AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Hva synes dere om barn som vokser opp i et skittent og rotete hjem? Prater nå ikke om vanlig skitt og rot. Men sånn ekstremt liksom. Kjenner dere noen som lever sånn? Anonymous poster hash: 49f16...57b
Arabella Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Du kjenner tydeligvis noen. Barna kan vel ikke noe for dette. De er jo ikke vant til annet. Etterhvert som de blir større og blir med hjem til andre, legger de vel merke til at andre har det annerledes. Jeg forstår ikke spørsmålet ditt. 3
Florence Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Hvis det er helt ekstremt er det jo helsefarlig og bør meldes til barnevernet. 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Hva synes dere om barn som vokser opp i et skittent og rotete hjem? Prater nå ikke om vanlig skitt og rot. Men sånn ekstremt liksom. Kjenner dere noen som lever sånn? Anonymous poster hash: 49f16...57b Kjenner ikke til noen men ville ha sendt en bekymringsmelding til barnevernet hvis jeg oppdaget at et barn bor skittent og rotete!Anonymous poster hash: 9c2a6...7ab
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Kjenner ikke til noen men ville ha sendt en bekymringsmelding til barnevernet hvis jeg oppdaget at et barn bor skittent og rotete!Anonymous poster hash: 9c2a6...7ab Ok... Hvor setter du grensa for skitt og rot da?Anonymous poster hash: 1a685...5c0
peanut_juice Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Er det ett ekstremt tilfelle er det jo helsefarlig. Mye rot kan føre til skader, og mye støv og bakterier og giftstoffer kan føre til sykdom. Det er absolutt bekymringsverdig. Kjenner ingen som lever slik, tror jeg. Aldri godt å vite hva som foregår bak fire vegger.
Cinder Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 (Ekstrem) Skitt og rot i indikerer manglende omsorgsevne. Det er synd på slike barn selv om skitten og rotet ikke er farlig i seg selv. Om barna får hjelp til å takle livet lærer de også å ta vare på seg selv etterhvert, og forhåpentligvis bryte den onde sirkelen. Man skal aldri håne barn og familier fordi de har det møkkete, men strekke ut en hånd for å hjelpe 2
Gjest Hofmann Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Kjenner ikke til noen men ville ha sendt en bekymringsmelding til barnevernet hvis jeg oppdaget at et barn bor skittent og rotete!Anonymous poster hash: 9c2a6...7ab Det nærmest klør i fingrene, ikke sant? 11
LatersBaby Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Det er jo ulike definisjoner av skittent og rotete. Her ser det ut som en bombe har eksplodert om ettermiddagen når barna har hatt besøk, løpt ut og inn, hentet seg vann/mat osv. Det er sand, gress o.l fra inngangsdør, til badet, gjennom stua og inn til kjøkkenet. Leker, klær, håndklær på de utroligste plasser. Men hver kveld rydder, vasker og bretter vi og vi legger oss og står opp til et rent hus, men hadde noen kommet (som ikke kjenner oss) på ettermiddagen så hadde de nok fått sjokk. Derimot, de som aldri vasker, lar gammel mat stå ute over mange dager, skittent tøy osv, kan det være bekymringsverdig. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Kjenner ingen som lever sånn, og da må det jo meldes til barnevernet. Mine barn lever i et kronisk rotete hjem. Men jeg vasker jo jevnlig. Og det er ryddig innimellom og, men stort sett så er det rotete i ett rom hele tiden. Jeg er kronisk syk, og for meg er det viktigste å ta meg godt av barna mine, ta vare på meg selv. Og så lenge det ikke er møkkete hjemme hos meg, men bare litt rotete. Så regner jeg med at mine barn har det helt fint. Og jeg driver faktisk nå, og prøver å kvitte meg med en god del ting. Sånn så det blir mindre som vi kan rote ut. Jeg har og verden mest rotete tenåring, utrolig hva hun klarer å rote ut på en dag, og det tar gjerne 3 dager eller mer med masing, før hun rydder. Anonymous poster hash: 8406a...42a 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Kjenner ikke til noen men ville ha sendt en bekymringsmelding til barnevernet hvis jeg oppdaget at et barn bor skittent og rotete!Anonymous poster hash: 9c2a6...7ab Samme her. Handler ikke om noen leker på gulvet, men ser ting uhygienisk ut så er vel det varsellamper. Anonymous poster hash: 3f184...8ec
Luckiness Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Når en ser støvlag, inngrodde tallerkner, skadedyr, kjenner lukt, ser kroppsvæskeflekker på badet, lag med skitt i dusjen, mugg/råte e.l. Og husk at selv om barnet/personene som bor i huset går med nyvaskede klær så er det fortsatt helsefarlig å være i et slikt hus over tid. Men generelt må man se alt i en helhet...Står det to skåler på kjøkkenet med størknet luktende matrester med noen fluer rundt...Så tror jeg ikke det holder for å melde til barnevernet dersom resten av huset virker rent.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #13 Skrevet 10. august 2015 Ok... Hvor setter du grensa for skitt og rot da?Anonymous poster hash: 1a685...5c0 Vondt lukt i boligen, inngrodd møkk (fordi de ikke vasker), nedrøykt, farlige elektriske anlegg, sløve foreldre, møkkete barnerom, mat på gulv/står fremme i ulike rom og generelt: farlige forhold for barn! Anonymous poster hash: 9c2a6...7ab
Invicta Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 Jeg vokste opp sammen med et barn som du beskriver. Hun var fantastisk ♡ 1
Severus Skrevet 10. august 2015 #15 Skrevet 10. august 2015 (endret) Mamma vokste opp slik, noe som førte til at hun fikk en slags mani for rengjøring når hun flyttet hjemmefra. Det har heldigvis roet seg litt nå, men før kunne det ikke en gang være litt rot på bordet en gang. Endret 10. august 2015 av Severus 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #16 Skrevet 10. august 2015 Det var to jenter i klassen min som hadde det ufyselig hjemme hos seg selv. Skittent på gulvet og alle overflater, oppvask som fløt og rot over alt. Jeg gikk på barneskolen, men reagerte altså på dette. I det ene hjemmet hadde de digre hunder, det hjalp ikke akkurat på. Jeg syntes det var litt ekkelt å være med disse jentene hjem. Kjenner ikke til at disse jentene har tatt noen skade (de er voksne i dag). De kom ikke fra ressurssterke hjem og er heller ikke akkurat blitt professorer selv, men vet at de har jobb, barn og familie. Jeg er ikke lenger venninne med dem, så jeg vet ikke hvordan det ser ut i deres eget hjem Anonymous poster hash: 924df...6cf
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #17 Skrevet 10. august 2015 Jeg vokste opp slik, unngikk å ta venner med hjem med mindre vi hadde hatt storopprydning. I perioder gikk det bedre, andre perioder dårlig. Hadde en mor med psykiske problemer. Jeg har fortsatt problemer med å holde det ryddig, men det er noenlunde. Har heldigvis en samboer som passer på. Når jeg bodde alene var det verre. Anonymous poster hash: fff4e...dbf 2
Gjest Belle âme Skrevet 10. august 2015 #18 Skrevet 10. august 2015 Kjenner 1 som har foreldre som er samlere på alt! Eg forstår ikkje koffor ingen har meldt den familien til barnevernet! Den personen eg kjenner, sliter veldig pga heimefronten + foreldrene.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #19 Skrevet 10. august 2015 Rot er grunnen til å varsle bv? Da får bv det traveltAnonymous poster hash: 7830d...d8c
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #20 Skrevet 10. august 2015 Hadde en venninne som vokste opp i ett ekstremt rotete hjem,innrøkt,tobakksbøs overalt,oppvasken fløt.På vinteren var det så kaldt at hun måtte sove med boblejakke på.Var sjeldent vi fikk lov å komme inn.Moren var psykisk syk,vekslet mellom å ligge på sofaen og i senga.Vi var vant med at det var sånn hos di,egentlig et tragisk tilfelle,hadde noen voksne grepet inn hadde nok livet til venninna mi vært totalt annerledes i dag,vokste opp til å bli en tro kopi av sin egen mor.Anonymous poster hash: b2c38...300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå