AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 ADVARSEL: Langt innlegg! Hei! Jeg er så lei av å høre at jeg er feit og at familien min skal påpeke det hele tiden! jeg har kjempet en hard kamp etter at jeg fikk påvist PCOS. jeg har ikke merket den store nedgangen, (har bare gått 1år og 7 måneder siden jeg fikk diagnosen). Jeg får mange blikk når jeg går i byen, og jeg føler hovedsaklig at disse er negative. Selv om jeg innerst vet at de ikke nødvendigvis dreier seg om at jeg er feit, og slik. Men etter å ha blitt fortalt det av klassekamerater, lærere og min familie at jeg er det er det noe som har plaget meg og selvbildet mitt er på null. Jeg har god kontakt med fastlegen min, som sier at jeg ikke er alt for overvektig og med tiden vil det hjelpe. Han har blitt sykmeldt, og føler ikke like godt kontakt med den nye vikaren og føler at hjelpen fra lege har stagnert litt.... Jeg har kuttet ned på brød, ris og pasta og sukkerholdige matvarer (og godteri så klart) Dette har vist ending og jeg har gått ned fra 92 til 82. Jeg selv ser endring,og var veldig stolt over at jeg hadde gått ned så mye. Gledet meg til å dra i familieselskap og "vise" meg fram. De kommenterte ingenting på at jeg hadde gått ned, selv om andre bekjente av familien har sett det. Den eneste kommentaren jeg fikk var "Er du sikker på at du skal ta det stykket der, har du ikke nok fett på kroppen?" fra et familiemedlem da jeg tok meg et lite sjokoladekakestykke. Treningen jeg har gjort er løping, sykling og styrketrening. Kondisen min har bedret seg og jeg klarer å løpe lengre og lengre (samme gjelder sykling) Men jeg tør ikke å vise meg på et treningssenter da jeg er redd for at folk skal le av meg, men vet at de har bedre apparater enn de jeg har tilgjengelig. Foreløpig har jeg brukt kroppen som mitt "apparat", og det er nok vekt å ta av der (hehe). Er det noen annen trening enn løping (intervall +langkjøring), sykling eller styrketrening (med kroppen) dere anbefaler for meg når jeg skal ned i vekt ? Burde jeg prøvd meg på et treninssentert og fått veiledning av en PT? Noen andre med PCOS som sliter med å ned i vekt? Jeg vet det tar tid, men er lei av å bli dratt nedover av mine "nærmeste". MVH. Jente 21 Anonymous poster hash: c6d88...09f
ftk93 Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Først og fremst, supert jobba med ti kilo ned!! Du har vært super flink! For det andre, fy for en råtten familie som sier sånne ting til deg. Har du prøvd å fortelle dem at du har gått ned TI kilo, og at du holder på med en livsstilsendring som ikke er gjort over natten? 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Først og fremst, supert jobba med ti kilo ned!! Du har vært super flink! For det andre, fy for en råtten familie som sier sånne ting til deg. Har du prøvd å fortelle dem at du har gått ned TI kilo, og at du holder på med en livsstilsendring som ikke er gjort over natten? Jeg har prøvd, men merker at jeg bare trekker meg mer og mer unna de. Jeg sa at jeg har faktisk gått ned 10 kilo, og da fikk jeg til svar: "Ja, da har du vel bare det dobbelte igjen da..." Så ikke så mye støtte derifra nei, kun min mor og far som støtter meg...Ellers er jo resten av familien veldig sammensveiset, men jeg har vel alltid vært uønsket...Eneste personen blant mine nærmeste som er overvektig... Anonymous poster hash: c6d88...09f
ftk93 Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Jeg har prøvd, men merker at jeg bare trekker meg mer og mer unna de. Jeg sa at jeg har faktisk gått ned 10 kilo, og da fikk jeg til svar: "Ja, da har du vel bare det dobbelte igjen da..." Så ikke så mye støtte derifra nei, kun min mor og far som støtter meg...Ellers er jo resten av familien veldig sammensveiset, men jeg har vel alltid vært uønsket...Eneste personen blant mine nærmeste som er overvektig... Anonymous poster hash: c6d88...09f Huff.. De er ikke verdt det. Sånne mennesker bare motarbeider deg og det supre resultatet du allerede har. 10 kilo ned er kjempe bra, og i og med at du har pcos så er det faktisk ikke like lett for deg som alle andre å gå ned i vekt... 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Huff.. De er ikke verdt det. Sånne mennesker bare motarbeider deg og det supre resultatet du allerede har. 10 kilo ned er kjempe bra, og i og med at du har pcos så er det faktisk ikke like lett for deg som alle andre å gå ned i vekt... Jeg merker dette jeg også. Skal flytte ut av denne byen og til et annet sted av landet for å starte på nytt, for jeg har ikke begynt på noen spesiell utdanning enda da jeg bare har jobbet i min fars firma foreløpig. Så skal skape meg mitt liv. Er vankselig å være stolt over det jeg har klart når jeg får slike kommentarer støtt og stadig.... Anonymous poster hash: c6d88...09f
sol87 Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 ADVARSEL: Langt innlegg! Hei! Jeg er så lei av å høre at jeg er feit og at familien min skal påpeke det hele tiden! jeg har kjempet en hard kamp etter at jeg fikk påvist PCOS. jeg har ikke merket den store nedgangen, (har bare gått 1år og 7 måneder siden jeg fikk diagnosen). Jeg får mange blikk når jeg går i byen, og jeg føler hovedsaklig at disse er negative. Selv om jeg innerst vet at de ikke nødvendigvis dreier seg om at jeg er feit, og slik. Men etter å ha blitt fortalt det av klassekamerater, lærere og min familie at jeg er det er det noe som har plaget meg og selvbildet mitt er på null. Jeg har god kontakt med fastlegen min, som sier at jeg ikke er alt for overvektig og med tiden vil det hjelpe. Han har blitt sykmeldt, og føler ikke like godt kontakt med den nye vikaren og føler at hjelpen fra lege har stagnert litt.... Jeg har kuttet ned på brød, ris og pasta og sukkerholdige matvarer (og godteri så klart) Dette har vist ending og jeg har gått ned fra 92 til 82. Jeg selv ser endring,og var veldig stolt over at jeg hadde gått ned så mye. Gledet meg til å dra i familieselskap og "vise" meg fram. De kommenterte ingenting på at jeg hadde gått ned, selv om andre bekjente av familien har sett det. Den eneste kommentaren jeg fikk var "Er du sikker på at du skal ta det stykket der, har du ikke nok fett på kroppen?" fra et familiemedlem da jeg tok meg et lite sjokoladekakestykke. Treningen jeg har gjort er løping, sykling og styrketrening. Kondisen min har bedret seg og jeg klarer å løpe lengre og lengre (samme gjelder sykling) Men jeg tør ikke å vise meg på et treningssenter da jeg er redd for at folk skal le av meg, men vet at de har bedre apparater enn de jeg har tilgjengelig. Foreløpig har jeg brukt kroppen som mitt "apparat", og det er nok vekt å ta av der (hehe). Er det noen annen trening enn løping (intervall +langkjøring), sykling eller styrketrening (med kroppen) dere anbefaler for meg når jeg skal ned i vekt ? Burde jeg prøvd meg på et treninssentert og fått veiledning av en PT? Noen andre med PCOS som sliter med å ned i vekt? Jeg vet det tar tid, men er lei av å bli dratt nedover av mine "nærmeste". MVH. Jente 21 Anonymous poster hash: c6d88...09f Gratulerer! Du har vært kjempeflink. Fortsett slik. Kanskje du skal svare med samme mynt om noen i familien din er litt for tynn/hårete/rynkete/røyker. (Ikke at det er lurt, jeg blir bare så provosert av det du forteller!). Nå vet jeg ikke hvor høy du er, men jeg tror jeg har sett feitere folk på treningssenter. Ei venninne av meg som er sunn og slank sier at hun tenker dette om tjukke folk på trening: "Så flott at hun/han tar vare på seg selv og kommer seg på trening". Uansett er ikke treningssenter et must. Husk at kostholdet er viktigst for vektnedgang, trening er bare et ekstra virkemiddel (og i tillegg supert for helsen). Hvis du holder et øye med kaloriene du inntar, vil du fortsette å gå ned i vekt, sannsynligvis.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Gratulerer! Du har vært kjempeflink. Fortsett slik. Kanskje du skal svare med samme mynt om noen i familien din er litt for tynn/hårete/rynkete/røyker. (Ikke at det er lurt, jeg blir bare så provosert av det du forteller!). Nå vet jeg ikke hvor høy du er, men jeg tror jeg har sett feitere folk på treningssenter. Ei venninne av meg som er sunn og slank sier at hun tenker dette om tjukke folk på trening: "Så flott at hun/han tar vare på seg selv og kommer seg på trening". Uansett er ikke treningssenter et must. Husk at kostholdet er viktigst for vektnedgang, trening er bare et ekstra virkemiddel (og i tillegg supert for helsen). Hvis du holder et øye med kaloriene du inntar, vil du fortsette å gå ned i vekt, sannsynligvis. Tusen takk!! Betyr mye å få oppmuntring for det jeg har gjort! Har hatt lyst til å svare tilbake mange ganger, men jeg tør ikke...Skulle gjerne ha tatt "hevn". Det du sa om venninnen din hørtes bra ut..Da får jeg vel melde meg inn på et treningssenter når jeg har fått flyttet, Anonymous poster hash: c6d88...09f
sol87 Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 Et tips angående treningssenter. Hvis du har tid til å trene på morgenen eller formiddagen er det ofte færre folk på treningssenteret og ofte mange eldre folk. Jeg likte bedre å trene da enn senere på dagen fordi jeg fikk mer plass. I tillegg slipper du å tenke på bekymringene dine om at folk skal le av deg eller se på deg, selv om de fleste på trening er mest opptatt med sitt. Når det gjelder familien din, synes jeg de høres veldig uoppdragne og slemme ut. Kanskje du rett og slett skal øve deg på å si fra til dem. De behandler deg som familiens hakkekylling. Så vidt jeg forstod er ikke foreldrene dine sånn, så kanskje du skal begrense kontakten til dem om de ikke klarer å oppføre seg. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #9 Skrevet 10. august 2015 Et tips angående treningssenter. Hvis du har tid til å trene på morgenen eller formiddagen er det ofte færre folk på treningssenteret og ofte mange eldre folk. Jeg likte bedre å trene da enn senere på dagen fordi jeg fikk mer plass. I tillegg slipper du å tenke på bekymringene dine om at folk skal le av deg eller se på deg, selv om de fleste på trening er mest opptatt med sitt. Når det gjelder familien din, synes jeg de høres veldig uoppdragne og slemme ut. Kanskje du rett og slett skal øve deg på å si fra til dem. De behandler deg som familiens hakkekylling. Så vidt jeg forstod er ikke foreldrene dine sånn, så kanskje du skal begrense kontakten til dem om de ikke klarer å oppføre seg. Lykke til! Tusen takk! Jeg skal prøveå trene på morgenen! :D Takk for tipset! Jeg har bestemt meg for å kutte kontakt til jeg har fått selvtilliten tilbake og kan svare tilbake. :D Anonymous poster hash: c6d88...09f
Ciara Skrevet 10. august 2015 #10 Skrevet 10. august 2015 Så flink du er! Virkelig! Og jeg må bare skrive under på det en annen sier over - når jeg ser overvektige mennesker trene på mitt treningssenter synes jeg det er flott! Jeg har lagt merke til flere som har startet overvektige og som gradvis har blitt sprekere og slankere, og det er virkelig inspirerende å se. Men det er synd å lese at familien din er slik, og jeg forstår godt at du unngår dem en stund.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #11 Skrevet 10. august 2015 Så flink du er! Virkelig! Og jeg må bare skrive under på det en annen sier over - når jeg ser overvektige mennesker trene på mitt treningssenter synes jeg det er flott! Jeg har lagt merke til flere som har startet overvektige og som gradvis har blitt sprekere og slankere, og det er virkelig inspirerende å se. Men det er synd å lese at familien din er slik, og jeg forstår godt at du unngår dem en stund. Tusen takk! Kjenner jeg ikke gruer meg til å starte på treningssenter lenger!! :D Anonymous poster hash: c6d88...09f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå