AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #41 Skrevet 10. august 2015 Ts her. Herregud så teit å gi en lekse om definisjonen på mye eller herregud trådstarter er en idiot som ikke vet definisjonen på myr? 😜Anonymous poster hash: ff87b...47a Mye skulle være myr. Ts. Anonymous poster hash: ff87b...47a
Gjest Klaveret Skrevet 10. august 2015 #42 Skrevet 10. august 2015 (endret) Pussig brudepar som gjennomførte en slik marsj stivpyntet og med høye heler. Jeg tror nok jeg ville blitt med fra begynnelsen av rett og slett fordi jeg ikke i min villeste fantasi hadde forestilt meg en slik tur som du beskriver. Jeg forstår at det var vanskelig for Ida og jeg tror nok at jeg også hadde gått hele veien ... selv om jeg ville følt meg ganske dum etterhvert. Jeg synes spesielt Ida, men også de andre i følget fortjener en unnskyldning for å bli lurt bort på en slik måte. Men i og med at det var planlagt fra brudeparet sin side ser vel neppe de det slik. I og med at Ida var forlover vil jeg tro at de er nære venner, og da hadde jeg garantert tatt det opp i ettertid. Endret 10. august 2015 av Klaveret
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #43 Skrevet 10. august 2015 Ts her. Herregud så teit å gi en lekse om definisjonen på mye eller herregud trådstarter er en idiot som ikke vet definisjonen på myr? Anonymous poster hash: ff87b...47a Ja skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp i om det var myr eller en våt sti, det var jo ikke det det handlet om. Nei ikke noe vondt ment til deg TS Anonymous poster hash: ad39a...6f9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #44 Skrevet 10. august 2015 En "bruder er så fæle tråd "Anonymous poster hash: 33c62...ceb Altså, begrepet "Bridezilla" kommer ikke fra intet. Mange bruder som blir så oppslukt av seg og sitt at de ikke enser andre rundt seg... Anonymous poster hash: bc7a4...dce 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #45 Skrevet 10. august 2015 Er ''Ida'' egentlig deg? neida.. Ida burde selvfølgelig hatt litt bein i nesa og sagt at beklager, men dette går ikke. Anonymous poster hash: 1ae66...e58 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #46 Skrevet 10. august 2015 Pust med magen, stress helt ned, kanskje legg en kald klut på panna og si til deg selv av dette går bra, dette må Ida deale med alene, hun må gå videre med livet sitt nå. Anonymous poster hash: 5ebd4...1ba
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #47 Skrevet 10. august 2015 Pussig brudepar som gjennomførte en slik marsj stivpyntet og med høye heler. Jeg tror nok jeg ville blitt med fra begynnelsen av rett og slett fordi jeg ikke i min villeste fantasi hadde forestilt meg en slik tur som du beskriver. Jeg forstår at det var vanskelig for Ida og jeg tror nok at jeg også hadde gått hele veien ... selv om jeg ville følt meg ganske dum etterhvert. Jeg synes spesielt Ida, men også de andre i følget fortjener en unnskyldning for å bli lurt bort på en slik måte. Men i og med at det var planlagt fra brudeparet sin side ser vel neppe de det slik. I og med at Ida var forlover vil jeg tro at de er nære venner, og da hadde jeg garantert tatt det opp i ettertid. Bildene var noe av det viktigste (er det ikke det for mange?) så her skulle bildene komme først Nei, de ble informert om en 5 minutters gåtur på skogsti - ikke en halvtimes tur over stokk og stein. Nå er ikke bruden den som er flinkest til å si unnskyld og jeg forstår at hun er oppslukt på denne kjærlighetens dag - og ikke ville Ida komme på kant med bruden når hun sa ansiktet hennes når hun gav henne et valg (les: med surt ansikt). Ida var klar over at ingen unnskyldning er i sikte og at hun burde vært tøff nok, det er klart. Hun vil nok bare la det gå. Med denne tråden ønsket jeg egentlig bare å få bekreftet det jeg allerede har sagt til henne og det jeg tenkte inni meg selv. Takk for svar Anonymous poster hash: ff87b...47a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #48 Skrevet 10. august 2015 Forrige post ble vist limt inn sammen med sitatet ditt Klaveret. TS. Anonymous poster hash: ff87b...47a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #49 Skrevet 10. august 2015 Pust med magen, stress helt ned, kanskje legg en kald klut på panna og si til deg selv av dette går bra, dette må Ida deale med alene, hun må gå videre med livet sitt nå. Anonymous poster hash: 5ebd4...1ba Jeg tar det helt rolig. Hun trenger ikke deale med dette alene, det er derfor man har venner! Hun er klar for å gå videre, var nok bare litt satt ut der og da. Noe jeg har full forståelse for. Anonymous poster hash: ff87b...47a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #50 Skrevet 10. august 2015 Jeg tar det helt rolig. Hun trenger ikke deale med dette alene, det er derfor man har venner! Hun er klar for å gå videre, var nok bare litt satt ut der og da. Noe jeg har full forståelse for. Anonymous poster hash: ff87b...47a Jeg synes virkelig dette er en storm i et vannglass. Du fremstiller det som om hovedproblemet er at hun ikke viste forståelse og omsorg for Ida i denne situasjonen og ikke det som faktisk er problemet, den fysiske påkjenningen dette var for Ida som var nyoperert. Jo bruden kunne sikkert ha vist litt mer forståelse. Men dette er stor begivenhet og det er forståelig at de ønsker å gjennomføre dagen og fotograferingen som de har planlagt. Du sier flere ganger at det var mulig å kjøre nesten helt frem, og du fremstiller det som om brudeparet visste om denne veien og ikke sa i fra? Jeg er temmelig sikker på at hadde brudeparet visst om denne veien hadde de ikke gått gjennom skogen i fult brude utstyr. Hvis du ikke er Ida, men en du kjenner så synes jeg du skal oppmuntre Ida til å komme over dette og bevare vennskapet med bruden og ikke omvendt. Ida skulle ha sagt at det ikke gikk å være med på fotograferingen, hun kan ikke klandre bruden for valget hun tok. Det hele handler om noen som ble sagt i feil tonefall, og kan likegodt være Ida sin usikkerhet og fantasier om hva bruden la i den setningen bruden sa. Og bruden sa faktisk at hun kunne velge selv. Anonymous poster hash: 5c5eb...229
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #51 Skrevet 10. august 2015 Jeg synes virkelig dette er en storm i et vannglass. Du fremstiller det som om hovedproblemet er at hun ikke viste forståelse og omsorg for Ida i denne situasjonen og ikke det som faktisk er problemet, den fysiske påkjenningen dette var for Ida som var nyoperert. Jo bruden kunne sikkert ha vist litt mer forståelse. Men dette er stor begivenhet og det er forståelig at de ønsker å gjennomføre dagen og fotograferingen som de har planlagt. Du sier flere ganger at det var mulig å kjøre nesten helt frem, og du fremstiller det som om brudeparet visste om denne veien og ikke sa i fra? Jeg er temmelig sikker på at hadde brudeparet visst om denne veien hadde de ikke gått gjennom skogen i fult brude utstyr. Hvis du ikke er Ida, men en du kjenner så synes jeg du skal oppmuntre Ida til å komme over dette og bevare vennskapet med bruden og ikke omvendt. Ida skulle ha sagt at det ikke gikk å være med på fotograferingen, hun kan ikke klandre bruden for valget hun tok. Det hele handler om noen som ble sagt i feil tonefall, og kan likegodt være Ida sin usikkerhet og fantasier om hva bruden la i den setningen bruden sa. Og bruden sa faktisk at hun kunne velge selv. Anonymous poster hash: 5c5eb...229 Som Ida siktet til når jeg snakket med henne - er ikke bruden den mest ydmyke hun kjenner og går fort i frosvar dersom noen går mot henne/ikke tror på henne o.l. Så Ida er nok preget av dette i denne konkrete situasjonen. Det er ikke første gang Ida opplever å føle seg litt overkjørt i sosiale sammenhenger med denne venninnen. De sa ikke i fra om den kortere veien nei! Dette var noe de som kjørte fant ut selv, så det endte med at Ida, bruden osv ble hentet av bilene her, slik at de slapp å gå så langt tilbake. Ja, jeg syntes det var helt utrolig da hun fortalte det, men det var det som hendte. Ida har også snakket med de andre som reagerte på dette, men ikke turte si noe til bruden (venninnen) fordi de ikke ville "gå imot" hennes ønsker på HENNES dag. Det stemmer at tonefallet var avgjørende da Ida fikk valget, det er jo det jeg skriver også. Personlig når jeg gifter meg, så vil jeg alle skal ha det komfortabelt og ikke ofre seg fordi jeg vil ha perfekte bilder. Vi kjenner Ida like godt, bruden og jeg, og jeg hadde nok heller sagt til henne at jeg ikke forventet at hun skulle legge ut på langtur med nyoperert fot At jeg hadde full forståelse og ikke måtte hatt dårlig samvittighet. Det er ikke lett å si fra til disse brudene, det har jeg selv erfart Anonymous poster hash: ff87b...47a
Gjest O.G. Skrevet 10. august 2015 #52 Skrevet 10. august 2015 Pust med magen, stress helt ned, kanskje legg en kald klut på panna og si til deg selv av dette går bra, dette må Ida deale med alene, hun må gå videre med livet sitt nå. Anonymous poster hash: 5ebd4...1ba Samme sier jeg. Ida er en voksen kvinne, hun skal være istand til å håndtere det her.
yxnyx Skrevet 10. august 2015 #53 Skrevet 10. august 2015 Som Ida siktet til når jeg snakket med henne - er ikke bruden den mest ydmyke hun kjenner og går fort i frosvar dersom noen går mot henne/ikke tror på henne o.l. Så Ida er nok preget av dette i denne konkrete situasjonen. Det er ikke første gang Ida opplever å føle seg litt overkjørt i sosiale sammenhenger med denne venninnen. De sa ikke i fra om den kortere veien nei! Dette var noe de som kjørte fant ut selv, så det endte med at Ida, bruden osv ble hentet av bilene her, slik at de slapp å gå så langt tilbake. Ja, jeg syntes det var helt utrolig da hun fortalte det, men det var det som hendte. Ida har også snakket med de andre som reagerte på dette, men ikke turte si noe til bruden (venninnen) fordi de ikke ville "gå imot" hennes ønsker på HENNES dag. Det stemmer at tonefallet var avgjørende da Ida fikk valget, det er jo det jeg skriver også. Personlig når jeg gifter meg, så vil jeg alle skal ha det komfortabelt og ikke ofre seg fordi jeg vil ha perfekte bilder. Vi kjenner Ida like godt, bruden og jeg, og jeg hadde nok heller sagt til henne at jeg ikke forventet at hun skulle legge ut på langtur med nyoperert fot At jeg hadde full forståelse og ikke måtte hatt dårlig samvittighet. Det er ikke lett å si fra til disse brudene, det har jeg selv erfart Anonymous poster hash: ff87b...47a Men visste om og sa i fra er to forskjellige ting. Igjen: Påstår du at bruden med vitende og vilje la i vei på en halvtimes skogstur, i full brudemundur? De hadde jo sagt på forhånd at det bare var noen få minutter, du tror ikke de tok feil av veien, du tror de gjorde det med vilje?!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #54 Skrevet 10. august 2015 Men visste om og sa i fra er to forskjellige ting. Igjen: Påstår du at bruden med vitende og vilje la i vei på en halvtimes skogstur, i full brudemundur? De hadde jo sagt på forhånd at det bare var noen få minutter, du tror ikke de tok feil av veien, du tror de gjorde det med vilje?! Nei, jeg påstår ikke, jeg vet. Nei, de tok ikke feil, de er kjent i området. De visste om, men sa ikke fra. TS Anonymous poster hash: ff87b...47a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #55 Skrevet 10. august 2015 Kan ikke skjønne hvorfor så mange er så skeptiske til det jeg skriver. Blir frustrert av å måtte forklare smådetaljer i tråden. Takker for de som faktisk har tatt seg tid til å lese og gi reflekterte svar. Tråden avsluttes her. Anonymous poster hash: ff87b...47a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #56 Skrevet 11. august 2015 Alle måtte klatre over et gjerde i finstasen?? Anonymous poster hash: eb5a3...9de 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #57 Skrevet 11. august 2015 Gjort er gjort og spist er spist. Det beste Ida kan gjøre nå, er å ta lærdom av det og bruke denne historien som inspirasjon til å bli bedre på å sette grenser for seg selv. Det vil komme godt med senere. Hvis man lar seg overkjøre, er det dessverre slik man føler seg etterpå, derfor er det best å bli trygg nok til å sette grenser for hva man deltar på. Bruden hadde jeg ikke sagt noe til. Hold litt avstand en periode hvis det er nødvendig, og gå så videre. Anonymous poster hash: 7f7fd...30f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #58 Skrevet 11. august 2015 Jeg har sympati med bruden i dette tilfellet. "Ida" burde snudd og sagt at hun dessverre ikke kunne være med pga foten. TS nevnte at Ida hintet til bruden flere ganger i løpet av turen om at dette var tøft for foten hennes... Ser for meg en brud som innser at hun har tatt seg litt vann over hodet og turen ble lengre enn planlagt, og terrenget återe enn planlagt. Så har man i tillegg en venninne som syter og bærer seg med jevne mellomrom.... Et slikt fotoshoot gjør man som en tjeneste til bruden. Da stålsetter man seg litt, eller man backer ut og lager ikke noe mer oppstyr. Anonymous poster hash: c082c...42f
H80 Skrevet 11. august 2015 #59 Skrevet 11. august 2015 Tråden avsluttes her. Du kan vel ikke bestemme når tråden avsluttes? Jeg synes du sutrer fælt. Ida hadde sikkert godt av å komme seg en tur ut i skogen. Hadde hun vært 80 år kunne jeg vært enig med deg, men en 25-åring har som regel ikke vondt av å bevege seg litt. Fikk hun noen varige skader etter denne turen kanskje?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #60 Skrevet 11. august 2015 Syns ikke bruden gjorde noe galt her. Når jeg skal ta mine bryllupsbilder neste år er det jeg (vi) som bestemmer hvor de skal tas, og ikke noen andre. Om noen ikke ønsker å ta bilder der jeg som brud vil ta dem, må de nesten finne ut av det selv... Og ja, det høres litt rart ut at bruden med viten og vilje legger ut på en skogtur i vått terreng med brudekjole og sko i stedet for å ta en litt mer praktisk vei! Det er vel ingen det går ut over så mye å bli møkkete som bruden med en lang hvit kjole og sikkert høyhælte hvite sko? Hvem vil fortsette festen med en møkkete kjole, eller se slik ut på bildene i etterkant? Tror nok du er litt sint på denne bruden, og tillegger henne til hensikter hun nok ikke hadde.Tipper at målet med turen var å få flotte bilder, og ikke plage forloveren sin! Ida burde enten ta det opp med bruden om hun føler seg tråkket på i etterkant, eller legge det vekk og være ferdig med det. Anonymous poster hash: da37b...141
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå