AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Jeg har en Rottweilertispe som snart blir 10 måneder. Hun er akkurat ferdig med sin første løpetid. Den siste måneden har hun begynt å bjeffe på fremmede mennesker vi møter ute. Dette her blitt tiltagende verre og hun har også begynt å bjeffe på naboer som hun kjenner. I går hoppet hun opp og beit etter en mann. Hun fikk heldighvis bare tak i jakken hans. Noen har sagt at dette er Spøkelsesalder, men er det da vanlig at hun kun utagerer mot mennesker? Andre hunder er ikke noe problem. Skjønner virkelig ikke hva dette kommer av. Hun har vært med både meg og samboeren min på jobb siden dag en og er godt sosialisert med mennesker og dyr. Vi har i tillegg gått både valpekurs, grunnkurs og vidregående. Er det noen som har erfaring med dette? Bør jeg ta kontakt med en adferdskonsulent og kan du evt anbefale noen? Kan jo i tillegg nevne at før dette begynte så elsket hun alt og alle. Fikk høre flere ganger at hun var den mykeste Rottweilertispen de hadde møtt. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre😖Anonymous poster hash: 9aa5c...cf8
Tabris Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Det virker litt voldsomt til å være spøkelsesalder. Virker hun usikker og redd, eller mer leken? Får hun nok fysisk og mental aktivisering? Jeg ville trent mye kontakt, samt gitt henne mye god aktivisering som roer ned og sliter henne ut på en god måte (nesearbeid som spor og søksarbeid er flott her, f.eks). Jeg ville trent kindereggmetoden på alle forbipasserende på tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå