Gå til innhold

Spiser dere grønsaker på brødmat?!

Spiser dere grønnsaker på brødmat?!  

1 stemme

1. 1. Spiser dere grønnsaker på brødmat?!

• Ja, selvfølgelig!!
      24
    • Ja, hvis det blir servert.
      2
    • Nei!
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at nordmenn ikke er så glad i grønnsaker på brødskiva?! Joda, noen finnes det, men av alle våre venner er det absolutt fåtallet som spiser f.eks tomat, agurk, rå løk, reddik, salat, paprika o.l på skiva.

Gjør dere?! :roll:

For meg blir det kjedelig og tamt med bare en skive gulost på skiva... :-?

I utlandet bugner det jo alltid av friske gode grønnsaker på frokostbordet!!! :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er veldig godt med grønnsaker på brødskiva. nå er det sjeldent jeg spiser frokost eller lunsj hjemme, så da er det vanskelig å få grønnsakene til å holde seg friske til jeg skal spise.

Men når jeg spiser f.eks makrell i tomat, så har jeg gjerne salatblad og agurk på, på leverpostei må jeg ha agurk, paprika er godt på ost..

Skrevet

Det avhenger litt av pålegget, men jeg synes det smaker (og ser) bedre med et salatblad under, og tomat/agurk/paprika/løk/rødbeter/etc oppå. Og så er det en enkel måte å få i seg litt sunne grønnsaker på.

Skrevet

Jeg liker veldig godt å bruke tomat og agurk på brødskiva eller knekkebrødet. Knekkebrød med bare tomater på er også kjempegodt, synes jeg.

Skrevet

.. så sant det finnes i huset så..

Her går det mest i paprika og agurk..

Skrevet

Er veldig glad i agurk med aromatkrydder på. Og helst et hav av yoghurtdressing oppå der igjen :ler:

Men stort sett blir det bare gulost på skiva.

Skrevet

Jeg pynter ALLTID brødskiva med grønnsaker. Går mest i agurk/tomat/paprika/salat!

Maten blir kjedelig uten syns jeg :-)

Skrevet

Har som regel noe grønt på, ja. Men så er jeg jo vegetarianer, så det er kanskje ikke så rart.

Skrevet

Det går litt i perioder for min del, men akkurat nå har vi så fin salat i hagen så jeg spiser masse på brødskiva hver dag!!

Skrevet

Jeg spiser så og si aldri brød, men knekkebrød går det mye av. Og der lesser jeg på med alt mulig av grønnsaker. Særlig på cottagecheese! Og favoritten nå om dagen er kn.brød m/cottagecheese og masse bønnespirer + løksalt!

Skrevet

salat, vårløk, agurk/squach(?), paprika, tomater, sukkererter.

synes det er nydelig med masse grønt på brødskiva og hamstrer grønnsaker til enhver tid.

Skrevet

Spiser grønnskaker på så og si alt :)

Bruost og syltetøy blir det annerledes med, selvfølgelig.

Skrevet

Ja, absolutt! Synes det frisker opp en trøtt brødskive med ost. Salat, paprika, tomat, agurk....you name it.

Skrevet

Ja, hvis det blir servert så, men må innrømme at jeg ikke har på mine egne brødskiver :oops:

Skrevet

Pynter alltid brødskivene mine med grønt. Det går mye i ruccolasalat eller annen salat, rødløk, tomat og agurk, paprika, friske urter fra vinduskarmen eller frukt. Akkurat nå er favoritten hjemmebakt brød med:

-Tines baconost med rødløk, tomater, ruccola og frisk basilikum

-Norvegia/Jarlsberg med norske epler

-Banan med hjemmelaget solbærgele på

-Gildes Fransk postei med rødløk, paprika og frisk timian eller basilikum.

:sikle: Mmm. Ser jo ikke brødskiva for bare pålegg...

Skrevet

Favoritten er leverpostei med purre, og filadelfiaost med pære på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...