Gå til innhold

Om det å si meningen sin her inne

Anbefalte innlegg

Gjest Ærlig
Skrevet

Det er kanskje dumt å starte en slik tråd her inne, men jeg velger allikevel å gjør det....

Jeg har svart på flere av innleggene her inne hvor noen ber om å få tilbakemelding på noe. Men så fort jeg har sagt meningen min og svart ærlig, får jeg masse pepper for at jeg ikke bør gi en slik tilbakemelding og at jeg heller burde sende en PM. Og da begynner jeg virkelig å lure, er det ikke det som er poenget med hele dette fprumet da, at vi skal gi hverandre ulike tilbakemeldinger? Er det virkelig sånn at man ikke skal ha "lov" til å si noe, med mindre man er helt enig eller ikke har et annet syn å komme med? Skal man kommentere en kjole, må man jo ha lov til å si at en ikke liker den? Eller skal man da holde munn bare fordi at det ikke er helt "bra" at man er uenig?

Jeg har bare begynt å stille spørsmål med dette etter at folk har sagt at man ikke bør komme med tilbakemeldinger som er nagativt ladet. Jeg er veldig enig i dette om man sier det på en veldig usaklig måte og rett og slett er frekk, men selv har jeg sagt dette saklig, ærlig og rett frem. Men dette er det tydeligvis enkelte som ikke takler.

Men hva mener dere? Bør man ikke ha lov til å si det man mener, både positivt og negativt, bare det er skrevet på en saklig måte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sannasola
Skrevet

Selvfølgelig bør alle få lov til å si sin mening. Og ikke minst ha egne meninger. :wink:

KG hadde ikke vært noenting uten forskjellige meninger, men det er jo selvfølgelig alltids noen som er så fryktelig hårsåre at de slett ikke tåler at noen har en litt "negativ" mening om forskjellige ting.

Slik er det bare. Har bare inntrykk av at de som virkelig ikke tåler kritikk, er de desidert mest aktive her inne.

Men, fortsett å sin din mening du, det kommer jeg også til å gjøre.

Sannasola :P

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Kritikk er ok, så lenge det er saklig. Enkelte ganger nærmer det seg personhets, og det er ikke ok.

Skrevet

Er enig i at folk må ha sine egne menginger her inne, men innimellom går det litt over grensa med sarkastiske ting å da synes jeg det er bedre med en pm, hvis man absolutt skulle sagt noen ting.

Skrevet

helt greit å si meningen sin...så lenge det var det som var meningen med tråden. MEN om en legger ut bilde av f.eks brudekjolen sin og spør "bør jeg har kort eller langt slør til denne kjolen", så er en ikke ute etter svar som " Det var den styggeste kjolen jeg har sett".

Slike svar irriterer meg noe vanvittig, når en ikke svarer på det som egentlig var spørsmålet

Skrevet

Det er vel helt ok å få andres meninger - men jeg synes det ofte er måten det bli sagt på jeg - som er mest sårende. Mange er så hånende/nedlatende/bombastiske. :( Det gjør meg trist.

Det som er rett for meg - trenger ikke å være rett for deg.

Men vis respekt - uansett. :wink:

Skrevet

Men dere må ikke glemme at særlig jenter elsker å gi hverandre små knappenålsstikk.... det er bare slik.....

Skrevet
Men dere må ikke glemme at særlig jenter elsker å gi hverandre små knappenålsstikk.... det er bare slik.....

... og spesielt til mennene, siden deres smertegrense er lavere :ler:

Skrevet

jaha... jeg prøver bare å forklare dere hvorfor dere aldri klarer å støtte hverandre litt jeg...

Waco

.... ikke min skyld at dere liker rivalinne-rollen....

Skrevet
.... ikke min skyld at dere liker rivalinne-rollen....

hehe, må smile litt av kommentaren :ler:

Skrevet

Jeg er enig med deg, Ærlig. Folk må tåle å høre andres meninger når de ber om dem. Og så klart skal man svare på det man blir spurt om.

Gjest Anonymous
Skrevet

Så man kan forvente seg gratis akupunktur når man er gift? :roll:

Skrevet

Helt enig i at det må gå an å si meningen sin. Når jeg legger inn en tråd forventer jeg tilbakemelding og ikke bare at folk jatter med. Dersom folk har et annet syn på ting en meg er det helt greit! Vi er jo forskjellige heldigvis :D

Skrevet

Jeg foretrekker også å få klare tilbakemeldinger uten for mye jatting. På den annen side vil jeg gjerne ha tilbakemeldinger på det jeg spör om, og ikke ting som går på saker jeg aldri har stilt spörsmål ved. Saklig og konstruktiv kritikk er en positiv ting jeg ikke har noe problem med å hanskes med.

Derimot synes jeg det skal sies at av og til er vi ikke flinke nok når vi stiller spörsmålene. Det man selv anser for selvfölgelig, er ikke så enkelt for de som leser det. Det stilles mange spörsmål som man lurer på hva i H...... er det hun lurer på? Så viser det seg i ettertid at det er mye bakgrunnsinformasjon man mangler for å kunne ta et vettugt standpunkt i saken. Så vi bör nok väre flinkere å stille spörsmålet, og dersom vi ser at folk misforstår meningen, fylle på med den informasjon som er behövelig for å sette seg inn i saken.

Synes også en del folk burde tenke over at når man uttrykker seg skriftlig, mangler man nyansene i språket som man har når man ordlegger seg muntlig. Mange ting som höres hyggelig ut når man sier det, ser ikke alltid like hyggelig ut i skriftlig form. Man bör tenke litt over hvordan det kan tolkes når det blir lest av helt fremmede mennesker som ikke har noen anelse om hvem du er, eller hvordan du normalt ville sagt noe. Samtidig bör leser väre oppmerksom på samme problemstilling, det er ikke sikkert det er skrevet i den tone du leser det?

I utgangspunktet vil vi vel hverandre godt, tror jeg...? Synes stort sett det er en grei og omgjengelig tone her inne blant oss. Enkelte andre som trafikkerer her inne er bare fenomener vi må leve med, uten å ta så stor notis av dem.

Skrevet

Jeg syns så absolutt man bør tåle at folk sier meninga si her inne, ellers blir det dødskjedelig her.

Men - det er forskjell på å si meninga si og å slenge dritt også da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...