Karianne Skrevet 14. september 2004 Forfatter #21 Del Skrevet 14. september 2004 Mulig jeg burde ha startet en ny tråd, men siden så mange her på tråden min har kjennskap til ikeamadrasser, så lurer jeg på følgende: Bør vi velge springfjærmadrass eller rammemadrass? Ikea hadde også en som heter polyetermadrass, men dette ordet har jeg ikke hørt før.... Vil vil bruke penger på en ordentlig madrass, altså. Bare det at jeg tror at ordentlige madrasser koster mindre på ikea enn på f.eks. bohus.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #22 Del Skrevet 14. september 2004 180 er et must, ihvertfall om man er to! Vår rammemadrass er ikke fra Ikea, men min datter har en på 120 som hun har hatt i fem seks år, den er like fin selvom det har herjet både barn og hunder oppi der..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. september 2004 #23 Del Skrevet 14. september 2004 Hey, hvem logget meg ut...? Gjesten her var meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 14. september 2004 #24 Del Skrevet 14. september 2004 Mulig jeg burde ha startet en ny tråd, men siden så mange her på tråden min har kjennskap til ikeamadrasser, så lurer jeg på følgende: Bør vi velge springfjærmadrass eller rammemadrass? Ikea hadde også en som heter polyetermadrass, men dette ordet har jeg ikke hørt før.... Vil vil bruke penger på en ordentlig madrass, altså. Bare det at jeg tror at ordentlige madrasser koster mindre på ikea enn på f.eks. bohus.. en rammemadrass er en type springfjærmadrass. den slites fortere, fordi den ikke kan snus. så jeg ville foretrekke vanlig springfjær. fordelen med rammemadrass er at du ikke trenger seng (altså selve 'ramma' i tillegg, bare bein. en sengeramme kan være veldig billig, så du trenger ikke spare noe på rammemadrass på dette punktet. en annen ting med rammemadrasser er at de er et sant helvete å flytte på. polyetermadrass betyr skumgummimadrass antar jeg. anbefales ikke. personlig ville jeg igjen satset på springfjærmadrass pluss overmadrass. det jeg ikke kan si noe om er madrasskvaliteten på ikea. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. september 2004 #25 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg ville valgt rammemadrass anyday. For det første tar den mindre plass på soverommet, den har hverken gavl eller gjerde. Videre passer den inn i absolutt alle typer soverom, kjøper du en sengestamme i mørk mahogny kan du ikke plusse på med nattbord i lys eik uten at det blir kræsj. Du kan ha kappelaken i ulike farger som gir rommet helt annerledes look, du kan fex ha hvitt og romantisk til våren, og sort og sensuelt om høsten. Springfjærmadrass er akkurat det samme som rammemadrass bare at den ikke har selve trerammen, liggekomforten er helt lik (om du velger samme kvaltiet naturligvis). For ikke å snakke om at du kan hive deg ned på sengen fra alle kanter, du slipper å være bekymret for å "treffe" nederst..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. september 2004 #26 Del Skrevet 14. september 2004 en rammemadrass er en type springfjærmadrass. den slites fortere, fordi den ikke kan snus Dette stemmer som regel ikke, da de aller fleste velger continental-løsningen, som er ekstra vendbare madrasser oppå rammemadrassen. Og dessuten har vel de fleste overmadrass....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 14. september 2004 #27 Del Skrevet 14. september 2004 en ordinær rammemadrass uten en springfjærmadrass oppå da vettu. kontinentalvariant betyr jo uansett at du ender med en springfjærmadrass på toppen, evt under overmadrass, så det argumentet var vel i tynneste laget. nå er jo ikke akkurat kontinentalløsning det billigste du får. det blir både pose og sekk, men skal man velge mellom enten pose eller sekk, for eksempel av økonomiske årsaker, er det vel litt rart å si 'velg rammemadrass heller enn springfjær, for de fleste som velger rammemadrass har springfjær oppå.' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. september 2004 #28 Del Skrevet 14. september 2004 Hvs man er ute etter å kjøpe seg seng man skal ha en stund er man vel villig til å investere. Skal en ikke investere, kjøper man en billig seng. Da kan en godt kjøpe den billigste rammemadrassen en finner, den vil uansett holde i flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 14. september 2004 #29 Del Skrevet 14. september 2004 har hatt samme springfjærmadrass i 15 år jeg. og den er like god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. september 2004 #30 Del Skrevet 14. september 2004 har hatt samme springfjærmadrass i 15 år jeg. og den er like god. Ja en blir fort vant vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 14. september 2004 #31 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg er kjempefornøyd med den 120cam rammemedrassen (m/overmadrass) som jeg kjøpte på IKEA i 1991. Den er "god som ny", og brukes som gjesteseng etter 8 år med daglig bruk. Får altid ros fra overnattingsgjestene. Har nå en Svane kontinental, og fikk vondt i ryggen eter bare noen måneder med den. Har skiftet ut overmadrassen, slik at det hjelper noe. Men den er ikke bra for meg (mannen min synes den er god så det er derfor vi fremdeles har den!!!) IKEA-madrassen hadde 10 års garanti mot brudd i fjærene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karianne Skrevet 14. september 2004 Forfatter #32 Del Skrevet 14. september 2004 Takk, da har jeg fått forklart forskjellen på rammemadrass og springfjærmadrass. Siden vi skal kjøpe denne sengen på ikea: http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...ats=10103*10144 så kommer vi til å kjøpe en springfjærmadrass+overmadrass til å legge oppi. Jeg har sett litt forskjellige ting med tanke på farger og størrelse. Håper virkelig IKEA har denne sengen i svart farge og i 180 cm. (står litt ulikt på internett og i katalogen) Hæ... etter nærmere kikk på siden, så har de nå endret infoen om denne sengen...igjen.. Nå står det blå eller hvit. Da blir det nok blå, siden resten av rommet kommer til å gå i blått. (men hadde helst ønsket svart). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2004 #33 Del Skrevet 15. september 2004 Vi har Ikea madrasser i senga vår og er kjempefornøyde. (Og jeg har akkurat sovet meg gjennom et svangerskap.) Vi har 180, og det er et must ja!! Spesielt nå som vi av og til deler med en liten baby, så er det faktisk nesten nødvendig. Vi valgte å kjøpe to separate madrasser 2*90 og en hel overmadrass (5 cm tykk) på 180. Tanken var at vi skulle få velge madrass selv, men vi endte opp med den hardeste de hadde begge to. Poenget med hel overmadrass er at da kjennes ikke sprekka mellom madrassene. Få ting er vel mer irriterende enn det. Lykke til, og sov godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå