Gjest EspenAskeladd Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Her er noen eksempler fra frustrerende opplevelser på tinder. Jeg vil gjerne høre deres tanker om følgende: Eksempel 1:Jeg fikk nylig melding fra en jente der det første hun skrev var "Jeg vet dette er litt raskt, men du virker kul og ikke dømmende(har hun en mørk hemmelighet?), tekst meg på xx xx xx xx" Jeg synes det gikk litt vel raskt ,og vil ikke gi ut nummeret til noen jeg ikke har snakket med en gang, så jeg svarer: "La oss snakke litt her først" Så sier hun: "heh, virkelig?.." Jeg svarer ærlig hva grunnen er: "yep,jeg vet ikke engang om jeg liker deg enda"(Kan kanskje tolkes litt for harskt, men likte ikke tonen i svaret hennes") Hun: "Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det der" jeg: "Si "forståelig, vi har jo bare snakket i 10 sek"" Og så slettet hun meg.. Er det for mye forlangt å ville se litt mer enn et pent fjes(var en av de peneste matchene mine) før vi beveger oss videre fra tinder? Takler damer ikke at jeg ikke blir mo i knærne etter første setning? Om hun syntes hun mistet litt for mye av makten i samtalen/fornærmet kunne hun bare sagt noe sånt som"nå vet jeg ikke om jeg liker deg heller enda så god ide.." Hadde en mann gjort som den dama gjorde ville han blitt oppfattet som ekstremt desperat og ikke fått mye til svar. (Ekstra: Digresjon:-- Jeg kom ikke med noen av de typiske "i'm the price, so hard to get" svarene mindre pene damer av og til kommer med som: "tror du virkelig at det er så lett å få nummeret mitt?" "du må arbeide litt til å få nummeret altså" eller teiteste av dem alle(leser dere dette i sjekkebok for damer eller?) : Fortell meg tre ting/gi meg tre gode grunner/- til at jeg skal la deg få /gidde å gi deg- nummeret mitt/bruke tid med deg. Jeg brukte det jeg mener er den mer sosialt intelligente "dette er to likeverdige personer som blir kjent med hverandre" holdningen, som penere damer ofte kommer med: "La oss snakke litt mer her først (+evt: )" --Digresjon av digresjon: -- Moral: ikke spill hard to get. Den oppførselen med å prøve å presse oss over i rollen som den som må jobbe og jakte for å kanskje få litt av den dyrebare tiden deres funker ikke. For det første er tiden deres sjeldent dyrebar når dere overkompenserer på denne måten. For det andre: show don't tell. Om dere er fantastiske finner vi ut av det, ikke prøv å pushe det over oss, og ned i halsen. Det gir en stygg stygg avsmak. Jeg sier ikke at dere skal hoppe til sengs med en gang vi vil om dere ikke er klar, eller med noen dere ikke liker. Jeg sier: ikke prøv å forhøy deres egen verdi ved å bruke spill og sette dere selv på en høy pedestal som dere forventer vi skal prøve å klatre opp, for så å tro at det er det som skal til for at vi skal like dere --) --- Eksempel 2: Dame hadde rart uttrykk om at noen ganger må man brenne broer for å unngå å gjenta ting. Jeg åpner med noe sånt som "når jeg leser bioen din tenker jeg ånei, hva har hun gjort"", bare litt bedre formulert. Dette for å lede opp til en morsom kommentar på det hun svarer. Dama svarer ett eller annet, men før jeg rekker å gå inn på samtalen og lese hele, sletter hun meg. Det begynte med noe sånt som "jeg kan ikke se at du...". Hva i all verden? Traff jeg et sårt punkt? Legger dere ut dype ting om en vond fortid på på TINDER som vi for enhver pris må unngå å snakke om? Jeg nevner nr 2 også litt for en tendens jeg ser. Jeg sier noe, dama svarer, men FØR jeg rekker å lese meldingen sletter de meg. Vet dere ikke at vi ikke får lest meldingen om dere sletter oss rett etterpå?Moral: om dere tar dere tid til å fortelle meg at jeg er en skikkelig drittsekk fordi det og det, eller at jeg hadde en typo i første linje, vent et par dager så dere vet jeg rekker å lese meldingen Eksempel 3: Dame åpner med at jeg er helvetes søt eller noe i den duren, vi snakker litt frem og tilbake en stund. Litt senere sender hun en positiv melding(morgen), jeg leser den men har ikke tid til å snakke akkurat da. På kvelden(eller dagen etterpå, husker ikke..) da jeg skulle svare oppdager jeg at hun har SLETTET meg Too long, didn't read: Damer, kan dere roe litt ned på slettingen? 4
Vampen Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Jeg synes det virker som om du skal være glad for at de slettet deg. 7
Gjest BethD Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Høres ut som du har møtt på en del sure kjerringer... Jeg kjenner meg vertfall ikke igjen i noen av de eksemplene du kommer med når det gjelder min egen tinder oppførsel...
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Nr. 1 og 2 er jo tydeligvis litt vanskelige jenter, kanskje med litt bagasje. Nr. 3 var litt rask å slette, ja. Men jeg har gjort nesten det samme selv. Hvis jeg sender melding og det går halvannet døgn uten svar, samtidig som jeg har sett at han har vært pålogget et par ganger i mellomtiden, så føler jeg meg ignorert og avvist. Anonymous poster hash: bd290...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Eksempel 1: Du kan da ikke dra alle damer under en kam bare fordi du har møtt på en crazy chick på Tinder!! *ler* Eksempel 2: Hun syns vel du hadde en dårlig åpning og dårlig flyt i samtalen da. Jeg gjør også det(sletter), om jeg merker at denne samtalen her blir ikke noe givende. Eksempel 3: Kan ikke relatere til det, jeg er selv en som bruker dager, uker, og ja måneder, på å svare. Er flere menn som har sletta meg pga det, men det tar jeg meg ikke nær av. Syns ikke du burde gjøre det heller. Conclusion: Tinder er for mange bare et tidsfordriv, er det ikke underholdende så sletter man. Det betyr ikke at man ikke er åpen for å finne en partner der, men at man bruker appen for å få noe givende ut av det nettopp fordi man er lei av tørrprat, misforståelser og samtaler som hverken kommer noe vei eller er interessante. Vet ikke om du leste den artikkelen i avisa for litt siden som det var spørsmål om Tinder var med på å gjøre folk mer sære og datingen mer kynisk? Det stemmer nok det, at mange er altfor kyniske der av både menn og kvinner - men seriøst, du kan ikke ta deg nær av det, du har aldri møtt vedkommende engang og det sier ingenting om deg som en ekte person, at en fremmed person angrer seg og ikke vil kommunisere mere med deg etter bare noen meldinger. Da får du heller tenke at "jaja, en som ikke tar seg tid til å bli kjent, like greit å ikke vie mere tid på den personen når jeg ønsker å bli kjent og den ikke vil det" også legge det bak deg. Anonymous poster hash: 401ad...e9b 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 PS ! Glemte et lite viktig poeng, og det er at siden jeg selv bruker lang tid på å svare, av helt tilfeldige grunner som ikke er personlig mot den jeg skriver med - så bryr jeg meg ingenting om at en jeg skriver med også bruker tid på å svare. Så DERFOR er det jeg ikke kan relatere meg til ditt 3 eksempel Anonymous poster hash: 401ad...e9b
Okapi Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Jeg tror ikke jeg har opplevd noe sånt, men har opplevd å få meldinger, ikke svart på dem umiddelbart fordi jeg var opptatt med et eller annet, og så sjekket igjen etter et par timer bare for å finne ut at hun har slettet meg. Enkelte er merkelig utålmodige, og jeg har ærlig talt aldri skjønt behov for å slette matcher på den måten.
Gjest BethD Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Legger til noe som jeg har oppdaget med den appen: Det hender jeg går inn for å titte, og da ser jeg at jeg har fått en melding. Altså,ikke fått beskjed fra appen når jeg har fått den meldingen. Så det kan hende det er flere som opplever det samme som meg og derfor ikke svarer med engang fordi man ikke får melding om det.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Eg har nylig lasta ned Tinder og det som slår meg er mannfolk som sletter meg før eg har prata med dei. Det virkar som menn likar alle for å få tilfredstillt egoet sitt med å sjå kor mange som likar dei. Eg har til god å finna ein vettug mann der inne.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Eksempel 3: Dame åpner med at jeg er helvetes søt eller noe i den duren, vi snakker litt frem og tilbake en stund. Litt senere sender hun en positiv melding(morgen), jeg leser den men har ikke tid til å snakke akkurat da. På kvelden(eller dagen etterpå, husker ikke..) da jeg skulle svare oppdager jeg at hun har SLETTET meg Too long, didn't read: Damer, kan dere roe litt ned på slettingen? Akkurat det der har vi sett eksempler på her fra KG, damer som blir å usikre fordi den andre har vært "aktiv", og sletter om de ikke har fått svar før døgnet er omme. Helt latterlig selvsagt. Man har gjerne tid til å gå inn og lese, men ikke alltid man rekker å formulere et skikkelig svar tilbake, om man kjører bil en hel dag f.eks., eller om man er med familie eller whatever. Anonymous poster hash: 4f8b7...3d1 2
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Akkurat det der har vi sett eksempler på her fra KG, damer som blir å usikre fordi den andre har vært "aktiv", og sletter om de ikke har fått svar før døgnet er omme. Helt latterlig selvsagt. Man har gjerne tid til å gå inn og lese, men ikke alltid man rekker å formulere et skikkelig svar tilbake, om man kjører bil en hel dag f.eks., eller om man er med familie eller whatever. Anonymous poster hash: 4f8b7...3d1 Det opplevar eg og , ofte. Eg kan sjekke mld, men har ikkje tid til å svare der og då. Då hender det at eg får mld om kvifor eg ikkje svarar. Sånt er veldig avtennande for meg.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Akkurat det der har vi sett eksempler på her fra KG, damer som blir å usikre fordi den andre har vært "aktiv", og sletter om de ikke har fått svar før døgnet er omme. Helt latterlig selvsagt. Man har gjerne tid til å gå inn og lese, men ikke alltid man rekker å formulere et skikkelig svar tilbake, om man kjører bil en hel dag f.eks., eller om man er med familie eller whatever. Anonymous poster hash: 4f8b7...3d1 Ja, tell me about it. Jeg må få brukt noe tid sammen med kona og ungene også, og da er det ikke alltid like populært at jeg sitter å flørter på tinder. Men jenter på tinder ER vanskelige. Gutter er fryktelig lett tilgjengelig på den appen, og de tror de har mer å rutte med enn de egentlig har. De tillater seg derfor å være mye vanskeligere enn hva de normalt sett ville vært tror jeg (håper jeg i allefall) Anonymous poster hash: 8cb2d...0cf 4
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Ja, tell me about it. Jeg må få brukt noe tid sammen med kona og ungene også, og da er det ikke alltid like populært at jeg sitter å flørter på tinder. Men jenter på tinder ER vanskelige. Gutter er fryktelig lett tilgjengelig på den appen, og de tror de har mer å rutte med enn de egentlig har. De tillater seg derfor å være mye vanskeligere enn hva de normalt sett ville vært tror jeg (håper jeg i allefall) Anonymous poster hash: 8cb2d...0cf
Gjest Mythic Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 Dette er jo den mørke siden av nettdating. Så fort det ikke blir som man vil, så er det next! Man vindusshopper mennesker, veier dem og dømmer før man i det hele tatt har gitt (eller fått) noen en sjanse. En kan begynne å reflektere litt over hva dette gjør med synet vårt på mennesker, og på måten man leter etter en partner. Jeg tror mange blir så kresne til slutt, at de ikke evner å verken gi noen en sjanse eller tør å satse på noen. En kan jo hele tiden få noe bedre... Jeg tror forsåvidt ikke du gikk glipp av noe med de damene, TS, men jeg skjønner hva du mener.
Gjest Minesveiper Skrevet 9. august 2015 #15 Skrevet 9. august 2015 (endret) Jeg tror ikke du kommer langt med den appen med å være seriøs. Grunnen til det er at mange av damene bruker den for underholdning og for sosial stimulering. Når du da ikke er med på leken og forklarer dem på en logisk måte hvorfor du ikke vil tekste dem eller what not så blir det kjedelig for dem. De trenger ikke å rette seg etter deg fordi de har andre gutter tilgjengelige som blir med på leken. Endret 9. august 2015 av Minesveiper
Doge Skrevet 9. august 2015 #16 Skrevet 9. august 2015 Tinder er en app for treningsnarkomane folk som søker ONS, eller folk som kjeder seg og kun bruker det som tidsfordriv. For vanlige folk, som søker noe mer seriøst, så er ikke Tinder noe særlig (det finnes unntak, så klar).
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #17 Skrevet 9. august 2015 Tinder er en app for treningsnarkomane folk som søker ONS, eller folk som kjeder seg og kun bruker det som tidsfordriv. For vanlige folk, som søker noe mer seriøst, så er ikke Tinder noe særlig (det finnes unntak, så klar). Tror du har nokså rett i dette! Anonymous poster hash: 8cb2d...0cf
Gjest EspenAskeladd Skrevet 10. august 2015 #18 Skrevet 10. august 2015 (endret) Eksempel 2: Hun syns vel du hadde en dårlig åpning og dårlig flyt i samtalen da. Jeg gjør også det(sletter), om jeg merker at denne samtalen her blir ikke noe givende. Vet ikke om du leste den artikkelen i avisa for litt siden som det var spørsmål om Tinder var med på å gjøre folk mer sære og datingen mer kynisk? Det stemmer nok det, at mange er altfor kyniske der av både menn og kvinner - men seriøst, du kan ikke ta deg nær av det, du har aldri møtt vedkommende engang og det sier ingenting om deg som en ekte person, at en fremmed person angrer seg og ikke vil kommunisere mere med deg etter bare noen meldinger. Anonymous poster hash: 401ad...e9b LItt tidlig å vurdere en samtale etter en tekst når hun ikke vet hvor jeg skal engang Ja, leste den. Synd vi beveger oss i den retningen. Så mye lettere å oppføre seg som en dritt når man bare kan blokke eller ignorere, og ikke ser reaksjon eller får konsekvensen av det. Har måttet stoppe meg selv flere ganger og, og minne meg på at det faktisk er en person på andre siden av skjermen Nei, jeg tar meg ikke nær av det, det er bare et lite irritasjonsmoment. Matcher med en tilsynelatende bra dame, bruker tid, alt ser bra ut, og så *POFF*! Borte Jeg tror ikke du kommer langt med den appen med å være seriøs. Grunnen til det er at mange av damene bruker den for underholdning og for sosial stimulering. Når du da ikke er med på leken og forklarer dem på en logisk måte hvorfor du ikke vil tekste dem eller what not så blir det kjedelig for dem. De trenger ikke å rette seg etter deg fordi de har andre gutter tilgjengelige som blir med på leken. Jeg er med på leken, men bare når jeg føler det passer. Jeg syntes ikke jeg brukte for mye tid på logikk der, men ser poenget Tinder er en app for treningsnarkomane folk som søker ONS, eller folk som kjeder seg og kun bruker det som tidsfordriv. For vanlige folk, som søker noe mer seriøst, så er ikke Tinder noe særlig (det finnes unntak, så klar). Jeg er minst 69% treningsnarkoman, og ONS passer meg fint. Kommer ann på dama(og hvor i syklusen jeg er selv) om jeg vil det eller mer. Men så rett på SMS som i eks1 gjør jeg ikke uansett Endret 10. august 2015 av EspenAskeladd
melly666 Skrevet 10. august 2015 #19 Skrevet 10. august 2015 Her er noen eksempler fra frustrerende opplevelser på tinder. Jeg vil gjerne høre deres tanker om følgende: Eksempel 1:Jeg fikk nylig melding fra en jente der det første hun skrev var "Jeg vet dette er litt raskt, men du virker kul og ikke dømmende(har hun en mørk hemmelighet?), tekst meg på xx xx xx xx" Jeg synes det gikk litt vel raskt ,og vil ikke gi ut nummeret til noen jeg ikke har snakket med en gang, så jeg svarer: "La oss snakke litt her først" Så sier hun: "heh, virkelig?.." Jeg svarer ærlig hva grunnen er: "yep,jeg vet ikke engang om jeg liker deg enda"(Kan kanskje tolkes litt for harskt, men likte ikke tonen i svaret hennes") Hun: "Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det der" jeg: "Si "forståelig, vi har jo bare snakket i 10 sek"" Og så slettet hun meg.. Er det for mye forlangt å ville se litt mer enn et pent fjes(var en av de peneste matchene mine) før vi beveger oss videre fra tinder? Takler damer ikke at jeg ikke blir mo i knærne etter første setning? Om hun syntes hun mistet litt for mye av makten i samtalen/fornærmet kunne hun bare sagt noe sånt som"nå vet jeg ikke om jeg liker deg heller enda så god ide.." Hadde en mann gjort som den dama gjorde ville han blitt oppfattet som ekstremt desperat og ikke fått mye til svar. (Ekstra: Digresjon:-- Jeg kom ikke med noen av de typiske "i'm the price, so hard to get" svarene mindre pene damer av og til kommer med som: "tror du virkelig at det er så lett å få nummeret mitt?" "du må arbeide litt til å få nummeret altså" eller teiteste av dem alle(leser dere dette i sjekkebok for damer eller?) : Fortell meg tre ting/gi meg tre gode grunner/- til at jeg skal la deg få /gidde å gi deg- nummeret mitt/bruke tid med deg. Jeg brukte det jeg mener er den mer sosialt intelligente "dette er to likeverdige personer som blir kjent med hverandre" holdningen, som penere damer ofte kommer med: "La oss snakke litt mer her først (+evt: )" For å være ærlig tror jeg du hadde kommet lenger med å bruke et "hard to get"-eksemplene dine. Det er ihvertfall flørtende og åpner for samtale. Ditt svar skriker bare "jeg er for kul for å leke med deg, dette skal gå på mine premisser". Noe som er greit - du er den du er, men hvis hun er så pen som du beskriver har hun nok mange menn der ute som er villig til å snakke med henne på hennes premisser. Du kan være så furt du ønsker, men hun har ingenting å tape på å ta styringen på den måten.
Gjest EspenAskeladd Skrevet 10. august 2015 #20 Skrevet 10. august 2015 For å være ærlig tror jeg du hadde kommet lenger med å bruke et "hard to get"-eksemplene dine. Det er ihvertfall flørtende og åpner for samtale. Ditt svar skriker bare "jeg er for kul for å leke med deg, dette skal gå på mine premisser". Noe som er greit - du er den du er, men hvis hun er så pen som du beskriver har hun nok mange menn der ute som er villig til å snakke med henne på hennes premisser. Du kan være så furt du ønsker, men hun har ingenting å tape på å ta styringen på den måten. Flørtende? Wannabe høy på pæra. "Bevis til meg at jeg skal gidde å bruke tid på deg" Man sier bare ikke sånt rett ut. Det er som tatt rett ut fra en sjekkebok (Og jeg har sett sånne pua i action. Lyser fake lang vei av de fleste) . Men noen der formulerer de seg i det minste bedre og har bedre timing Hard to get eksemplene mine er eksempel på deres forsøk på å fremstå som noen som må jobbes og streves for,( fordi de har feilet før og tror det er fordi de ikke var hard to get nok?), i stedet for to personer som finner ut om de liker hverandre. Dette støttes opp av at jeg aldri *har fått noe sånt fra en dame med ok+ utseende (eller samtaleferdigheter). * 1 Unntak: om jeg har lusket ut flere av damas gode egenskaper uten at hun har fått vite noe om meg og hun føler at hun må "ta igjen" og det fort. Da kan de finne på å spørre om jeg kan nevne noen gode egenskaper Men kanskje det ville fungert bedre for meg ja. Jeg stjeler jo linjer fra damer ellers, og det blir et litt annet utgangspunkt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå