Ingvilddd Skrevet 11. august 2015 #21 Skrevet 11. august 2015 Du kan faktisk ikke sammenligne et 30-poengs PT-studie og jus og medisin. Selvom man kan stoffet godt, tar det lett og er flink til å pugge er det fortsatt krevende. Det er ikke et PT-studie! Sorry. Når man ser en del av de typene som har klart å komme seg gjennom den utdannelsen så begynner man å lure...Anonymous poster hash: aebf7...6b7 Men som TS påpeker over her, så studerer man jo sjelden BARE dette studiet på ett semester. Det er jo vanlig å ta mer utdanning før og/eller etter. Hvis man feks. sammenligner ett semester på medisin med ett semester PT-utdannelse, så vil jeg påstå at det ikke er store forskjeller. Men som sagt, så er det individuelt hvor krevende et studie er. Tror TS skjønner at et PT-studie på ett semester ikke er like krevende som en bachelor på til sammen tre år. Det sier jo seg selv. Tre år skole er mer krevende enn ett semester skole. Men det er jo ikke det som er problemstillingen. Man må jo sammenligne ett semester opp mot ett semester. Såpass skjønner man om man leser HI.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #22 Skrevet 11. august 2015 Men som TS påpeker over her, så studerer man jo sjelden BARE dette studiet på ett semester. Det er jo vanlig å ta mer utdanning før og/eller etter. Hvis man feks. sammenligner ett semester på medisin med ett semester PT-utdannelse, så vil jeg påstå at det ikke er store forskjeller. Men som sagt, så er det individuelt hvor krevende et studie er. Tror TS skjønner at et PT-studie på ett semester ikke er like krevende som en bachelor på til sammen tre år. Det sier jo seg selv. Tre år skole er mer krevende enn ett semester skole. Men det er jo ikke det som er problemstillingen. Man må jo sammenligne ett semester opp mot ett semester. Såpass skjønner man om man leser HI. Morsom påstand. Anonymous poster hash: b18cd...cee 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #23 Skrevet 11. august 2015 Hvis man feks. sammenligner ett semester på medisin med ett semester PT-utdannelse, så vil jeg påstå at det ikke er store forskjeller. Herregud, er du helt tett eller? Selvfølgelig er det STOR forskjell. 30 stp er ikke 30 stp. Anonymous poster hash: 4307b...6b8 1
Ingvilddd Skrevet 11. august 2015 #24 Skrevet 11. august 2015 (endret) Herregud, er du helt tett eller? Selvfølgelig er det STOR forskjell. 30 stp er ikke 30 stp. Anonymous poster hash: 4307b...6b8 Morsom påstand. Anonymous poster hash: b18cd...cee Dette kommer jo helt an på den som studerer? På ett semester PT-utdannelse skal man faktisk gjennom veldig mye stoff, og tilegne seg mye på én gang, nettopp for å komme over alt og bli ferdig på dette semesteret. Om studenten ikke har noe kunnskap fra før (som ved mitt tilfelle), så er det krevende. Det er jo ikke krevende dersom man ikke ønsker å få karakterer i øvre del av skalaen, men om man vil gjøre det godt, så er det krevende, særlig dersom man ikke kan noe fra før. Man kan ikke leke seg gjennom et studie dersom man ønsker å gjøre det bra, verken medisinstudiet eller PT-studiet. Endret 11. august 2015 av Ingvilddd
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #25 Skrevet 11. august 2015 Morsom påstand. Anonymous poster hash: b18cd...cee Herregud, er du helt tett eller? Selvfølgelig er det STOR forskjell. 30 stp er ikke 30 stp. Anonymous poster hash: 4307b...6b8 Jeg lurer på om dere har gått PT-studiet? Og eventuelt et annet studie som blir sett på som kategorien "typisk veldig krevende studie"? Det jeg lurte på i tråden var om PT-studiet er krevende, og dersom dere ikke har grunnlag for å svare på dette, så velger jeg å forholde meg til det Ingvilddd skriver. Nettopp fordi hun går PT-studiet, og vet hva det innebærer, og skriver ut i fra sitt synspunkt. Man kan jo ikke ha noe synspunkt om man ikke har gått dette studiet. Og vil også påpeke at det er utrolig frekt å spørre om noen "er helt tett". I tillegg er det merkelig å vurdere om et studie er krevende eller ikke ut i fra om noen dere karakteriserer som "den dumme personen dere gikk med på skolen for noen år siden", faktisk klarte å gjennomføre. Snakk om å tråkke på andre mennesker. Makan. Anonymous poster hash: 70c82...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #26 Skrevet 11. august 2015 Dette kommer jo helt an på den som studerer? På ett semester PT-utdannelse skal man faktisk gjennom veldig mye stoff, og tilegne seg mye på én gang, nettopp for å komme over alt og bli ferdig på dette semesteret. Om studenten ikke har noe kunnskap fra før (som ved mitt tilfelle), så er det krevende. Det er jo ikke krevende dersom man ikke ønsker å få karakterer i øvre del av skalaen, men om man vil gjøre det godt, så er det krevende, særlig dersom man ikke kan noe fra før. Man kan ikke leke seg gjennom et studie dersom man ønsker å gjøre det bra, verken medisinstudiet eller PT-studiet. Helt greit, men å likestille det med et semester på medisinstudiet blir riv ruskende galt. Anonymous poster hash: b18cd...cee
Ingvilddd Skrevet 11. august 2015 #27 Skrevet 11. august 2015 Helt greit, men å likestille det med et semester på medisinstudiet blir riv ruskende galt. Anonymous poster hash: b18cd...cee Så rart. En som går samme PT-studie som meg har gått to år på medisinstudiet. Han har påpekt flere ganger at det er mye i PT-studiet som er minst like utfordrende å tilegne seg for han. Men det betyr jo ikke at det er slik for alle, fordi det er forskjell på hva folk synes er lett å lære og ikke. For deg som synes medisinstudiet er utfordrende, men fikk A på alle eksamener på PT-studiet, så synes du medisinstudiet er mest krevende (regner med det er ditt tilfelle siden du er så påståelig i uttalelsene dine), men for alle andre er det ikke slik. Derfor må man ta utgangspunkt i den enkelte student, som jeg svarte TS om ovenfor. Det er ingen allmenn fasit på hvilket studie i verden som er det mest og minst krevende.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #28 Skrevet 11. august 2015 Spør PT Åge. Han vet nok hvor krevende det er. Anonymous poster hash: bf539...23e Anonymous poster hash: b18cd...cee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå