AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Kan noen hjelpe meg å tolke dette? Jeg har noe på gang med en nå. Vi har kjent hverandre i 3mnd. Og i løpet av disse tre månedene har vi truffet hverandre jevnlig. Men for 1mnd siden så fikk jeg en melding av han. Sånn type "det er ikke deg, det er meg" og han skrev han ikke var helt klar. Ble jo litt lei meg og skrev også det i meldingen. Han skrev tilbake at han håpte jo vi kunne treffes likevel og være venner. Jeg synes det var litt rart. Fortalte dette til han, og han sa at han er ikke som alle andre som bare er ute etter fwb-forhold. Så vi traff hverandre igjen. Bare pratet, og det virket som han savnet meg. Siden har vi truffet hverandre ca 4 ganger. Og for ca halvanne uke siden så snakket vi sammen på tlf. Vi snakket om myyyye, og en del om følelser osv. Han fortalte at grunnen til at han ikke var klar, er fordi han har så mye bekymringer og mye å tenke på for tiden. Og jeg spurte han rett ut om hva han mente med at vi kunne være venner. Han sa det ikke rett ut, men det virket på han som han kan se for seg noe mer, dersom ting bedrer seg for han. Og han er en type som faktisk gjør det han sier. Og det virker som han bryr seg. Han vil alltid få meg til å føle meg vel. Sier han at han skal ringe tilbake, så gjør han det. Sier han "vi snakkes", så spør han gjerne etter noen dager om vi skal treffes. Det er egentlig kun han som har tatt intiativ til å treffes, da jeg føler at det er han "det står på". Så ja, jeg lurer litt på hva dere tenker? Jeg vet jo at vi bør snakke om det, men hva tror dere? Når bør jeg ta praten igjen? Jeg vil jo ikke presse han, for jeg er jo redd for å miste han. Og jeg har lyst å gi han tid, og håper jo ikke han utnytter meg. Vi har sex ja, men han er veldig viktig på at jeg ikke skal føle meg ukomfortabel og tvunget. Han har flere ganger sagt at han kan ta sofaen når jeg sover der, om jeg vil det. Anonymous poster hash: 5d504...86e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Jeg ville skrevet/sagt; "Jeg er interessert i et forhold og dersom du ikke er det, er det bedre at vi går hver for oss. En mellomting eller et 'halvveis' forhold fungerer ikke for meg i lengden. Dersom omstendigheter skulle endre seg for deg eller du ombestemmer deg, må du gjerne ta kontakt og så tar vi det derfra. Men for nå er det best at vi går hver til oss og ikke har kontakt". Da demonstrerer du at du har standarder, ryggrad og vil dit eget beste. Opprettholder du et friends with benefits-forhold (for det er det det er, selv om han insisterer på at det ikke er tilfelle) demonstrerer du det motsatte. Anonymous poster hash: 62c0f...d43 9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Dere har sex og er mye sammen, ergo er dere kjærester. Venner har ikke sex med hverandre. Synes ikke du er masete om du ønsker å vite hvor dere står nå. Er han interessert så ønsker han ikke å miste deg, er han ikke interessert så bør du ikke kaste bort mer tid og følelser på han. Anonymous poster hash: d8132...8a6
Berit Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 (endret) Jeg hadde en slik kjæreste en gang. Først var vi begge ordentlig kjærester, men så var det bare jeg som ville fortsette. Men treffes litt og ha litt sex, det ville han. Jeg håpet jo hele tiden på noe mer, så jeg fortsatte det en liten periode etter at han hadde gjort det slutt. Men så sa jeg en gang han tok kontakt at jeg hadde kjæreste følelser for han enda, og at det kom ikke noe godt ut av det at vi hadde kontakt når ikke følelsene var gjengjeldt. Det beste for meg var at vi ikke hadde mer kontakt. Det skjønte han var mitt beste. Endret 9. august 2015 av Berit 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Jeg hadde en slik kjæreste en gang. Først var vi begge ordentlig kjærester, men så var det bare jeg som ville fortsette. Men treffes litt og ha litt sex, det ville han. Jeg håpet jo hele tiden på noe mer, så jeg fortsatte det en liten periode etter at han hadde gjort det slutt. Men så sa jeg en gang han tok kontakt at jeg hadde kjæreste følelser for han enda, og at det kom ikke noe godt ut av det at vi hadde kontakt når ikke følelsene var gjengjeldt. Det beste for meg var at vi ikke hadde mer kontakt. Det skjønte han var mitt beste. Jeg har det nok litt som du hadde det. Jeg er jo redd for å miste han. Han er en fantastisk person. Men det er vanskelig å vite hvor mye tid jeg skal gi han, for han bestemmer seg. TS Anonymous poster hash: 5d504...86e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Han hinter til at dere skal sove separat, han på sofaen og du senga, men du fortsetter å ha sex med han? Han sier at han ikke kan bli sammen med deg nå, men vil være venner, og du tolker vennemøtene du har med han som at han savner deg? Get real, girl - he's just not that into you. Du kommer til å ende opp kjempesåra om du fortsetter å ha sex med han og forventer og har forhåpninger om at han snart skal bli forelsket i deg og ville bli kjæresten din. Anonymous poster hash: 2c652...afd 3
Gjest Mythic Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Dere har sex og er mye sammen, ergo er dere kjærester. Venner har ikke sex med hverandre. Synes ikke du er masete om du ønsker å vite hvor dere står nå. Er han interessert så ønsker han ikke å miste deg, er han ikke interessert så bør du ikke kaste bort mer tid og følelser på han. Anonymous poster hash: d8132...8a6 Du var en smule naiv, synes jeg. Man er ikke automatisk kjærester fordi man har sex. Har du aldri hørt om folk som kun er ute etter sex, men ikke vil forplikte seg? TS: Du skal i hvert fall ikke la alt være opp til han. Det virker som han bruker litt maktspill her. Trekker seg tilbake og sier han trenger tid, for så å gi deg noen små drypp, som er akkurat nok til å holde deg varm. Sånn i tilfelle han skulle få lyst til å bruke litt tid på deg. Still krav. Ikke vær "redd for å miste han". Hvis han bare er interessert i at alt skal gå på hans premisser, så er ikke dette et forhold du ønsker å være i.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Dere har sex og er mye sammen, ergo er dere kjærester. Venner har ikke sex med hverandre. Synes ikke du er masete om du ønsker å vite hvor dere står nå. Er han interessert så ønsker han ikke å miste deg, er han ikke interessert så bør du ikke kaste bort mer tid og følelser på han. Anonymous poster hash: d8132...8a6 Nei, det er de ikke. De er ikke eksklusive, og han har spesifikt sagt at han ikke er klar for et forhold - ergo er de ikke i et forhold. Folk har sex uten at de er i et forhold. De er likevel mer enn venner. Innlegget ditt er fullstendig selvmotsigende - var de i et forhold hadde hun ikke trengt å bringe opp "hvor de står", som du likevel poengterer at hun må. Anonymous poster hash: 62c0f...d43 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Men det er vanskelig å vite hvor mye tid jeg skal gi han, for han bestemmer seg. Anonymous poster hash: 5d504...86e Han har bestemt seg. Han sier jo at han ikke vil ha (eller "er klar for") et forhold. Du har, som mange, problemer med avvisning. Det å nekte å tro at avvisningen er reell er som å hale og dra i et brukkent ben i håp om at det ikke virkelig er brukket. Det eneste som hjelper er at du aksepterer faktum, at du vil ha svekket helse en periode men vil bli frisk med tiden. Anonymous poster hash: 62c0f...d43
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Du var en smule naiv, synes jeg. Man er ikke automatisk kjærester fordi man har sex. Har du aldri hørt om folk som kun er ute etter sex, men ikke vil forplikte seg? TS: Du skal i hvert fall ikke la alt være opp til han. Det virker som han bruker litt maktspill her. Trekker seg tilbake og sier han trenger tid, for så å gi deg noen små drypp, som er akkurat nok til å holde deg varm. Sånn i tilfelle han skulle få lyst til å bruke litt tid på deg. Still krav. Ikke vær "redd for å miste han". Hvis han bare er interessert i at alt skal gå på hans premisser, så er ikke dette et forhold du ønsker å være i. Nei, er ikke sååå naiv da. Jeg skjønner jo hva TS mener, men jeg blir bare så provosert over at folk har sex med en de er så forelsket i også vet de ikke engang hvor de står. Hvorfor gidder de å ha sex med personen da? Ja, jeg vet det kan være vanskelig og jeg HATER sånne typer som han er. Det er fryktelig å havne i den situasjonen hun er i, og det beste man kan gjøre er som du sier å stille krav. Alle respekterer et menneske som stiller krav, og følgelig er sjansen større for at han blir værende. Men jeg må jo si at jeg misliker til de grader denne sex fikseringen, og alle de problemer det fører med deg - man får jo følelser for en person man har sex med så det burde være litt forpliktende synes jeg. Anonymous poster hash: d8132...8a6 1
Gjest Mythic Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Nei, er ikke sååå naiv da. Jeg skjønner jo hva TS mener, men jeg blir bare så provosert over at folk har sex med en de er så forelsket i også vet de ikke engang hvor de står. Hvorfor gidder de å ha sex med personen da? Ja, jeg vet det kan være vanskelig og jeg HATER sånne typer som han er. Det er fryktelig å havne i den situasjonen hun er i, og det beste man kan gjøre er som du sier å stille krav. Alle respekterer et menneske som stiller krav, og følgelig er sjansen større for at han blir værende. Men jeg må jo si at jeg misliker til de grader denne sex fikseringen, og alle de problemer det fører med deg - man får jo følelser for en person man har sex med så det burde være litt forpliktende synes jeg. Anonymous poster hash: d8132...8a6 Det er jeg helt enig med deg i. Samtidig så er hun med på leken, og må ta konsekvensen av det. Kan ikke bare skylde på han her.
Berit Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Jeg har det nok litt som du hadde det. Jeg er jo redd for å miste han. Han er en fantastisk person. Men det er vanskelig å vite hvor mye tid jeg skal gi han, for han bestemmer seg. TS Anonymous poster hash: 5d504...86e Synes ikke han er så fantastisk person når han vet at du har varme følelser for han og likevel treffer deg når han ikke føler det samme. Da må han jo vite at han gir deg håp, og det er ikke rett. Synes du kan være ærlig å si til han at han gir deg bitte litt håp når dere treffes, selv om han sier at han ikke vil gi deghåp fordi det bare er vennskap. Det er tross alt sex i vennskapet også. Da er det ikke bare venner. Hvis ikke du vil kutte han helt ut, så kutt ut sex med han så lenge han bare vil ha vennskap.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Nei, er ikke sååå naiv da. Jeg skjønner jo hva TS mener, men jeg blir bare så provosert over at folk har sex med en de er så forelsket i også vet de ikke engang hvor de står. Hvorfor gidder de å ha sex med personen da? Ja, jeg vet det kan være vanskelig og jeg HATER sånne typer som han er. Anonymous poster hash: d8132...8a6 Du blir provosert over at folk har sex med en de er forelsket i og du hater typer som ham? Det er hun som har sex med en hun er forelsket i og altså hun du burde bli provosert over. Han er ikke forelsket, og har heller ikke kommunisert at han er det. Dersom du synes sex når man er forelsket men ikke sammen er en blemme så er det hun som har tråkket i salaten her. Han er heller ikke tankeleser. Anonymous poster hash: 62c0f...d43
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 Du blir provosert over at folk har sex med en de er forelsket i og du hater typer som ham? Det er hun som har sex med en hun er forelsket i og altså hun du burde bli provosert over. Han er ikke forelsket, og har heller ikke kommunisert at han er det. Dersom du synes sex når man er forelsket men ikke sammen er en blemme så er det hun som har tråkket i salaten her. Han er heller ikke tankeleser. Anonymous poster hash: 62c0f...d43 Hun er forelsket i han, og det forstår han. Og han benytter seg av det, altså svakheten hennes. Hun har sex med han fordi hun er forelsket og håper at det kan bli noe mer. Han har sex med henne pga sexen. Det er jo helt tydelig at han utnytter henne, for ingen som er forelsket i noen bruker "bekymringer" som unnskyldning for å forplikte seg. Og sånne menn er bare ekle. Anonymous poster hash: d8132...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #15 Skrevet 9. august 2015 Høres ut som han har tankene sine et annet sted? En eks han ikke er ferdig med, evt ei han aldri fikk? Ts : si at du klarer ikke å ha sex med han hvis han ikke kan forplikte seg. Hvis du fortsetter å ha sex med han , som nå uten noe krav, kan du takke deg selv! Du vet, dermed er du selv ansvarlig for hva du er med på. Nå går "forholdet" på hans premisser. Han får i pose og sekk med deg. De dagen han evt treffer ei anna, vil du angre på at du aldri stod opp for deg selv! Hvorfor er det så mange damer som som holder på sånn? Gir seg hen, gang på gang, men aner ikke hvor de står...Vent med sex til dere blir bedre kjent. Ikke gi alt på en gang! Skaff dere selvrespekt! Anonymous poster hash: 40e72...bc8 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #16 Skrevet 9. august 2015 Har vært i en lignende situasjon. Avslutt forholdet ts... Det jeg leser er bare en hel del unnskyldninger som du faktisk finner deg i... At han ikke er klar er ren bullshit. Også det klassiske "det er ikke deg, det er meg" tullet. Selvsagt sier han og gjør alle de "riktige" tingene for å holde deg varm. Anonymous poster hash: 4e6dc...875 1
Forglemmegei Skrevet 9. august 2015 #17 Skrevet 9. august 2015 Han hinter til at dere skal sove separat, han på sofaen og du senga, men du fortsetter å ha sex med han? Han sier at han ikke kan bli sammen med deg nå, men vil være venner, og du tolker vennemøtene du har med han som at han savner deg? Get real, girl - he's just not that into you. Du kommer til å ende opp kjempesåra om du fortsetter å ha sex med han og forventer og har forhåpninger om at han snart skal bli forelsket i deg og ville bli kjæresten din. Anonymous poster hash: 2c652...afd Dette. Du kommer til å bli såret, vær klar over det. Beste er å si fra at det blir alt eller ingenting. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå