Gå til innhold

Flyttet - katteslagsmål!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet med kattene våre til nytt sted for 2 uker siden. Vi har hatt dem inne til idag, og tenkte de kunne prøve å gå ut. Er en nabokatt som den ene katten min har sloss med to ganger allerede. Flyr på hverandre, hører tydelige lyder, og min pus står og knurrer etterpå..

Er dette vanlig i starten? Vil det jevne seg ut etterhvert? Jeg skjønner at denne katten allerede har revir her, men vil de bli enige, tror dere? Får litt vondt av pusen min :(

Hilsen bekymret kattemor

Anonymous poster hash: 9c6c8...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, katten din er jo en inntrenger, så de trenger å få slost litt for å vise hvor det nye territoriumet skal være.

Skrevet

Satser på at din katt er kastrert?

Jeg ville gjerne hjulpet pus litt med å holde den andre katten ute fra hagen, ellers må de nok ordne opp seg imellom.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) har to puser, og begge er kastrert, vaksinert, chippet + ormekur :)

Den andre katten har visst vært mye i det som er vår hage nå, noen ganger gått inn hvis døren har stått oppe osv. Er nok et område den ser på som sitt revir.

Hvordan skal jeg holde den andre katten vekk fra hagen? Løfte den opp og sette den tilbake hos seg? Er gjerder og busker som skiller hagene.

Ts

Skrevet

Jeg pleier å løpe i kattens retning og lage frese-lyder, eventuelt klappe med hendene for å skremme den.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å løpe i kattens retning og lage frese-lyder, eventuelt klappe med hendene for å skremme den.

Ja :) når du sier det, så husker jeg mamma gjorde det med nabokatta da de flytta. Fungerte etterhvert. Får prøve imorgen. Virket som de hadde flydd på begge kattene :( de kom ihvertfall stormende tilbake en etter en etter at jeg hørte slosselyder. Der vi bodde før var det ikke mye katter, så tror dette er litt nytt for dem, og litt skremmende.

Ts

Skrevet

Du kan også bruke brukt kattesand og strø ved gjerder f.eks. For katter bruker urin til å hevde sitt revir (+andre ting de gjør).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...