Lfjx Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Hei! Lurte på om noen her inne har brukt Quetiapin Sandoz eller noe lignende? Fikk det mot søvn, selvom det er ment for bipolar og schizofreni. Lurte på ett par ting angående dette siden jeg aldri har tatt/brukt piller før. Og PLEASE, bare svar de som har brukt det eller noe lignende, ikke send masse linker til ting jeg kan lese på boksen jeg fikk. Vil vite hvordan folk som har brukt det opplevde det: 1. Leste at man kan legge på seg av det, stemmer det? Har begynt og trene og spise sunt å har gått ned i vekt nå så vil ikke legge på meg igjen... 2. Kan man bli avhengig av det? Som jeg sa, aldri brukt piller... Aldri likt tanken på det nettopp pga man kan bli avhengig av sånt 3. Tok det på Lørdag (Henta ut fra apoteket da), når jeg da våknet på søndag så følte jeg meg høy og slapp hele dagen... Er dette vanlig? Blir kroppen vandt til medisinen? Leste andre sier man føler seg sånn hele tiden 4. Står jeg skal ta 25mg, men psykologen ba meg ta 50mg ( Er hos psykolog pga sosial angst og depresjon, ikke bipolar eller schizofreni) , jeg tok det på lørdag og sovnet (Hadde vært våken i 32 timer), men når jeg tok det kl 20:00 igår kveld merka jeg ingenting, er fortsatt våken... Hvor mye KAN man ta pr dag? Håper noen som har tatt dette kan svare meg, eller de som har brukt noe lignende.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Jeg bruker Truxal for søvn, som også er et antipsykotikum (slik Quetiapin er). Noen kan legge på seg, men jeg har ikke gjort det. Det hjelper til å føle seg mer slapp og døsig, men bivirkningen kan være hangover dagen etter. Derfor tar jeg det et par timer før jeg legger meg, så ikke virkningen er på sitt stereste når jeg skal opp. Man kan ikke bli avhengig av antipsykotika på samme måte som A og B-preparater. Anonymous poster hash: d66b5...a33
Gjest Gjest_Erica Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 1. Leste at man kan legge på seg av det, stemmer det? Har begynt og trene og spise sunt å har gått ned i vekt nå så vil ikke legge på meg igjen...Man kan legge på seg av Seroquel (Quetiapin), men den regnes ikke som "verstingen" på markedet. Om du er bevisst på matinntaket ditt - og ikke gir etter for en evt. lyst til å spise mer (som kan skyldes medisinen) tror jeg dette vil gå bra.2. Kan man bli avhengig av det? Som jeg sa, aldri brukt piller... Aldri likt tanken på det nettopp pga man kan bli avhengig av såntNei, du kan ikke bli avhengig. Du kan imidlertid ha noe problemer med å få sove når du slutter på medisinen, men ved gradvis dosereduksjon vil det gå fint. Dessuten tar du en såpass lav dose at jeg il tro dette ikke blir noe problem. 3. Tok det på Lørdag (Henta ut fra apoteket da), når jeg da våknet på søndag så følte jeg meg høy og slapp hele dagen... Er dette vanlig? Blir kroppen vandt til medisinen? Leste andre sier man føler seg sånn hele tidenVed oppstart på en medisin vil man alltid ha visse bivirkninger og mange av disse vil gå over etter et par uker. Det som er med Seroquel, som du utnytter bivirkningen av for å få sove, er at den er nedsløvende og kan roe tankekaos. 4. Står jeg skal ta 25mg, men psykologen ba meg ta 50mg ( Er hos psykolog pga sosial angst og depresjon, ikke bipolar eller schizofreni) , jeg tok det på lørdag og sovnet (Hadde vært våken i 32 timer), men når jeg tok det kl 20:00 igår kveld merka jeg ingenting, er fortsatt våken... Hvor mye KAN man ta pr dag?Du kan ta betraktelig høyere dose enn 50 mg og fortsatt være innenfor anbefalt døgndose, men følg det legen eller sykologen din sier. Ikke øk dosen på egenhånd.Antipsykotisk medisin brukes ikke kun ved psykoser. Som nevnt gir mange antipsykotiske medisiner nedsløving som bivirkning og som utnyttes ofte ved søvnproblemer, overaktivitet, tankekaos, tvangstanker osv. Jeg brukte Seroquel pga. søvnproblemer og tankekaos.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Psykologer har ingen medisinsk utdannelse så vedkommende har ikke lov til å komme med medisinske råd. Det er det kun leger/psykiatere som kan Anonymous poster hash: 1968e...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Psykologer har ingen medisinsk utdannelse så vedkommende har ikke lov til å komme med medisinske råd. Det er det kun leger/psykiatere som kan Anonymous poster hash: 1968e...e7e Og antakelig har TS sin psykolog en psykiater i ryggen når vedkommende gir medisinråd. Det er bl.a vanlig på DPS'er.Anonymous poster hash: d66b5...a33 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå