Gå til innhold

Uryddig venninne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har ei venninne som bor alene. Hun har en sønn som uke bor hjemme hos henne nå, men i fosterhjem. Selv bor hun i en ganske romslig 3-Roms leilighet. Hun jobber ikke eller noe og er et rotehue. Nå håper hun på å få gutten sin hjem etterhvert. Men hjemmet hennes ser ikke ut. Hun har søppel overalt og det er tid tider ganske uhygienisk. Hun har ofte fest hos seg og klærne ligger over alt. Jeg skjønner jo at det er hennes valg, og har til og med tilbydd meg å hjelpe henne å rydde.

Det jeg ikke skjønner er hvordan folk kan ha det slik hos seg? Jeg har det bestandig ryddig hjemme, men tåler fint klær som ligger i en haug på soverommet og at det kan gå noen dager før man rydder opp osv. Men er det mange som ikke hiver søppel osv og som har det så rotete hos seg??

Vil også poengtere at rotet ikke har noe å si for hvordan hun er som mor selvfølgelig, men i en bv sak, så ser vel de på slike ting også dersom de skal vurdere et hjem som egnet?

Hun er 33 år btw.

Anonymous poster hash: 0050f...5ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Rotete er en ting, men når det flyter med søppel og er uhygenisk blir det noe helt annet. Forstår hun hvordan dette kan virke på barnevernet?

Endret av The Kitten
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hva hun tenker. Og hun har jo all verdens med tid tid å rydde, men prioriterer ikke dette. Har hintet til at det kan være noe de ser på, og med den ellers til tider umodne oppførselen hennes så hadde det kanskje hjulpet.. Desverre så skjemmes jeg litt når jeg er hos henne..

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Om folk har det ikke bare rotete, men uhygienisk i tillegg er det oftest noe mer bak en bare latskap. Du burde prøve å snakke med henne om det, og prøv å tving deg litt på om å hjelpe til rydding. Forklar også at det kan påvirke saken hennes. 

Skrevet

Om folk har det ikke bare rotete, men uhygienisk i tillegg er det oftest noe mer bak en bare latskap. Du burde prøve å snakke med henne om det, og prøv å tving deg litt på om å hjelpe til rydding. Forklar også at det kan påvirke saken hennes. 

Det er helt sant. Jeg var deprimert en periode og da så det helt jævlig ut hos meg. Du bør ikke bare forklare henne hvordan dette kan påvirke saken hennes negativt, men også fokusere på å finne ut om det er noe du kan hjelpe henne med.

• Liker 1
Gjest Mocchhaa
Skrevet

Det er helt sant. Jeg var deprimert en periode og da så det helt jævlig ut hos meg. Du bør ikke bare forklare henne hvordan dette kan påvirke saken hennes negativt, men også fokusere på å finne ut om det er noe du kan hjelpe henne med.

Enig i denne :) 

AnonymBruker
Skrevet

Denne perioden hennes har hun hatt i 6 år nå. Hun prioriterer feil menn og i forhold til jobb og hjem. I tillegg drikker hun en del og er ustabil når hun drikker. Så sikkert masse man kan snakke med henne om. Men når det kommer til det punktet tror jeg hun kommer til å ta seg nær av det om jeg nevner noe til henne. Synes bare det er så trist å se på at hun ikke forstår det selv. Kan hende hun er deprimert, er bipolar også. Men med valgene hun tar så er det kanskje ikke så rart?!?

Skrevet

Denne perioden hennes har hun hatt i 6 år nå. Hun prioriterer feil menn og i forhold til jobb og hjem. I tillegg drikker hun en del og er ustabil når hun drikker. Så sikkert masse man kan snakke med henne om. Men når det kommer til det punktet tror jeg hun kommer til å ta seg nær av det om jeg nevner noe til henne. Synes bare det er så trist å se på at hun ikke forstår det selv. Kan hende hun er deprimert, er bipolar også. Men med valgene hun tar så er det kanskje ikke så rart?!?

Valgene hun tar kan komme nettopp av at hun er deprimert, så har hun kommet inn i en ond sirkel.

Gjest Mocchhaa
Skrevet (endret)

Valgene kan som hun over her sier, komme av at man er deprimert. Jeg tror kansje det er mye du ikke vet om, hvordan hun egentlig har det osv. Det er også MYE mulig hun forstår det selv, men ikke vet hvordan hun skal komme seg ut av det. Er man først deprimert, så er det veldig vanskelig å komme ut av det på egenhånd, og det er heller ikke så lett å be om hjelp. 

Endret av Mocchhaa
Skrevet

Valgene kan som hun over her sier, komme av at man er deprimert. Jeg tror kansje det er mye du ikke vet om, hvordan hun egentlig har det osv. Det er også MYE mulig hun forstår det selv, men ikke vet hvordan hun skal komme seg ut av det. Er man først deprimert, så er det veldig vanskelig å komme ut av det på egenhånd, og det er heller ikke så lett å be om hjelp. 

Nettopp! Jeg forstod jo at det ikke måten jeg bodde på ikke var bra i det hele tatt, men jeg så ingen vei ut av det på egen hånd. Heldigvis tok mine foreldre skikkelig tak i det og skaffet meg hjelp. 

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Nettopp! Jeg forstod jo at det ikke måten jeg bodde på ikke var bra i det hele tatt, men jeg så ingen vei ut av det på egen hånd. Heldigvis tok mine foreldre skikkelig tak i det og skaffet meg hjelp. 

Slik er det for meg også. Jeg vet meget godt alvorligheten i situasjonen min (jeg får hjelp, dog) men jeg klarer det ikke på egenhånd, og/eller ting tar tid før jeg får satt i gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...