Gå til innhold

Elsker å sy. Synes dere om jeg syr bra nok for å selge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg bare elsker å sy klær. Jeg syr mest for meg selv og for søstera mi, og det er mange som spør hvor jeg har kjøpt plagg som jeg egentlig har sydd . Og da tenkte jeg at det kanskje er en god ide å tjene litt på noe jeg elsker å gjøre. Forstår godt at man kan ikke tjene mye på hobby, men forventer ikke det heller :) Har dere noen tips for hvor jeg kan legge ut plaggene mine? Hva hadde dere kjøpt? Barneklær? Putetrekk? Gardiner? 

P.s legger ut noen bilder av klær jeg har sydd som jeg fant på mobilen, blir veldig glad hvis jeg får tilbakemeldinger, for jeg er ikke sikker på om jeg er flink nok for å sy ikke bare for meg selv og familien, men for noen som skal betale for det. 

1. Søstera mi ville ha en vintage Chanel-like jakke, og jeg fant en billig boucle stoff, og sydde en jakke :)

2) Elsker maxi kjoler, og elsker stoff med striper. (Når mannen min så meg i denne kjolen, sa han at jeg ligner på en som rømte fra fengsel) 

3) Når storesøss så min maxi kjole, ville hun ha en hun også :)) Da da sydde jeg en til, bare med brune og svarte striper. 

post-86437-0-19408000-1439166607_thumb.j

post-86437-0-46245200-1439166628_thumb.j

post-86437-0-95575800-1439166640_thumb.j

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg ikke kjøpt noe av det fordi det ikke er min stil. Men, du er veldig flink! Hadde du sydd noe som var mer min stil ville jeg absolutt vurdert å kjøpe det.

• Liker 7
Skrevet

Ja, det er bra nok for å selge :)

Svært fine plagg!

Anonymous poster hash: ed278...275

• Liker 11
Skrevet

Utifra hva jeg ser på bildene så er jo du kjempeflink til å sy. Nå har jo ikke jeg sett på selve arbeidet og sømmen, men antar at det også er veldig bra utført.

Du har ikke vært borti  https://epla.no/

Anonymous poster hash: 9deac...dd3
  • Liker 10
Skrevet

Syntes du syr veldig bra, ja!

• Liker 4
Skrevet

Kjempefine plagg.  :)

Eneste stedet jeg vet om er epla: https://epla.no/

Anonymous poster hash: 4fe0f...e2d
  • Liker 4
Skrevet

Personlig ville jeg ikke kjøpt noe av det fordi det ikke er min stil. Men, du er veldig flink! Hadde du sydd noe som var mer min stil ville jeg absolutt vurdert å kjøpe det.

Tusen takk ! :) Ja, jeg antar at det er litt vanskelig å selge klær fordi alle har forkjellig stil, derfor tenkte jeg at kanskje jeg skal prøve først barneklær, putetrekk osv

• Liker 1
Skrevet

Utifra hva jeg ser på bildene så er jo du kjempeflink til å sy. Nå har jo ikke jeg sett på selve arbeidet og sømmen, men antar at det også er veldig bra utført.

Du har ikke vært borti  https://epla.no/

Anonymous poster hash: 9deac...dd3

Hadde aldri hørt om epla.no før, tusen takk for tips ! :) Ser ut som det er akkurat den rette plassen for håndarbeid. 

• Liker 1
Skrevet

Du syr veldig bra! Kan nok være lurt å finne en nisje eller to, ja. Barneklær, kanskje retro-kjoler (type 50-60 talls?) e.l. og lage seg konto etc på epla eller etsy :) 

• Liker 5
Skrevet

Du syr veldig bra! Kan nok være lurt å finne en nisje eller to, ja. Barneklær, kanskje retro-kjoler (type 50-60 talls?) e.l. og lage seg konto etc på epla eller etsy :)

Takk for tilbakemelding og tips ! :) 

Skal begynne med barneklær, og se hvordan det skal gå, og om det skal gå i det hele tatt.  :Nikke:

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Ser epla.no allerede er nevnt, så jeg foreslår etsy.com

Skrevet

Jeg kjøper oftere av Etsy enn Epla, bedre interface og mer brukervennelig (pluss at du kan få kunder fra hele verden!). 

Anonymous poster hash: 78ffd...93f
  • Liker 6
Skrevet

Sy dynetrekk til vogndyner (65x80). Det er dårlig utvalg. Du er flink!

Anonymous poster hash: f1205...f48

• Liker 3
Skrevet

Kunne lett kjøpt dine plagg!

Kan du ikke ta bestillinger da? Sy det kunden ønsker :) Da får du prøvd mange ulike stiler. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg elsket de maxikjolene! 
Hva med å legge ut på epla.no eller etsy? Slike nettsteder hvor du kan selge hjemmelagde ting :) 

Er jo bare å legge ut bilder av tidligere ting du har sydd og så kan du sy etter mål. Du vil vel merke hva det går mest av :) Eller kanskje du også kan ta bestillinger? Kanskje noen ønsker seg en kjole/andre klær de har sett, men som er for dyr og ønsker en til å sy en lignende? 

• Liker 2
Skrevet

Kjempe fine. Jeg hadde sett ut som en dust i det med min kropp men du er absolutt flink nok til å selge det:) 

Anonymous poster hash: 66cee...db4
  • Liker 2
Skrevet

Kjempeflink!

Lokale facebookgrupper kan jo også være aktuelt, si at du tar på deg oppdrag.

Og har du sjekket ut babynest/babyreder, veldig in hos kommende mødre og mange kjøper det på finn etc hvis de ikke syr selv.

Anonymous poster hash: 9de29...fc6

• Liker 3
Skrevet

Det var helt nydelig! Du er flink! :)

Anonymous poster hash: bc839...c6c

• Liker 3
Skrevet

Det er veldig mange som syr og selger barneklær, så personlig savner jeg folk som syr voksenklær. Men der er vel markedet mindre.

Jeg ville forsøkt meg på diverse grupper på Facebook (gjerne med egen profil for syvirksomheten din) . Skaff deg også en skikkelig blogg/hjemmeside hvor du viser frem klærne. Jeg går sjelden innom Epla/Etsy bare for å kikke (det er for farlig...), men ser jeg noen som linker dit via Facebook tar jeg gjerne en kikk.

• Liker 4
Skrevet

Tusen tusen takk til dere, jeg ble veldig motivert etter å ha lest alle kommentarene deres! :) 

Jeg skal prøve alle nettsidene som dere har nevnt her, og se hvordan det går :)

Føles så deiligt å få så gode tilbakemeldinger på noe du har laget selv :rodmer:  

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...