AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Hei! Jeg er en student og skal snart flytte for å studere, og jeg er veldig opptatt av vekt og kosthold da jeg holder på å gå ned i vekt. Jeg har allerede gått ned 9 kilo, (veide 89) og har begynt å bli mer og mer aktiv og har fått lagt inn litt kondisjon og styrketrening. Jeg er veldig opptatt av å spise sunt, og det har vært relativt enkelt å gjøre dette når jeg bodde hjemme, men nå blir det trangt studentbudsjett. Har sett at å spise sunt er relativt dyrt, og derfor lurer jeg på om dere har noen smarte tips til billig og sunn mat? Havregryn og melk er vel ikke så alt for dyrt, men noen som vet om frosne bær er dyrt? Hva er deres tips? :D Anonymous poster hash: 0ff53...9ae
Pringle Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Har du prøvd å google "Sunn mat som student"? Det første treffet jeg får opp, er en veldig bra oversikt som er nyttig for både studenter og andre: http://fitnessbloggen.no/tips-okonomi-student-billig-student/ Gratulerer med flott vektnedgang! Og så: nei, sunn mat er ikke dyrt. Noen vil at vi skal tro det, men sunn mat er akkurat så godt/vondt, billig/dyrt, enkelt/komplisert som du gjør det til selv. Hvis man vil, så får man det til. Når du klarer å følge et utdannelsesopplegg, så klarer du å spise sunt også. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Nå vet ikke jeg hvor kresen/ikke kresen du er og om du er flink å lage mat, men det finnes mange varer som er relativt billige og samtidig sunne. Eksempler: - Hakkede tomater - Grønnsaker i løsvekt fremfor "ferdigpakket" (eks. tomater, løk, poteter) - Frossen torsk/sei i blokk - Kyllingkjøttdeig/Svinekjøttdeig - Strimlet svinekjøtt - Fullkornsris/pasta - Tunfisk på boks - Mager kesam - Mange typer frosne bær - Egg - Fiskekaker - Kyllingfillet - Frossne grønnsaker som brokkoli, erter, aspargesbønner, gulrot Anonymous poster hash: 21b71...1eb