Gå til innhold

Strikke hjelp?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg driver å strikker en liten jakke (for første gang)

I oppskriften står det at jeg skal legge opp 20 masker, jeg har allerede strikket 15 cm, så jeg lurer på hvordan jeg skal legge opp masker midt i et strikk.

Når man legger opp i starten så har man jo to tråder som man legger opp med. Hva gjør man når man da bare har en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var egentlig et veldig vanskelig spørsmål, men siden ingen andre har svart deg, tenkte jeg at jeg kan prøve å hjelpe deg litt.

Du bruker bare den tråden som "sitter fast" i nøstet. Tror egentlig ikke det er så veldig big deal :oops: hvordan du gjør det, er vel flere måter å gjøre det på. Men vil tro at det er best å lage en liten løkke(uten knute, bare vridd en gang), tre tråen igjennom og inn på pinnen. Så stramme til tråden. Som når du lager en enkel løkke på en tråd.

Dette ble veldig dårlig forklart, men vet ikke helt hvordan jeg skal si det bedre. Hadde vært litt lettere å vist deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du øke med 20 masker? Hvis du skal øke, så strikker du bare to ganger i samme masken, en foran og en bak.

Vet ikke om det var helt det du mente...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, der har du et poeng. Hun sa ingenting om 15 masker skulle bli til 20 i løpet av pinnen ( da gjør man jo som philippa starck skrev)

Hvis du derimot skal legge til 20 masker etter at de 15 er strikket (f.eks en starte på en arm oppå fremstykket(igjen dårlig forklart)), må du gjøre det på en annen måte, sånn ca. som jeg forklarte.

Men så var det igjen jeg som er så god å forklare da..

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...