Kjærringen_mot_str Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Dette kan muligens tolkes som litt dumt spørsmål, men da jeg ikke har noen kunnskap eller erfaring med visum fra før - sør jeg likevel Jeg har bestilt tur til Russland. Har vært inne på den Russiske Ambasadens hjemmesider og funnet ut informasjon om visum. Jeg har også bestilt time. Men i forbindelse med timen skal følgende være klart: - Standard bekreftelse (underlagsdokumenter) fra et hvilket som helst autorisert russisk reisebyrå registrert i Russlands utenriksministerium. Bekreftelsen må inneholde søkerens fulle navn, fødselsdato, passnummer, inn- og utreisedato, reiserute, reisebyråets registrerings- og referansenummer, offisielt stempel og underskrift av en autorisert person. Kun hotellreservasjon er ikke nok for å få turistvisum. Hele hotelloppholdet må være forhåndsbetalt før man søker om visum. Forstår ikke. Hvor finner jeg evt dette reisebyrå og ang invitasjon som hotellet ordner. Hvordan gjøres dette rent praktisk? Jeg spør litt klønete nå Noen som vet og har erfaring?
Gjest Overrasket Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Jeg tror ikke du MÅ gå via et reisebyrå. Dersom du har både booket OG betalt for et hotellopphold, skal hotellet kunne hjelpe deg med støttedokumentene du trenger. Jeg ville altså startet med å kontakte hotellet for å høre hva de tilbyr.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Vi har pleid å bruke et byrå (tror det finnes flere i Oslo) som ordner det praktiske med visum. Visumtjenester/hjelp til russisk visum for nordmenn. Noen unge menn som er russiske, og som har kontakter i ambassaden. Husker ikke hva de heter, dessverre. Prøv å google! De er kjappe og greie. Vi skulle med den transsibirske jernbanen og hadde booket overnatting etc selv. Gutta i byrået fikk denne informasjonen fra oss, kopier som ambassaden skulle ha, og ordnet alt og sendte passene i posten, så vi slapp å reise fra en annen by i Norge for å stå i visumkø. Anonymous poster hash: 94851...b30
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Jeg har hørt at du må ha invitasjon fra hotellet du skal bo på.Hvis de ikke vil gi deg det blir det ikke mulig å dra.Norge og nordmenn er vel ikke på popularitetstoppen hos Russland for tiden,så jeg ville vært litt forsiktig. Anonymous poster hash: be06e...4b8
Kjærringen_mot_str Skrevet 10. august 2015 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2015 Jeg har hørt at du må ha invitasjon fra hotellet du skal bo på.Hvis de ikke vil gi deg det blir det ikke mulig å dra.Norge og nordmenn er vel ikke på popularitetstoppen hos Russland for tiden,så jeg ville vært litt forsiktig. Anonymous poster hash: be06e...4b8 Jeg er russisk og kan språket. Har en herlig gjeng som venter meg, så tror at akkurat det skal gå bra. 1
reiseglad Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Tror vi har brukt www.privjet.com den ene gangen vi søkte, den andre gangen fikk vi hjelp gjennom komsulatet i Kirkenes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå