AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Del Skrevet 9. august 2015 Hei! Jeg skal ta en allergitest på onsdag (pollen, regner med at det blir blodprøve?). Jeg har hørt at man bør slutte med antihistaminer noen dager før testen. Men gjelder det så lenge jeg har symptomer på allergien? Tolker det dithen at dersom jeg har symptomer på allergien, må det jo være stoffer i blodet som gir utslag på testen selv om jeg bruker antihistaminer. Jeg er rød, tårevåt og kløende i øynene. Jeg er hoven og har utslett rundt øya, nesa renner og jeg føler meg som dritt. Jeg begynner på universitetet i morgen, og er livredd for å slutte med antihistaminer i tilfelle plagene blir enda verre. Vil ikke ha fadderuka mi helt ødelagt heller. Noen sier sikkert "snakk med legen" nå. Jeg har ikke mulighet å kontakte legekontoret før jeg løper hjemmefra i morgen tidlig, og nå er det jo stengt. Tips, noen som har tatt allergitest for pollen før? Anonymous poster hash: a3414...3a7 Anonymous poster hash: a3414...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetrovaFire Skrevet 9. august 2015 #2 Del Skrevet 9. august 2015 Ja har tatt allergitest, og jeg fikk beskjed om å la være å ta antihistaminer/allergimedisiner i noen dager før jeg skulle ta testen (for at resultatet skulle bli riktig). Jeg tok blodprøver, og fikk svar en uke eller noe senere. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #3 Del Skrevet 9. august 2015 Ved allergi frigies histamin i kroppen. Dette påvises ved allergitesting. Allergitabletter heter med en fellesbenevnesle: antihistaminer. Tar du antihistaminer minsker du eller setter histaminreaksjonen i kroppen ut av spill, (enkelt forklart). Skal en allergitest slå ut kan du derfor ikke bruke antihistaminer/"allergitabletter". Dette gjelder både ved prikktesting, blodprøve og lappetesting for påvisning av allergi. Anonymous poster hash: c0753...4a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaduja Skrevet 9. august 2015 #4 Del Skrevet 9. august 2015 Æsj, får vel slutte på allergitablettene da. Krysser fingrene for at ting ikke blir verre. Jeg kan vel bruke øyedropper? Og nesespray, eventuelt? Tusen takk for svar, dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå