chardonnay Skrevet 12. september 2004 #1 Skrevet 12. september 2004 Jeg er en jente på 20 år, som har bodd sammen med gutten min i to år nå...Når vi møttes, smelta vi med engang.. Begge to visste at dette var kjærlighet! Han er en varm og omsorgsfull gutt, og han betyr alt for meg. Vi er begge to av samme mening når det gjelder forhold. Vi mener at man skal behandle hverandre pent, respektere hverandre og aldri krangle. Er vi uenige setter vi oss ned og diskuterer på en rolig måte. Alt dette setter jeg enormt pris på hos min kjæreste. Problemet er når det er snakk om sex. Når vi møttes, hadde jeg en veldig sterk sex-drift, og ville alltid. Jeg hadde eksperimentert endel, og hadde en god selvtillit i senga.. Kjæresten min derimot, hadde ikke hatt så mange partnere, og hadde ikke like stort behov for sex. Dette førte til endel diskusjoner, fordi jeg mener sex er viktig i et forhold. Etterhvert begynte jeg og venne meg til mindre, og ikke alltid så spennende sex. Jeg har prøvd å komme med forslag til litt nye ting (didoer,spill,håndjern,ute i skogen o.l.) men kjæresten min er ikke like frista som meg. I tillegg er selve sexen ikke så god. Han er ikke så godt utrusta nedentil, og holder ikke så lenge. Jeg vet at det ikke er størrelsen som teller, men man må jo kunne tilfredstille på andre måter i det minste! Vi har sex ca 2 ganger i uka, og vi er ute av soverommet etter ca en halv time. Jeg synes dette er lite, i sammenligning med andre par på vår alder. Nå er jeg i den situasjon, at jeg vurderer å gå fra min kjæreste. Vi har det veldig fint sammen på alle andre måter, men det føles mer som et vennskap. Men er det riktig av meg å ødelegge noe så godt pga sex? Er det kanskje mer vanlig enn jeg tror å ha problemer i senga? Er det noen som eventuelt har noen gode råd å komme med, så jeg kan få kjæresten min til å innse problemet? For han vil virkelig ikke forstå hvor viktig dette er for meg.. Jeg vil heller ikke såre han, og gi ham dårligere selvtillit. Derfor unngår jeg å si rett ut at han ikke er så god, men prøver å fortelle hva jeg liker og vil at han skal gjøre. Men det virker nesten som om han har glemt det igjen til neste gang...Jeg håper noen der ute har noen gode råd, og vil dele sine erfaringer med meg! Takk!
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2004 #2 Skrevet 13. september 2004 Hvor viktig sex er for en person, er veldig individuelt tror jeg. Det virker ikke som din kjæreste har så stort behov for sex som deg, og heller ikke at han har så stor selvtillit i senga som deg. Man kan ikke tvinge folk til å ha et sexliv på ens egne premisser. Hvis ikke partneren din ønsker mer ut av sexlivet deres, så må du kanskje akseptere det - på lik linje som du forventer at han skal akseptere dine ønsker. Det virker som dere har et veldig godt forhold ellers, og rent personlig føler jeg at det er veldig synd at du vil gi slipp på et så godt forhold pga ulike sexforventninger. Men som jeg innledet med - vårt sexbehov er forskjellig, og hvis du føler at dette er et problem for deg, så bør du jo tenke igjennom om du faktisk vil fortsette å være sammen med kjæresten din - sånn som du gjør nå. Tror ikke jeg har noen gode råd å komme med jeg - men hadde jeg vært deg, så hadde jeg tenkt meg nøye om og kjent på følelsene mine lenge og vel før jeg brøt ut. K
Gjest Angeliqa Skrevet 13. september 2004 #3 Skrevet 13. september 2004 Hei Hvis du fokuserer så mye på sex og det er så viktig for deg, og du ikke føelr at han dekker dine behov, hvorfor er du der da?? betyr det at du elsker han som den han er som person i hverdagen, men at du ikke liker at han ikke har samme kvaliteter innen sex som deg.. det at han ikke har hatt så stor erfaring, gjør at han kanskje ikke ennå har oppelvd den "store gleden" ved å være aktiv seksuelt??
chardonnay Skrevet 13. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2004 Mange takk for svar... Blir nok til at jeg blir i forholdet... Men blir bare så fortvila over at han ikke kan nyte sex like ofte som meg... Skal gå til innkjøp av en dildo, og kose meg med den hvis han ikke gidder! Er bare så trist, for det er jo han jeg vil kose med... Håper bare han får øynene opp en dag, og innser hvor mye spennende man kunne gjort sammen!
Gjest matronen Skrevet 13. september 2004 #5 Skrevet 13. september 2004 Jeg håper at dere etter hvert vil finne ut av dette "problemet" sammen, for sex er en viktig del av et samliv og hvis det ikke fungerer helt så kan det være vanskelig å takle andre problemer også. Noen av oss har forskjellige behov, vi er ikke skapt likt, mens andre av oss kan ha opplevd ting som gjør sexlivet vanskeligere. Hjemme hos meg er det mannen som plages fordi han ikke får nok sex, og han er ikke unormalt krevende på det området. Men å leve med en kone som har blitt misbrukt som barn er ikke noe løft for seksuallivet akkurat, det er bare et slit. Jeg har full forståelse for at han synes det er skikkelig turn-off å prøve seg når han ser hvor mye det byr meg i mot. Jeg går i terapi og håper at det vil løsne for meg også etter hvert, for hvem ønsker ikke å ha ett tilfredsstillende samliv på alle fronter. Kommunikasjon er viktig for å finne ut HVA som er årsaken bak manglende lyst, at man ikke er på nett når det gjelder sex, og for å kunne utelukke at det er seg selv som partner det er noe galt med. Når den ene nesten aldri vil så skjer det også noe med selvtilliten. Jeg krysser fingrene for deg, meg og alle andre som "sliter".
Ronja Skrevet 14. september 2004 #6 Skrevet 14. september 2004 Du må finne ut hvor viktig dette er for deg. Dersom det er så viktig at det sliter på samlivet, er det grunnlag for å vurdere å gå. Har du snakket ordentlig ut med ham om dette? Om dine tanker, at du faktisk synes dette er så viktig at du tenker på om forholdet er verdt å satse på? Kanskje han er villig til å gjøre noe med det da.. Tøft å si det men noen ganger må tøffe tak til for at ting skal bli bedre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå