Thomasine Skrevet 12. september 2004 #1 Skrevet 12. september 2004 Sitter her for meg selv og bare lurer på hvorfor noen velger kjente navn ( Skuespillere, forfattere o.l) som nick?! :-)
Melissa Gioberti Skrevet 12. september 2004 #2 Skrevet 12. september 2004 Som du sikkert har fått med deg (?) så er vi på internett- vi befinner oss i en tilstand av virtuell virkelighet hvor svært, svært få kjenner hverandre. For å skape et inntrykk av hvem man er som forum-bruker, kan det være greit å ty til et kjent navn. F.eks. dersom jeg var svært religiøs eller/og prest kunne jeg ha kalt meg for "Kjell-Magna" for å gi et hint om meg selv... Dersom jeg hadde vært byggmester, er jo nicket "Byggmester Bob" unektelig flott, ikke sant? Jeg valgte MG fordi jeg jeg syntes hun var utrolig kul i Falcon Crest: skapte intriger, var vakker og en ordentlig drama-queen. Uten at dermed jeg er slik, var det kult å velge henne.
Gjest TomKrus Skrevet 12. september 2004 #3 Skrevet 12. september 2004 Ja, hva er det med hun derre Hege? Tror hun at hun er Hege Schøyen, eller no?
Gjest Poirot Skrevet 12. september 2004 #4 Skrevet 12. september 2004 Jeg ville ikke ha noe sånn søtt klissete jentenavn. Poirot ble valgt rett og slett fordi jeg ønsket er litt kort og greit navn, som passet til meg. Og Poirot er jo distingvert og smart, så da var saken biff.
Melissa Gioberti Skrevet 12. september 2004 #5 Skrevet 12. september 2004 Hva er det med Rattlesnake? Tror han at han er en slange? Tror Poirot at hun er en detektiv? Innbiller Tom Krus seg at han faktisk er Tom Cruise? Hva med Brunhilde? Er hun tante Brun i serien om tantene og onkel Blå? Er det ikke frekt av Waco å kalle seg nettopp det når det finnes så mange gale mennesker? Og er det ikke uanstendig av folk å faktisk bruke egne navn når det finnes så mange andre å ta av?
Thomasine Skrevet 12. september 2004 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2004 Hva er det med Rattlesnake? Tror han at han er en slange? Tror Poirot at hun er en detektiv? Innbiller Tom Krus seg at han faktisk er Tom Cruise? Hva med Brunhilde? Er hun tante Brun i serien om tantene og onkel Blå? Er det ikke frekt av Waco å kalle seg nettopp det når det finnes så mange gale mennesker? Og er det ikke uanstendig av folk å faktisk bruke egne navn når det finnes så mange andre å ta av? Blir litt usikker på om du er ironisk nå eller om du faktisk ble litt "fornærmet", jeg... :-) Må være lov og undre seg, eller... Når man har nick blir det naturlig for meg å prøve å plasere "nickene" - prøve å koble nick med skriver. F.eks ville det vært lett å huske ditt nick, MG om du faktisk skapte intriger og var en "drama-queen"! Gjør du - skaper intriger?! :-)
Gjest Hege Skrevet 12. september 2004 #7 Skrevet 12. september 2004 Ja' date=' hva er det med hun derre Hege? Tror hun at hun er Hege Schøyen, eller no?[/quote'] Er det meg du tenker på? Hege er mitt virkelige navn, så det så. Og jeg heter ikke Schøyen til etternavn.
Litago Skrevet 13. september 2004 #8 Skrevet 13. september 2004 Og jeg er en ku. Sånn er det med den saken.
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2004 #9 Skrevet 13. september 2004 fordi han er jævlig kul og jeg vil være som han!!!
Charmina Skrevet 13. september 2004 #10 Skrevet 13. september 2004 Fordi den som kom med forslaget mitt til navn syntes jeg var så sjarmerende Klems Charmina termin om 59 dager
*Emma* Skrevet 13. september 2004 #11 Skrevet 13. september 2004 Valge det fordi det rett og slett vard et første jeg kom på. Syns Shakira virker som ei tøff jente med bein i nesa. Dessuten liker jeg stilen og musikken hennes....om noen vil tenke på henne når de leser innleggene mine så syns jeg det er en "ære"..ok kanskje ikke ære..men det er helt greit liksom
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2004 #12 Skrevet 13. september 2004 Trøfler er dyre og smakfulle. Dessuten hadde det avgjørende betydning at verdens tredje flotteste kvinne, Megan McCormick, i en episode av Pilot Guides hadde munnen full av trøffel... Klart man påvirkes av sånt!
Regina Phalangie Skrevet 13. september 2004 #13 Skrevet 13. september 2004 Jeg er en av disse nickene du referer til, jeg digger rett og slett Phobe, og det første nicket mitt ble for personlig. Dette nicket her er bare til tøys og tull, på samme måte som Regina bare er tøys og tull
Gjest TomKrus Skrevet 13. september 2004 #14 Skrevet 13. september 2004 Er det meg du tenker på? Hege er mitt virkelige navn, så det så. Og jeg heter ikke Schøyen til etternavn. Psh, det sier de alle
Monstermagnet Skrevet 13. september 2004 #15 Skrevet 13. september 2004 Sitter her for meg selv og bare lurer på hvorfor noen velger kjente navn ( Skuespillere' date=' forfattere o.l) som nick?! :-)[/quote'] Ja, men hvorfor velger ingen f.eks. Nick? Som Nick Kershaw.
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2004 #16 Skrevet 13. september 2004 Ja, men hvorfor velger ingen f.eks. Nick? Som Nick Kershaw. Ikke for å være vanskelig (Ok...), men het ikke han faktisk Nik? *føler det er viktig å ta opp dette på en ordentlig måte*
Monstermagnet Skrevet 13. september 2004 #17 Skrevet 13. september 2004 Ikke for å være vanskelig (Ok...), men het ikke han faktisk Nik? *føler det er viktig å ta opp dette på en ordentlig måte* Nei, du tenker sikkert på en annen Kershaw.. ;-) Ok, Nick Cave da.. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2004 #18 Skrevet 13. september 2004 Takk, Monstermagnet, nå føles det mye bedre.
Gjest pace Skrevet 13. september 2004 #20 Skrevet 13. september 2004 Jeg valgte pace, fordi det ligna så på de navnene massemorderne har: Quick, Rask, osv..... Ta det rolig jenter. Jeg gjør det raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå