Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bestilt varer for ca 2000 kr på LF.

Men dette har jeg aldri gjort før.

Hva skjer nå?

Tar det lang tid før den kommer (ca-tid?)?

Og blir det mye ekstra å betale i frakt og toll??? :o

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Frakten så du vel når du bestilte - det kommer ann på antall produkter. Toll/mva må du regne med å betale i tillegg. Det regnes av prisen på varene + frakt. Mva er på 24 %, så det vil si at du bør regne med kr 500,- i tillegg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Varene pleier forresten å komme ganske kjapt (iløpet av 3-5 dager er min erfaring), men blir de stoppet i tollen går det noen dager ekstra.

Skrevet

Jeg ville bestilt i flere omganger... (Selv om det hadde blitt dyrere hvis alle pakkene var på over 200 kroner og ble tatt i tollen).

Husk at 24% også gjelder for frakt/porto

Skrevet

OKay...da forstår jeg litt mer her.

Takker masse for svar :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

kan man bestille varer til under 200 så man slipper toll i eks: 10 omganger?

Skrevet

jeg bestilte for over 1000 en gang, men da sendte de dem i flere pakker, og skrev "Shampo" utenpå alle pakkene. :wink: Slapp toll osv. :kul:

Skrevet

Husk at 24% også gjelder for frakt/porto

Man betaler ikke toll av portoen!

Skrevet

Man betaler ikke toll av portoen!

Jo. Fra www.toll.no :

Verdigrensen på 200 kroner gjelder varens verdi uten fraktomkostninger (porto). Dersom varens verdi er over 200 kroner er det tollverdien (varens verdi med tillegg av fraktomkostninger) som skal legges til grunn ved beregning av toll og avgifter.

Skrevet

LF er bare til å bli glad i :P

Bestilte lørdag en shampoo og balsam,gjett at jeg sperra øynene opp når det lå lapp fra posten idag om at det var pakke til meg? :sjarmor: 2 Dager brukte de,inkl var det helg også!! Helt topp.

De skrev reell pris på pakken,dog holdt jeg meg heldigvis rett under 200 kr :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Bør det ta noe mer enn 14 dager? Jeg bestilte 1.9 og pakken har ennå ikke kommet. Verdien er på litt over 200, så den blir kanskje stoppet i tollen, men likevel :-x

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...