AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 En venninne av meg var forlover i et bryllup. To dager før bryllupet gikk hun gjennom en planlagt operasjon som førte til at hun måtte bruke krykker og ikke belaste operert fot. Venninnen min, la oss kalle henne "Ida". Hun var forlover sammen med to andre venninner. Da de skulle ta brudebilder, fikk Ida vite at de skulle gå 5 minutter på en skogssti og ta bilder i skogen. Hun forsøkte å si til bruden at det gjerne var litt langt å gå 5 min på ulendt terreng på krykker, og ikke minst tungt. Ida fikk da til svar at "det er ditt valg om du vil bli med eller ikke" med en sur stemme fra bruden foran de andre forloverne og forlovernes samboere som var sjåfører uti gokk. Ida turte da ikke si noe og ville ikke ødelegge noe for bruden, da dette handlet om brudeparet og deres bilder. Bruden visste hvordan hun ville ha det, det er klart. Denne turen uti marka viste seg å ta over en halvtime å gå, en smal skogsti med røtter opp fra bakken, steiner i stien, myr osv. Ida syntes dette var tungt, ikke minst varmt og vondt. Hun så seg nødt til å trø på den nyopererte foten hun hadde slitt med i over 1 år. De andre forloverne gikk på høye hæler og måtte gå på strømpelesten. I etterkant fant forloverne ut at det gikk en vei rundt denne stien, som de heller kunne parkert ved, slik at det virkelig hadde tatt 3 min å gå.. Ida ville som sagt ikke være vanskelig, og turte ikke si noe om foten, det var jo brudens og brudgommens dag og de hadde valgt location. Det var ingen hensyn å ta, og når bruden sa at det var Idas valg med et surt fjes - så forstår man jo at det ikke er lett å si nei. Men, Ida belastet og gikk imot legens råd for sin venninne, har ikke fått noe empati osv. Jeg kjenner at jeg blir provosert av dette og synes det var trist å høre dette. Ida hadde vondt i magen resten av bryllupsfeiringen og føler seg såret og oversett av bruden, som hun har brukt mange timer og penger på å hjelpe ift bryllup. Hun vil gjerne si noe, men tørr ikke. Jeg har rådet henne til å ta en pause fra venninnen (bruden). Hun føler hun har tråkket på seg selv for å glede noen som ikke vil hennes beste og som ikke ser andres behov. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen dersom dere opplevde noe lignende? Anonymous poster hash: ff87b...47a 2
lulle Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Gikk virkelig bruden i brudekjole og sko 30 min inn i skauen? 22
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Ja! Sammen med hele brudefølge.. Anonymous poster hash: ff87b...47a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Altså, gikk virkelig bruden i ei myr? Synes det hele fremstår som litt overdrevet foreløpig....Anonymous poster hash: c6295...2f0 14
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Denne historien tror jeg ikke holder vann... De gikk nok ikke 30 min uti skogen. Virket kanskje slik? Men Ida skulle ikke tråkket på foten uansett, hun skulle snudd. Man tråkker ikke på en operert fot bare for noen bilder. Helsa før noe annet. Anonymous poster hash: 93cc0...5ca 12
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 TS her: Ikke myr-myr om du forstår hva jeg mener, men deler av skogstien var våt, altså sørpete myr. Så ingen overdrivelse her nei. Men, hadde vært fint med noen svar på hva dere ville sagt/gjort i en slik situasjon eller i etterkant av dette? Anonymous poster hash: ff87b...47a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 TS her: Ikke myr-myr om du forstår hva jeg mener, men deler av skogstien var våt, altså sørpete myr. Så ingen overdrivelse her nei. Men, hadde vært fint med noen svar på hva dere ville sagt/gjort i en slik situasjon eller i etterkant av dette? Anonymous poster hash: ff87b...47a Om du sier det er myr når det egentlig er snakk om at deler av stien er våt så overdriver du. Google myr så ser du hva det er kontra en våt skogssti.Anonymous poster hash: c6295...2f0 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 TS her, denne hendelsen er ingen trolletråd - det hendte slik det er beskrevet, og Ida var ikke den eneste som synes dette var et rart opplegg. Jeg ville ikke blitt blid dersom jeg måtte trå på strømpelesten og pløye mine høye hæler på en skogssti. Ja, jeg er veldig enig i at helsa kommer først! Men, hva sier man midt oppi noe slikt? Det er lettere sagt enn gjort. Anonymous poster hash: ff87b...47a
Beccy87 Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Det var sikkert trist og slitsomt for Ida der og da. Håper bildene ble så bra som bruden ønsket og at det var verdt strevet. Nå er det på tide å gå videre i livet, Ida får ingenting ut av å fortsette å dvele ved dette nå i ettertid. 8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Jeg hadde forøvrig ikke gidda å sagt noe i etterkant, ville ha sagt der og da at jeg ikke kunne ha blitt med på fotograferingen.Anonymous poster hash: c6295...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 TS her - takk for leksen AB, men for henne var det uansett ikke bare-bare å hoppe på krykker i våt sørpe.. Anonymous poster hash: ff87b...47a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 TS her, denne hendelsen er ingen trolletråd - det hendte slik det er beskrevet, og Ida var ikke den eneste som synes dette var et rart opplegg. Jeg ville ikke blitt blid dersom jeg måtte trå på strømpelesten og pløye mine høye hæler på en skogssti. Ja, jeg er veldig enig i at helsa kommer først! Men, hva sier man midt oppi noe slikt? Det er lettere sagt enn gjort. Anonymous poster hash: ff87b...47a Litt stål må man da ha? Det er ikke noe problem å si "nei jeg får ikke blitt med på bildene fordi jeg er nyoperert" Anonymous poster hash: 93cc0...5ca 1
Luckiness Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 TS her - takk for leksen AB, men for henne var det uansett ikke bare-bare å hoppe på krykker i våt sørpe.. Anonymous poster hash: ff87b...47a Men da kunne hun takket nei og sagt hun måtte stå over. Livet går videre selv om man ikke er med på et bryllupsfoto. 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 TS her, denne hendelsen er ingen trolletråd - det hendte slik det er beskrevet, og Ida var ikke den eneste som synes dette var et rart opplegg. Jeg ville ikke blitt blid dersom jeg måtte trå på strømpelesten og pløye mine høye hæler på en skogssti. Ja, jeg er veldig enig i at helsa kommer først! Men, hva sier man midt oppi noe slikt? Det er lettere sagt enn gjort. Anonymous poster hash: ff87b...47a Man sier; dette ser ikke ut som en bra tur for en nyoperert fot, beklager men jeg må nok stå over. Og hadde følget/bruden blitt sur, synd for dem!Anonymous poster hash: c6295...2f0 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #15 Skrevet 9. august 2015 Litt stål må man da ha? Det er ikke noe problem å si "nei jeg får ikke blitt med på bildene fordi jeg er nyoperert" Anonymous poster hash: 93cc0...5ca Det er helt sant at det ikke er noe problem å si fra, det var reaksjonen Ida var redd for tenker jeg. At man liksom er en dårlig forlover om man ikke gjør som bruder ønsker. Nå skal det sies at Ida hintet og ytret flere ganger om hvor tungt dette var, uten at bruden brydde seg noe særlig om det. Hun ønsket perfekte bilder (sa at det var nesten det viktigste av alt) - da er det neimen ikke så lett å si nei. Anonymous poster hash: ff87b...47a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #16 Skrevet 9. august 2015 En "bruder er så fæle tråd "Anonymous poster hash: 33c62...ceb 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #17 Skrevet 9. august 2015 Men da kunne hun takket nei og sagt hun måtte stå over. Livet går videre selv om man ikke er med på et bryllupsfoto. Det kunne hun. Livet går videre ja, men det skal poengteres at Ida ikke gjorde dette fordi ønsket om å være med på bryllupsfoto gikk over helsen, men at hensynet til bruden ble tatt først - hun ville ha alle med. Anonymous poster hash: ff87b...47a
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #18 Skrevet 9. august 2015 Det er helt sant at det ikke er noe problem å si fra, det var reaksjonen Ida var redd for tenker jeg. At man liksom er en dårlig forlover om man ikke gjør som bruder ønsker. Nå skal det sies at Ida hintet og ytret flere ganger om hvor tungt dette var, uten at bruden brydde seg noe særlig om det. Hun ønsket perfekte bilder (sa at det var nesten det viktigste av alt) - da er det neimen ikke så lett å si nei. Anonymous poster hash: ff87b...47a Du er nok ikke den eneste som synes slik er vanskelig. Men livet går nå videre. Kom deg videre, glem hele greia, og håper foten din ikke ble ødelagt Anonymous poster hash: 93cc0...5ca
Pinkee Skrevet 9. august 2015 #19 Skrevet 9. august 2015 Når hun ikke sa noe der og da, så er det like greit at hun bare lar det fare. Selvsagt kan hun ta det opp, men hva tjener hun på det? At bruden går i forsvarsmodus igjen? Tror det er like greit å bare la det ligge, men huske til en senere anledning, at bruden ikke er den mest empatiske damen. 5
Luckiness Skrevet 9. august 2015 #20 Skrevet 9. august 2015 Det kunne hun. Livet går videre ja, men det skal poengteres at Ida ikke gjorde dette fordi ønsket om å være med på bryllupsfoto gikk over helsen, men at hensynet til bruden ble tatt først - hun ville ha alle med. Anonymous poster hash: ff87b...47a Da tok Ida et valg. Så ikke vits for verken henne eller deg (som forsåvidt ikke har noe med valget hennes å gjøre) å dvele med dette i ettertid. Gjort er gjort. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå