Catzy Skrevet 12. september 2004 #1 Del Skrevet 12. september 2004 Så på norske homsepatruljen at de satt på frostet-glass-film på vinduene til offeret Hans-Jørgen. Det hadde vært midt i blinken for vår leilighet! Vi har stuevindu rett mot nærbutikken, og jeg har tenkt og tenkt på en løsning for å skape mindre innsyn. Det er det eneste vinduet i stua, så jeg kan ikke ha tykke gardiner foran hele tiden. Frostet glass ser ut til å være tingen. Men hvor får man tak i sånt? I Oslo. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 12. september 2004 #2 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg kjøpte det i en slik liten Jernia som ligger ganske midt i sentrum i Oslo. Hva søren kan den gata hete da??? Kan det være i enden av Torggata tro? Nesten bort mot Hausmansgate. Men... Det var skrekkelig vanskelig å få det til pent, det ble noen bobler under plasten. Og jeg er bibliotekar og er vant til å plaste bøker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. september 2004 #3 Del Skrevet 12. september 2004 Husker ikke hvor moren min kjøpte det, men det var ikke vanskelig å lime fast. Viktig å ha en stiv linjal eller liknende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 12. september 2004 #4 Del Skrevet 12. september 2004 Den vi kjøpte var ganske stiv, mye stivere en kontaktplasten jeg bruker på bøker. Så den var nok ikke av det beste slaget, tror det hadde gått mye bedre om den hadde vært litt tynnere ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 12. september 2004 #5 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg så i den nye Ikeakatalogen at det var kommet der også. 29,- for 1kvm eller noe sånt. Jeg har tenkt å kjøpe det selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 13. september 2004 #6 Del Skrevet 13. september 2004 Stemmer, jeg så det der jeg og. Men glemte å se etter det på IKEA på lørdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lee Skrevet 13. september 2004 #7 Del Skrevet 13. september 2004 Jepp! Du får det på Ikea. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 13. september 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 13. september 2004 Ah, strålende med IKEA. Har tenkt oss dit for bokhylle nr 10... Og frostet glass! Så bra! Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 13. september 2004 #9 Del Skrevet 13. september 2004 Veldig god idè som jeg selv har forsøkt på et par skapdører i glass. Problemet er å få det jevnt på... Jeg er rimelig fingernem, men etter å har forsøkt noe sånt som 10 ganger (Og brukt 20 meter film...), ga jeg opp og brukte maling med tilsvarende effekt i stedet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 13. september 2004 #10 Del Skrevet 13. september 2004 Har "frostet" baderomsvinduene med selvklebende film kjøpt på Maling 1000. Veldig enkelt om man også kjøper en "gummispakkel" e.l. til å presse ut luftboblene og få jenvt resultat. Viktig å vaske vinduene godt først og sørge for at de er helt tørre og fri for fettstoffer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2004 #11 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg har sett på "interiør"-program på BBC Prime at de har lagt på slik plastfilm på vinduer o.l. Da sprayer de alltid litt tyntblannet såpevann (Zalo e.l.) på vinduet først. Det gjør at det blir mye lettere å feste plasten + at det er lett å få bort luftbobler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. september 2004 #12 Del Skrevet 14. september 2004 og om det skulle lure seg inn ei boble, så "ta hull" på den med ett ørlite kutt med en sånn liten "tapetkniv" og press ned utenfra boblekanten og innover mot midten, så får du nesten hele bobla vekk. (har ikke prøvd på akkurat vinduer, men funker på alt annet man skal plaste) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. september 2004 #13 Del Skrevet 14. september 2004 en ting jeg har lurt på med dette, er hvor lett det er å få av igjen når man evt flytter etc, og om det ikke etterlater mye limrester eller slikt? noen som har prøvd å fjerne slik film etter at den har sittet leng på vinduet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 14. september 2004 #14 Del Skrevet 14. september 2004 Jeg har en venninne som smurte noe gøgge fra en flaske på og brukte svamp for å få det til å se frostet ut. Hun lagde dette på baderomsvinduene og det ble kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 14. september 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 14. september 2004 Er litt bekymret for hva neste huseier vil si. På den annen side, det er ikke så stas å føle seg beglodd fra butikken, så jeg tror de også vil bli fornøyd. Trikset er vel å få det til å bli så pent og stilig at ingen vil bytte senere. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå