AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Jeg liker ikke vann, har aldri klart å drikke det. Jeg drikker kun cola vær dag, ca 2L. Var mer før men har kuttet ned. Men har sodastream maskin og lurer da på om det er sunt? Ser at noen har sukker i seg, andre har aspartam.. er det farlig og usunt? Vet det er mye frem og tilbake ang helserisiko. Men er det mer kalorier i 1,5L sodastream enn coca cola? Og er sodastream bedre for tennene enn vanlig brus? Anonymous poster hash: 81d74...deb
Doge Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Nei, det er ikke usunt eller farlig, men tennene har ikke så godt av for mye syreholdig drikke.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Nei, det er ikke usunt eller farlig, men tennene har ikke så godt av for mye syreholdig drikke. Er det verre eller like ille som cola og eplejuice? ts Anonymous poster hash: 81d74...deb
Doge Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Det er:ikke verre, men hvor ille det er kommer jo an på hva slags smakstilsetninger du evt har i kullsyrevannet. Det beste er vanlig vann fra springen, så det er lurt å prøve og bli vant til
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Sodastream er jo bare maskinen, og selv bruker jeg den bare til å få kullsyre i vann, eventuelt med litt sitron i. Regner med at du sikter til de sirupene med forskjellige smaker som man kan kjøpe og blande i? Der står vel næringsinnholdet forklart på samme måte som på annen brus. Generelt er de bedre enn originalene fra butikk, men direkte sunne er de sjelden. Så om du absolutt ikke klarer å drikke vann er normalt Sodastream-variantene bedre, men det er klart et så stort forbruk av sukkerholdig drikke er skadelig over tid samme hvilken variant man bruker. Det sier jeg ikke for å moralisere, bare siden du spør om det er "sunt". Det kan maks bli mindre usunt. Aspartam er forøvrig så godt som harmløst i de dosene du får i deg ved å drikke et par liter daglig. Det er noen som har sine egne "teorier" om helserisikoen, slik noen har sine egne teorier om 11. september og spøkelser, men forskningen er klar og viser at aspartam i de dosene vi får i oss er helt greit. Det snakkes mye om, så det er ikke rart man kan bli forvirret, men det er altså ingen reell vitenskapelig uenighet om aspartam og helserisiko. Anonymous poster hash: ed505...847 3
Gjest Dårris Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 80-tallet ringte, de vil ha maskinen sin tilbake! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå