AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Jeg har en 13-åring som har hatt lyst å farge håret helt rosa i flere år nå. Da hun først begynte å snakke om det (for 3-4 år siden) sa jeg til henne at det kunne hun få gjøre når hun ble eldre, siden jeg tenkte at dette var noe hun kom til å legge fort fra seg, noe hun ikke har gjort. For ca 6 mnd. siden fikk hun lov å få seg noen rosa striper i håret, og jeg må innrømme at det var skikkelig fint, og hun fikk mange kompliment. Men nå har fargen nesten forsvunnet, og hun har fremdeles lyst på helt rosa. Siden hun har ønsket dette så lenge tenker jeg at kanskje hun burde få lov, men så er jeg også litt usikker og tenker at kanskje andre synes jeg er uforsvarlig som mor osv. Hva synes dere?Anonymous poster hash: 8d816...4bb
Kaffetrakter Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Hvorfor ikke? Det gror jo ut igjen, la ungen bestemme over sitt eget hår 27
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 JA Det er jo også litt "in" nå. Anonymous poster hash: 7f3e1...1f7 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Jeg hadde latt henne gjøre det. Anonymous poster hash: f7f3b...bf9 2
lovedrug Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Når hun har ønsket det så lenge ,så burde hun få lov:) 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Ja Det er viktig å få utforske og finne sin egen identitet. Anonymous poster hash: 048c4...5e9 9
Pinkee Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 La henne gjøre det. Men, lag en backup plan, hvis hun blir misfornøyd. Har hun langt hår, så må hun være klar over at farging sliter endel på det, og hvis hun velger å farge over, så sliter det enda mer. En ting er å ønske seg rosa hår, men har en 13åring tenkt hva som skjer videre? 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Ja, viktig at tenåringene får prøvd ut å finne sin egen stil. Fargen blir jo også borte etterhvert. Anonymous poster hash: a3058...9ab 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Selve fargen hadde jeg ikke hatt problem med. Er mer skeptisk til alle de stoffene man smører på huden (hårfarge, sminke, hudkrem osv). Anonymous poster hash: 2283e...22f 2
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Hvorfor ikke liksom Det er jo tross alt bare snakk om farging av hår, ikke heldekkende, permanente tatoveringer 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Ja! Anonymous poster hash: 18c10...646 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Det er bare hår, det har ingenting å si, og hun har ikke kunder og kollegaer å forholde seg til, bare skole. Anonymous poster hash: b0289...a86 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 Hadde regnet med å få mange negative svar til dette, så nå ble jeg positivt overrasket Hun har laaaangt og veldig tykt hår, men hun er blond, så da slipper hun heldigvis nedbleking av håret først. Da tror jeg kanskje hun skal få seg rosa hår i bursdagsgave, siden hun ønsker det så veldig:) Da hun var 10 år og prøvde å spille The Som lagde hun alltid seg selv med rosa hår og sa at hun gledet seg til hun ble stor og kunne farge det rosa. Og hun har ikke forandret tankegangen på dette Anonymous poster hash: 8d816...4bb 5
pusekatta Skrevet 9. august 2015 #15 Skrevet 9. august 2015 Hett tips: Kjøp en pakke med Nutri Color Crem Fondant til henne, i rosa. Det er som balsam med farge, går ut etter 4-5 vask. Du får dem på nettet til rundt hundrelappen, eller hos noen frisører for litt mer :-) 8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #16 Skrevet 9. august 2015 Ikke noe problem. Du kommer nok til å få verre utfordringer enn hårfarge etter hvert Sønnen min fikk det for seg at han skulle farge håret knallrødt da han var på den alderen. Ok, helt greit for meg, selv om jeg advarte han om at han muligens kom til å angre seg. Neida, det kom han ikke til å gjøre. Vel, allerede samme kveld angret han seg, og vasket håret seks ganger etter hverandre, for det sto på pakka at det gikk ut etter seks vask. Det gjorde det jo ikke, så han gikk med rødt hår en god stund Anonymous poster hash: 1ea45...506 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #17 Skrevet 9. august 2015 The Som skulle være The Sims Anonymous poster hash: 8d816...4bb
B.A. Skrevet 9. august 2015 #18 Skrevet 9. august 2015 Jeg sier ja til hårfarging, spesielt når hun har tenkt på det så lenge. Selv fikk jeg ikke lov til å farge håret, ta hull i ørene eller bruke særlig med sminke før etter jeg var konfirmert og det var utrolig dumt av mine foreldre. Jeg fikk ikke bli med i gjengen og jeg ble utenfor i mange situasjoner. I stedet for å ha en utforskende periode med slike ting som sminke og hår tidlig og finne seg selv, kom den perioden mye senere og tok meg lang tid å bli komfortabel med det. Jeg håper du lar barnet prøve hårfarging hun drømmer om, men også lærer henne riktig stell av håret, at sminkefjerning og hudpleie er viktig og alt det som hører med. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #19 Skrevet 9. august 2015 Jeg hadde rødt hår en gang, og turkis en annen gang da jeg var ungdom. Det røde satt i evigheter og ble dritstygt etterhvert, men man takler da det. Er bare å farge over igjen. La hun farge det som hun vil:) er bare positivt at ungdommen får finne litt ut av ting på egenhånd og ikke må følge alle andres meninger helt slavisk.Anonymous poster hash: 69f14...a51 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #20 Skrevet 9. august 2015 http://www.dragenshule.no/categories/rosa-hrfargerHer er et fint utvalg av rosa hårfarger Har brukt dem selv, det gikk kjempefint. Anonymous poster hash: 048c4...5e9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå