høy skriking - man vil jo at det skal stoppe så fort som mulig. Så lurt av deg å ta de med ut.

Anonymous poster hash: 65b37...29c
  • Liker 2
Skrevet

Kanskje at du burde ordne opp med barna før du handlet ferdig

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker bare at det er flaut og slitsomt.

Bern there, done that....

Anonymous poster hash: a40d8...c37

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker bare at det er flaut og slitsomt.

Bern there, done that....

Evt been

Skrevet

Lurer rett og slett på om Rema var åpen i går på en søndag?

Anonymous poster hash: 1a179...bfd

Noen Rema butikker har brustadbu
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tenker flere ting.. og du spurte, so here goes.

Om begge legger seg på gulvet, vræler, og du bare fortsetter å handle, tenker jeg nok at du ikke er god nok på grensesetting og at det kommer til å bite barne dine i rumpa når de skal stå på egne bein. Jeg tenker også at du burde ordne opp i situasjonen, slik at de andre som handler skal slippe konsekvensene av din oppdragelse i sin øregang. Jeg tenker også at jeg ville ha løst det veldig annerledes, både med mine egne barn, og de jeg møter på jobben.

Anonymous poster hash: 81565...19c
  • Liker 8
Skrevet

Veldig bra av deg! Ingen oppmerksomhet eller goder for å ligge på gulvet og skrike, heller ingen brøling og kjefting, og du hadde is nok i magen til å få handlet ferdig. Du vil bli en av oss som har barn som har forstått at det ikke hjelper:)

Anonymous poster hash: 714f2...ebb

• Liker 12
Skrevet

Mine to la seg på rema-gulvet i går og vrælte av full hals. Jeg handlet ferdig og tok raskt med ut. Men hva tenkte egentlig de andre i butikken?

Anonymous poster hash: 7cfa5...9b6

Jeg synes det er verre med unger som løper, hyler bråker inne på butikken, og får lov til det! Det skjer ganske ofte. Der tar mange foreldre det som en selvfølge at butikken er løpe/lekeplass for barna.

Unger som legger seg ned og skriker er som regel yngre, og de er lei seg for at de ikke får det de har lyst på. Barna er ofte så små at de ikke skjønner hvorfor de ikke kan få ting, og de har ikke impulskontroll enda. Om det skjer så vet jeg at foreldrene synes det er flaut. Jeg har mye større forståelse av at det kan skje, og sender foreldrene noen vennlige blikk og smil hvis jeg er i nærheten.

• Liker 1
Skrevet

Som barnefar selv så tenker jeg hvordan dere i alle dager orker? Pleier dra ned å handle alene på ettermiddagen. Må roligere og deiligere. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker flere ting.. og du spurte, so here goes.

Om begge legger seg på gulvet, vræler, og du bare fortsetter å handle, tenker jeg nok at du ikke er god nok på grensesetting og at det kommer til å bite barne dine i rumpa når de skal stå på egne bein. Jeg tenker også at du burde ordne opp i situasjonen, slik at de andre som handler skal slippe konsekvensene av din oppdragelse i sin øregang. Jeg tenker også at jeg ville ha løst det veldig annerledes, både med mine egne barn, og de jeg møter på jobben.

Anonymous poster hash: 81565...19c

Hun har tid nok på seg til å oppdra ungene før de skal stå på egne bein. Sikker 15-16 år, og det meste kan gjøres før den tida.

Hvis hun var alene på butikken med barna, så kunne hun jo ikke bare sette dem igjen i bilen heller, og så handle ferdig? Det er da verre å la barn være i bilen alene enn at de hyler ei lita stund!

Hvordan ville du løst det da?

Skrevet

Noen ganger kan man ikke vente til kvelden for å handle alene (og mange foreldre er faktisk alene med barna sine) og noen ganger slår barn seg vrang, sånn er det bare. Jeg tenker at andre som er på butikken ikke tar skade av at et barn ligger på gulvet og hyler, da plukker man varene sine og går forbi.

• Liker 1
Skrevet

Tenker ingenting, så lenge barna ikke får viljen sin.

Skrevet

Sånn er barn, tenker jeg. Har funnet ut at barn som skriker/sutrer på buss/butikk/whatever gjerne tar til seg blikk fra fremmede. Noen gang har jeg rett og slett søkt blikkontakt, og sendt et "feiler?-blikk" til ungen. Da blir det fort stille. Barn kan faktisk skamme seg over egen dårlige oppførsel selv om de er relativt små. Samtidig som de driter i hva foreldrene sier til de i samme situasjon. Synes man noen barn er plagsomme; rett irritasjonen mot barna, ikke foreldrene.

Anonymous poster hash: 12e0e...c57
  • Liker 10
Skrevet

Jeg tenker stakkars foreldre,been there,done that. En gang kom bort en fremmed mann og kjeftet på barnet mitt og barna sluttet med en gang. Og var rolig resten av tiden. Jeg syntes det var genial ide!

Anonymous poster hash: 6a7f6...315

• Liker 2
Gjest Vena Cava
Skrevet

Tenker ikke noe mer enn "stakkars mor" :P

Så legger jeg jo merke til om barna får viljen sin når de trasser eller ikke. Og får de det så synes jeg ikke like synd i moren lengre. Da tenker jeg heller "stakkars barn".

Skrevet

Tenker at barn som holder på sånn ikke er modne for å bli med i butikken.

Anonymous poster hash: 980db...8f6
  • Liker 2
Skrevet

Tenker at barn som holder på sånn ikke er modne for å bli med i butikken.

Anonymous poster hash: 980db...8f6

Det er ikke alltid man har et valg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...