Gå til innhold

Hun står i veien

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du bruker all for mye tid på hobbyen din når du er i et forhold. Ja det er normalt å finne på ting hver for seg men ikke så mye. Av døgnets 24 og ca 7 timer av det er fritid bruker du 4 timer minst på å se fotball. De resterende 3 timene skal du fordele på kanskje spise middag, husarbeid, kvalitetstid med dama av og til, ta en tur til venner og mye mer..

Man må minke på interessene sine i et forhold. Det betyr ikke at du må gi slipp på dem men man må tilpasse seg etter hverandre. Man kan ikke leve som man var alene lenger. Hva om hun vil se på noe midt i en viktig fotball kamp for deg som ikke du har interesse for?

Jeg personlig hadde maks godtatt et par kamper i uka og 1 til 2 kamper i helgen. Det vil si du kunne følge med på feks favoritt laget ditt. Jeg synes det er viktig å gjøre ting alene men at forholdet kommer først. Dere må bli enige om hva som er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden to tv-er ikke er akseptert, er det mulig å for eksempel benytte et nettbrett eller en laptop sammen med gode hodetelefoner. Da kan hun for eksempel sitte i armkroken din og dele popcorn med deg samtidig som du ser fotball og hun ser tv-serier eller surfer.

Sitte i armkroken mens mannen ser på fotballkamp? Jeg må le. Har du sett en mann sitte stille når han ser på fotballkamp? Det har ikke jeg. Det er hoing og skriking og gestikulering og kjefting så vindusrutene klirrer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitte i armkroken mens mannen ser på fotballkamp? Jeg må le. Har du sett en mann sitte stille når han ser på fotballkamp? Det har ikke jeg. Det er hoing og skriking og gestikulering og kjefting så vindusrutene klirrer.

Ja, jeg har det, mange ganger. Ikke alle er like utagerende. Dessuten er det stor forskjell på kamper. Noen er langt fra like engasjerende som andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste blir mer engasjert når det er laget "deres" som spiller da. De færreste gidder den hyle/hoppe-greia når de ikke heier på et av lagene.

Anonymous poster hash: bf5be...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker all for mye tid på hobbyen din når du er i et forhold. Ja det er normalt å finne på ting hver for seg men ikke så mye. Av døgnets 24 og ca 7 timer av det er fritid bruker du 4 timer minst på å se fotball. De resterende 3 timene skal du fordele på kanskje spise middag, husarbeid, kvalitetstid med dama av og til, ta en tur til venner og mye mer..

Man må minke på interessene sine i et forhold. Det betyr ikke at du må gi slipp på dem men man må tilpasse seg etter hverandre. Man kan ikke leve som man var alene lenger. Hva om hun vil se på noe midt i en viktig fotball kamp for deg som ikke du har interesse for?

Jeg personlig hadde maks godtatt et par kamper i uka og 1 til 2 kamper i helgen. Det vil si du kunne følge med på feks favoritt laget ditt. Jeg synes det er viktig å gjøre ting alene men at forholdet kommer først. Dere må bli enige om hva som er greit

.

Hun har jo et problem med at jeg bruker tid på kompiser. Men du mener sikkert hennes venner, ikke sant? 

Jeg har sagt at det er for lite, kan ikke se bare en kamp av en runde, så da må det bli flere per dag.

Anonymous poster hash: 23b62...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kamp per dag midt i stua? GLEM DET! Skaff deg et TV rom, eller se færre kamper. Hold deg til 1 lag og se de kampene, se kamper på ipad på soverommet, eller pub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 kamp per dag midt i stua? GLEM DET! Skaff deg et TV rom, eller se færre kamper. Hold deg til 1 lag og se de kampene, se kamper på ipad på soverommet, eller pub.

Herregud, nei det er ikke her dag har jeg sagt for ente gang. det er stort sett tre-fire kamper per helg, og en til tre kamper midt i uka annen hver og hver tredje uke. helvetes makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Herregud, nei det er ikke her dag har jeg sagt for ente gang. det er stort sett tre-fire kamper per helg, og en til tre kamper midt i uka annen hver og hver tredje uke. helvetes makt.

Men du, TS. Nå er det slik at det ikke er "bare" antall kamper pr dag eller uke du "må" få med deg som er greia her. Med en overskrift som "Hun står i veien" og uttalelser som at du egentlig har lyst til å gå fra henne (til fordel for fotball på TV!!!) og lamme unnskyldninger som at "terminlista er fastsatt" (det går faktisk an å ta opp kamper og se dem når som helst) samt at det i alle fall tilsynelatende er sånn at du foretrekker å se fotballkamper framfor å være (mer) sammen med kjæresten din og de tingene du gjør sammen med henne er ting du gjør mer av plikt enn av lyst, så er du for lengst stemplet som en egoistisk og umoden fotballidiot i denne tråden. Jeg tror ikke du kan forvente å få noen som helst forståelse fra kvinnene her inne etter alt det. Hvorfor i all verden flyttet du egentlig sammen med henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, TS. Nå er det slik at det ikke er "bare" antall kamper pr dag eller uke du "må" få med deg som er greia her. Med en overskrift som "Hun står i veien" og uttalelser som at du egentlig har lyst til å gå fra henne (til fordel for fotball på TV!!!) og lamme unnskyldninger som at "terminlista er fastsatt" (det går faktisk an å ta opp kamper og se dem når som helst) samt at det i alle fall tilsynelatende er sånn at du foretrekker å se fotballkamper framfor å være (mer) sammen med kjæresten din og de tingene du gjør sammen med henne er ting du gjør mer av plikt enn av lyst, så er du for lengst stemplet som en egoistisk og umoden fotballidiot i denne tråden. Jeg tror ikke du kan forvente å få noen som helst forståelse fra kvinnene her inne etter alt det. Hvorfor i all verden flyttet du egentlig sammen med henne? 

Han ville vel ha en å ha sex med når det ikke er fotball på tv, og å hente øl til ham når han ser på fotballkamp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere snakker som om det liksom skulle vært unormalt når man elsker fotball. Jeg kjenner ikke en eneste mann som liksom skulle være mer optatt av å være med dama over å se toppkampene. Hva slags verden lever dere i? Selv dere kvinner vil ikke heller være med typen hvis dere har konsertbilletter eller det er sesongfinale i en eller annen serie dere digger. Dere skjønner det jo bare ikke. Det handler ikke om at jeg ikke bryr meg om henne, men jeg bryr meg om fotball også, og det er ikke noe pytt pytt som dere får det til å se ut som. Faen så irritert jeg blir. Trodde kvinner i 2015 forsto menn litt bedre i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere snakker som om det liksom skulle vært unormalt når man elsker fotball. Jeg kjenner ikke en eneste mann som liksom skulle være mer optatt av å være med dama over å se toppkampene. Hva slags verden lever dere i? Selv dere kvinner vil ikke heller være med typen hvis dere har konsertbilletter eller det er sesongfinale i en eller annen serie dere digger. Dere skjønner det jo bare ikke. Det handler ikke om at jeg ikke bryr meg om henne, men jeg bryr meg om fotball også, og det er ikke noe pytt pytt som dere får det til å se ut som. Faen så irritert jeg blir. Trodde kvinner i 2015 forsto menn litt bedre i det minste.

Kanskje du skal flytte ræva di fra sofaen, og oppleve litt flere folk så du får et litt mer nyansert bilde av menneskeheten?

Anonymous poster hash: f499a...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ville vel ha en å ha sex med når det ikke er fotball på tv, og å hente øl til ham når han ser på fotballkamp.

Har han skrevet noe om øl?

Anonymous poster hash: 16b60...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo et problem med at jeg bruker tid på kompiser. Men du mener sikkert hennes venner, ikke sant?

Jeg har sagt at det er for lite, kan ikke se bare en kamp av en runde, så da må det bli flere per dag.

Nei jeg mente dine venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du synes det var greit om hun så like mye på tv som det du ser på fotball? Å pleie et forhold går foran tv titting uansett om det gjelder å se på serier eller fotball. Å se på tv så mye som du Gjør selv om det er fotball er mye. Hva om hun går lei av deg til slutt fordi interessen din tar overhånd? Det er greit og fint å ha egne interesser men det skal ikke oppta så mye tid at det går utover forholdet og det gjør det jo her. Ergo dere må møtes på midten et sted men det ser du ikke ut til at du klarer. Det vil si at interessen din går foran forholdet du er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi har ikke planlagt noe barn, hvorfor henger dere dere sånn opp i det

Hva mener du med det, du skriver i hovedinnlegget at hun er gravid. Idiotiske TROLL

Anonymous poster hash: 5f2be...5c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det, du skriver i hovedinnlegget at hun er gravid. Idiotiske TROLL

Anonymous poster hash: 5f2be...5c9

Ja? Skjønte du ikke hva jeg insinuerte for faen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja? Skjønte du ikke hva jeg insinuerte for faen?

Du brukte ikke kondom?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg kjenner ingen som er så avhengig av fotball som det du beskriver at du er, så jeg har vanskelig for å tro at dette er "normalen" blant fotballfans. Å sammenlikne dette med å ha konsertbilletter eller sesongfinale i en eller annen serie blir dessuten feil, da disse tingene ikke er noe som skjer like ofte som fotballkamper på TV.

Som du ser i innlegget mitt, så forholder jeg meg også bare til det du har skrevet her, så det kan jo selvfølgelig hende at du bare uttrykker deg litt klossete når du skriver at du vurderer å gå fra henne pga dette?

Du skriver at du gjerne vil se 3 kamper på lørdag og 2-3 kamper på søndag. Nå kan jeg lite om fotball siden jeg er totalt uinteressert, men hvis hver omgang varer i 45 minutter, så er det snakk om 5-6 timer pr dag disse dagene (3 kamper à 90 minutter pluss pauser og evt. ekstraomganger). Det er mange timer foran TV'en, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei neandertaler!

Se på det du selv skriver. En konsert eller en sesongfinale i en serie er EN kveld per sesong. Slett ikke urimelig.

Det du ønsker er at det skal være greit at fotballkamper på tv trumfer alt annet, inkludert følelsene til den du har valgt å leve sammen med.

Synes du kan la denne dama di slippe en fremtid med deg, da alle vi andre får høyt blodtrykk bare av å lese det du skriver. Hun må jo være hinsides all frustrasjon og ulykke, for du driter jo i ALT annet enn dine egne behov.

Anonymous poster hash: 42e0e...9d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan på en måte godt forstå dama til TS, i og med at jeg er ganske uinteressert i fotball selv. Det hadde sikkert vært lettere hvis hun forstod i alle fall deler av greia med det. En jeg datet en liten periode, føler det samme om å spille fotball som jeg føler om å danse. Han forstod ikke hvordan jeg kunne syns dansing var så fantastisk, jeg forstår fortsatt ikke hvordan fotball kan være så fantastisk. Men samtidig forstod vi godt hva den andre snakket om likevel, da vi føler det samme for vår egen respektive lidenskap/hobby. Vi hadde neppe kunnet ha noe forhold, da han bruker mye tid på fotballen, og jeg bare ikke klarer å engasjere meg særlig i det.

- Nanne70 har også et poeng når det gjelder hvordan du fremstiller problemet. Hun gjør seg vrang, hun står i veien, du gidder ikke bruke tid på henne(kjærestekvelder etc) når det er kamp på TV. Det er hun som er dum og teit og vanskelig, som ikke lar deg få gjøre som du ønsker. Jeg vil, jeg vil, jeg vil! Det får meg til å undre på hvorfor du har dame da? Eksen min var litt på den samme måten; det var totalt uaktuelt å bli en kjerringstyrt tøffel, slik som så mange av kompisene hans ble da de fikk seg dame. Han skulle fortsette å gjøre som han ville, når han ville, og så mye han ville. Nå skal det sies at han dro det lenger enn deg(han hadde tre hobbyer), og jeg var litt umoden selv(rundt 20 år, han var min første kjæreste). Så forholdet hadde aldri vart uansett, men jeg fikk kjenne på følelsen av å egentlig ikke være særlig ønsket i livet hans.

På en annen måte skjønner jeg TS også; følelsen av å måtte gi opp sin ene brennende lidenskap i livet kan umulig være noe særlig god. Jeg sa noe om det til forloveden min en gang, da vi ble sammen: Dans har vært min drøm siden jeg var 13, og det er en utrolig herlig følelse å "forsvinne" inn i rytmen og dansen. Be meg aldri om å slutte å danse! Sannsynligvis slutter jeg nok selv etter hvert som at andre viktige ting også kommer inn i livet mitt, og selskapsdanser som swing må man være (minst) to for å drive med, så tidsbruken vil jo begrense seg selv. Men skulle noen forlangt at jeg kuttet det ut, hadde det sikkert ført til såre følelser for oss begge.

Jeg regner med, TS, at du har prøvd å forklare henne hva som egentlig er greia med fotballen? Ikke bare hvor viktig den er for deg, men hvorfor? For det med tv'en, blant annet, gir meg litt inntrykk av at hun ikke gjør noe særlig forsøk på å prøve å forstå engang. Og det er jo heller ikke særlig bra.

Anonymous poster hash: 6ed0b...3e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...