AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Del Skrevet 9. august 2015 Snart kommer hverdagen og jeg skal begynne på jobb igjen. Vi har samsovet nesten hele barselperioden, mye pga kronisk sykdom hos minien. Han er nå frisk, og den ekstra tryggheten han har trengt trenger han ikke like mye nå.. Meg og pappaen savner å sove i skje, og å kunne ha intimitet og nærhet i sengen uten å ha små barnetær stikkende opp i nesa. Han er en utrolig kosete baby som er vant til å sovne med puppen i munnen. Sovner ellers bare i vogn eller bil. Hva gjør vi? Cry it out er for øvrig ikke et tema hos oss.... Så sånne lukk-døren-og-gå-råd takker jeg på forhånd pent nei til Hvordan går vi frem for å få dette til? Sengen hans er inne hos oss og relativt ubrukt...Anonymous poster hash: 2b431...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #2 Del Skrevet 9. august 2015 Synge for han og holde i hånden til han sovner? Anonymous poster hash: d1fd1...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 9. august 2015 #3 Del Skrevet 9. august 2015 Vi må bysse han i søvn. Men om du ammer kan du vel amme han i søvn for så å legge han i senga, eller våkner han da? Og hvor gammel er han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LatersBaby Skrevet 9. august 2015 #4 Del Skrevet 9. august 2015 Jeg følger denne. Har en baby på snart 8 måneder som nekter å sove i egen seng, amming, byssing osv. nytter ikke da hun bråvåkner med engang hun blir lagt ned i sengen. Håper du får noen gode råd, hvor gammel er babyen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #5 Del Skrevet 9. august 2015 Snart 1 år. Det rykker til i hele han så snart vi prøver å legge han ifra oss, full vræling og panikk. Sanser det veldig fort at vi prøver å legge han ned... Må gjerne bare holde på til han er så utmattet at han sovner likevel?Anonymous poster hash: e70d6...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 9. august 2015 #6 Del Skrevet 9. august 2015 Prøv å bytte ut deg med en annen trygghet? Kosedyr/koseklut med din lukt på? Her tror jeg du må gå gradvis frem, først sove med deg og kosedyret el. lignende, deretter bare kosedyr ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #7 Del Skrevet 9. august 2015 Glad jeg ikke har satt meg selv i denne situasjonen;))Anonymous poster hash: fd05f...582 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #8 Del Skrevet 9. august 2015 Glad jeg ikke har satt meg selv i denne situasjonen;))Anonymous poster hash: fd05f...582 Nå får du gi deg. Man setter seg ikke i en sånn situasjon, man havner i den. Anonymous poster hash: d1fd1...c74 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #9 Del Skrevet 9. august 2015 Glad jeg ikke har satt meg selv i denne situasjonen;))Anonymous poster hash: fd05f...582 Så flink du er så ikke har hatt hele halve barseltiden på sykehus med alvorlig sykdom med døden som mulig utvei. Du må jammen føle deg mye bedre enn meg som mor, enn dumme meg som har samsovet for å kunne lindre smertene til babyen min så snart han har begynt å gråte. Hurra for deg.Anonymous poster hash: e70d6...79e 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #10 Del Skrevet 9. august 2015 Alvorlig talt KG-drittfolk, skjerp dere. Så totalt unødvendig å komme med slike hersketeknikk/bedre enn deg-kommentarer. Fy skam!Anonymous poster hash: e70d6...79e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 9. august 2015 #11 Del Skrevet 9. august 2015 Glad jeg ikke har satt meg selv i denne situasjonen;))Anonymous poster hash: fd05f...582 Ærlig talt! Dette kan skje den beste, og man gir naturligvis et sykt barn den nærheten og tryggheten det trenger! Makan til tullete svar! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 9. august 2015 #12 Del Skrevet 9. august 2015 Snart 1 år. Det rykker til i hele han så snart vi prøver å legge han ifra oss, full vræling og panikk. Sanser det veldig fort at vi prøver å legge han ned... Må gjerne bare holde på til han er så utmattet at han sovner likevel?Anonymous poster hash: e70d6...79e Prøv kosedyr, evt koseklut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. august 2015 #13 Del Skrevet 9. august 2015 Jeg samsov ikke, men måtte amme min sønn i søvn ganske lenge. Tok tilvenning til å sovne selv veldig veldig gradvis. Først begynte jeg å ta vekk brystet før han sovnet. Så bysset jeg i stedet. Deretter lå jeg i ro med han til han hadde sovnet. Så la jeg han ned i våken tilstand, men hadde hånden min på han hele tiden. Og til slutt gikk jeg ut av rommet, men gikk inn led en gang han gråt. Tok han da opp, roet, la ned og gikk ut igjen. Tok etter hvert lenger og lenger tid før han ble urolig. Til slutt sovnet han fint med en gang. Du må jo i tillegg da klare å legge han ned uten at han våkner. Tenker en kosebamse med din lukt pluss at du bare må øve masse på det. Vent først til han sover relativt dypt. Så kan du gradvis legge han tidligere ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 9. august 2015 #14 Del Skrevet 9. august 2015 Du kan jo, i tillegg til andre gode råd her, overføre lukten din i hans sengetøy. Muligens du er litt for stor til å ligge i senga hans, men at du tar dyne, pute, laken, sengekant ol oppi senga til deg, slik at det lukter mamma. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #15 Del Skrevet 9. august 2015 Vi sitter med barnet vårt og stryker på ryggen/holder handa etc helt til han sovner. Prøv dere fram og finn en løsning som funker for dere, og ikke bry dere om hva andre mener. De kjenner ikke deres barn Anonymous poster hash: 352a7...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 9. august 2015 #16 Del Skrevet 9. august 2015 Vi sleit også en stund med at babyen vår ikke ville sove i sin egen seng. Vi prøvde alt fra koseklut, kosedyr, varmeflaske, ligge på en t-skjorte med lukta mi på, bysse til hun sovner, synge for henne ++ Til slutt sov hun i vuggen og når det gikk greit, flyttet vi henne over i sprinkelsenga. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 9. august 2015 #17 Del Skrevet 9. august 2015 Nå er Småen bare 2 uker, men jeg legger meg i sengen med han klokka 19-20.00 og ammer han i søvn. Når han sover så legger jeg han kjapt over i babynestet i Next 2 Me krybben. Om han våkner så gjentar jeg prosessen og han sover da fint i nestet selv om jeg noen ganger glemmer å legge han tilbake i løpet natten (Fullammer så hender jeg sovner med han på puppen i løpet av natten). Tenker å kjøre konsekvent på det hele veien så vi får innarbeidet en rutine på det. De gangene han har blitt litt urolig i nestet så har jeg bare lagt en hånd på han og kost og nynnet for han til han roer seg. Han får aldri mulighet til å begynne å gråte, blir mer sutring og så tar jeg meg av han før det eskalerer og da roer han seg veldig fort. (Har babycallen på når jeg har lagt han før jeg legger meg og er rask med å trøste han om jeg hører at ham er urolig fremfor å vente til han begynner å gråte og da finner han roen raskt). Føler at dette fungerer veldig godt foreløpig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
needinspiration Skrevet 9. august 2015 #18 Del Skrevet 9. august 2015 Vel. Det er vel puppen som står i veien? Hva med å nattavvenne han av puppen først før du tar det tragiske skrittet med å få han i egen seng? Eller få han til å sovne i puppen i den nye sengen? Og nattavvenne han av puppen etterpå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
needinspiration Skrevet 9. august 2015 #19 Del Skrevet 9. august 2015 En annen ting jeg forteller dere er av egen erfaring med tre barn så har de to første hatt mer behov for samsoving som baby. Nr 3 har vært lett å legge i egen babyseng, men siden han er bare 4 mnd så KAN DET SNU IGJEN. Men sånn er det å ha en baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #20 Del Skrevet 9. august 2015 Nå er Småen bare 2 uker, men jeg legger meg i sengen med han klokka 19-20.00 og ammer han i søvn. Når han sover så legger jeg han kjapt over i babynestet i Next 2 Me krybben. Om han våkner så gjentar jeg prosessen og han sover da fint i nestet selv om jeg noen ganger glemmer å legge han tilbake i løpet natten (Fullammer så hender jeg sovner med han på puppen i løpet av natten). Tenker å kjøre konsekvent på det hele veien så vi får innarbeidet en rutine på det. De gangene han har blitt litt urolig i nestet så har jeg bare lagt en hånd på han og kost og nynnet for han til han roer seg. Han får aldri mulighet til å begynne å gråte, blir mer sutring og så tar jeg meg av han før det eskalerer og da roer han seg veldig fort. (Har babycallen på når jeg har lagt han før jeg legger meg og er rask med å trøste han om jeg hører at ham er urolig fremfor å vente til han begynner å gråte og da finner han roen raskt). Føler at dette fungerer veldig godt foreløpig Selvfølgelig fungerer det godt. Han er bare 2 ukerAnonymous poster hash: ec9b1...1cb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå