AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Del Skrevet 9. august 2015 Har hørt forskjellige råd...jeg pleier å vaske med salmiakkvann. Men en kamerat sa klor var bedre. Er ikke klor ganske feit og vanskelig å skylle av etterpå?Anonymous poster hash: 95a21...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #2 Del Skrevet 9. august 2015 Vi har alltid brukt salmiakk med stor suksess. Det er det jeg har blitt fortalt av alle andre også. Løser opp fett og dritt som bare faen. Anonymous poster hash: 862b5...0f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 9. august 2015 #3 Del Skrevet 9. august 2015 Hvorfor ikke kjøpe husvask som er beregnet til formålet? Koster 20 kr for 1 liter på Biltema - det blir 10 - 20 liter vaskevann. Jeg har brukt 1 flaske på mitt lille hus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #4 Del Skrevet 9. august 2015 Har hørt forskjellige råd...jeg pleier å vaske med salmiakkvann. Men en kamerat sa klor var bedre. Er ikke klor ganske feit og vanskelig å skylle av etterpå?Anonymous poster hash: 95a21...23a Salmiakk: JA Klor: Nei (Har aldri hørt om dette til det formålet) Husk å aldri blande klor og salmiakk, fordi da dannes en giftig dødelig gass! Klor/ klorin skal aldri stå i samme skap engang, pga av at plast er ikke 100% tett og klor og salmiakk kan reagere sammen og skape denne giftige gassen om de flaskene står i samme skap (selv om korkene er skrudd i gjen) Den samme faren er det også bl.a med klor+ eddik (MÅ ikke stå i samme skap eller blandes) Anonymous poster hash: 099be...7a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #5 Del Skrevet 9. august 2015 Salmiakk: JA Klor: Nei (Har aldri hørt om dette til det formålet) Husk å aldri blande klor og salmiakk, fordi da dannes en giftig dødelig gass! Klor/ klorin og salmiakk skal aldri stå i samme skap engang, pga av at plast er ikke 100% tett og klor og salmiakk kan reagere sammen og skape denne giftige gassen om de flaskene står i samme skap (selv om korkene er skrudd i gjen) Den samme faren er det også bl.a med klor+ eddik (MÅ ikke stå i samme skap eller blandes) Anonymous poster hash: 099be...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #6 Del Skrevet 10. august 2015 Takk for å bekrefte min fremgangsmåte, hehe! Her står rådet "klorin med vann":http://www.vg.no/forbruker/hus-og-hjem/slik-maler-du-huset/a/572392/ Biltema husvask har jeg faktisk stående i kjelleren. Lett å glemme når salmiakken står ved vaskebøtta. :D Et annet spørsmål: Hvorfor anbefales skraping før vask? Jeg skraper alltid først - slik at jeg får vasket der malingen satt løst også.Anonymous poster hash: 95a21...23a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #7 Del Skrevet 10. august 2015 Har hørt forskjellige råd...jeg pleier å vaske med salmiakkvann. Men en kamerat sa klor var bedre. Er ikke klor ganske feit og vanskelig å skylle av etterpå?Anonymous poster hash: 95a21...23a Salmiakk er fettløselig og mattende, skal du maleninnendørs er salmiakk en løsning. Men der finnes andre mer egnede produkter i fargehandleren. Er der overflatemugg er klorin rette produktet der muggen sitter. Men klorin etterlater klorsalter, disse er vanskelige å få vasket eller fjernet på andre måter etter bruk. Ved utvendig husvask/maling bruk spesialprodukter anbefalt av de du kjøper malingen av, for best resultat. Anonymous poster hash: 31943...605 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #8 Del Skrevet 10. august 2015 Salmiakk: JAKlor: Nei (Har aldri hørt om dette til det formålet)Husk å aldri blande klor og salmiakk, fordi da dannes en giftig dødelig gass! Klor/ klorin skal aldri stå i samme skap engang, pga av at plast er ikke 100% tett og klor og salmiakk kan reagere sammen og skape denne giftige gassen om de flaskene står i samme skap (selv om korkene er skrudd i gjen) Den samme faren er det også bl.a med klor+ eddik (MÅ ikke stå i samme skap eller blandes) Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: 099be8d8f6221eb9778596cc2d0547a0"] 099be...7a0 [/ acronym] Kan du komme med kilde til denne voldsomme påstanden? Vi snakker her om vanlige husholdningskjøp, ikke for industriell bruk. Videre, kan du forklare hvordan klorin og salmiakk står side om side i omtrent alle butikker? Ja, jeg vet at klorin og salmiakk ikke skal blandes, så det er ikke det jeg påpeker eller spør om. Anonymous poster hash: 31943...605 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå